Steinhart Marine officer - er det her okay?
#1
Snublede ved et tilfælde over dette Steinhart ur.
Man skal være pænt blind for ikke at se ligheden med Panerais Mare Nostrum.

İmage

İmage

Juraen i dette vil jeg ikke blande mig i, men jeg synes det er sølle gjort af Steinhart.
Hvad synes du?
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#2
Det er vel samme problematik med alle tribute/homage ure. Enten kan man man lide dem ellers syntes man de skulle brænde i helvede.
Svar
#3
magen til ligegyldigt mærke, skal man lede længe efter
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#4
Der er jo masser af de der micro mærker der kun kopier andres designs. Så man skal faktisk ikke lede så længe...
Svar
#5
Lidt pudsigt med Steinhart for jeg har indtryk af at de laver kvalitet; deres remme og B-Uhr er fine produkter til prisen, men det her overgår langt hvad jeg kan acceptere. Det må altså være mærkeligt at sælge de produkter, tænk hvor tit de får mails om at deres produkt ligner dét og dét ur, det KAN da ikke være tilfredsstillende? Stoltheden over at have helt sit eget originale design er jo slet ikke tilstede.

Mvh
Michael
İmage
Svar
#6
Var det ikke GMs ceo der udtalte at de ikke drev et firma for at lave biler, men for at tjene penge. Det er nok lidt den samme historie her.
Svar
#7
Jeg tror at alle der laver ure gør det for at tjene penge Icon_e_wink

Så længe det er lovligt det de gør er jeg ret ligeglad......
Svar
#8
Jeg er designer og mit levebrød afhænger af om man respekterer de ophavsrettigheder og den designbeskyttelse som jeg, min arbejdsgiver og vore samarbejdspartnere har arbejdet for.
Det at man bevidst krænker en designbeskyttelse eller som med Steinhart klart overtræder moralske regler for hvad som er tilladeligt er helt forkasteligt. For mig er det at sidestille med at stjæle.
Mange firmaer kalkulerer med at man ikke orker bruge ressourcer på en retsag og krænker derfor bevidst designbeskyttelsen eller danske firmaer placere et kontor i england for at kunne handle med kopidesign da england som eneste eu-land indtil videre har lempligere regler på området.
Jeg er ikke i tvivl om at lagde man sag an imod Steinhart herhjemme så ville Panerai vinde på stedet. En uvildig designekspert går ind og vurderer om man kan tage fejl af kopi og original alene på designet og der vil jeg klart mene at en 'ikke-ekspert' knapt kan se forskel på hvilket ur der er kopi og original (her skal man glemme navnet på uret, det handler udelukkende om design).
Kopiure er ulovlige at importere og sælge i Danmark, men det afholder ikke mange fra alligevel at gøre det og hvornår er det et kopiur, det kan man så tænke lidt over.

Mvh
Michael
İmage
Svar
#9
Alle mere eller mindre ligner hinanden, det er det samme med mobiler..
Svar
#10
Hommage ure er ikke noget for mig..
Mvh Kim 
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)