Farver?
Jeg går og drømmer om at eje et ur med blå dail!

Jeg går og drømmer om at eje et ur med grå dail!

Jeg går og drømmer om at eje et ur med orange dail!

Jeg går og drømmer om at eje et ur black coatet!

osv osv osv osv

Men hver gang jeg bestiller nyt ur, vælger jeg det samme.. Stål/titanium med sort dail og dreje krans.. Og hvorfor gør jeg det, tjaaa det er vel fordi at det er denne combi jeg bedst kan lide.. Men mit problem er også at mine ur ofte bliver lidt "ens", når de alle er i stål m sort dail..

Jeg lover nu mig selv, at den næste bliver med blå dail.. Har aldrig ejet et blåt ur, og har altid drømt om et.. Samtidig går jeg altid i cowboybukser, så der er allerede her en mulighed for lidt farve match Icon_e_biggrin1

Hvordan har i det med farvede ure?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Til jeans

Mærke og model: Omega Seamaster Automatic Chronograph

Årgang: 1972
Kasse: ”Barrel Shape” kasse med mat slibning i renoveret stand.
Højde: 15,1 mm
Diameter: 38 mm uden krone
Skive: Mørk blå skive med hvid T-skala og usædvanlig spændende subdails og visere i flot stand
Rem: Original Omega lænke
Caliber: Automatic 1040
Caliber nr.: 34258885
Ref. Nr.: ST 176.0007

İmage
İmage
İmage
İmage

vh baun
Svar
Jeg elsker ure med farve på, men du har da ret i at den mest anvendelige kombi er sort skive og stål lænke.....

Et par af mine farvede favoritter:

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Jeg falder altid tilbage til sort skive. Jeg har opgivet andet selv om der er mange utroligt flotte ure med eks hvid. Dermed ikke sagt at der ikke må være lidt farve på sub dials, visere, krans, rem osv.
Men sort skive holder bare hos mig.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg har efterhånden også haft et par ure med blå skive, og syntes det er flot og passer godt til et par jeans.
İmage
Har for tiden denne Breitling.
Mvh Peter....
Svar
Jeg synes rigtigt godt om ure med smæk på farverne......på billeder.

Jeg har haft en del ure med farver og jeg vil helt sikkert også få flere, men jeg vender altid tilbage til de lidt mere "afdæmpede" ure.
Jeg har dog et ur med blå skive på nuværende tidspunkt, som passer super til et par jeans IMHO, og dette ur passer mig perfekt, da farven er meget "rolig" og diskret.

Jeg har også været igennem en del hvidskivede/lyse og ligegyldig hvor flot det ser ud på billeder, ender jeg altid med at finde ud af at det ikke er mig Icon_rolleyes
Så jeg tror efterhånden jeg har lært lektien. (husk mg lige på det, næste gang jeg vil købe et Icon_flov )
Svar
Alle mine ure har indtil for nylig kun været stålmodeller med sort skive. Men nu har jeg en blåskivet Rolex Submariner i guld/stål. Kombinationen af den blå skive og guldet er IMO superflot. Et ur jeg har drømt om længe og endeligt fået købt Icon_e_biggrin1

İmage

İmage

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Ikke ligefrem "pangfarver" men "blåt er altid godt"!
İmage
Omega Genéve Dynamic, Ref. 1660039, Cal. 565, årg. 1968.
Svar
Jeg kan godt lide at have klokker med forskellig skivefarve - så er der altid en, der matcher humøret Icon_e_biggrin1

Lige for tiden har mine andre klokker vanskeligt ved at fortrænge denne fra armen:

İmage

Efter min mening er både hvid og sort skive meget bredt anvendeligt, men blå er god til jeans, orange "løfter" det hele, gul er sommer glad og..... Icon_crazy Icon_e_wink Icon_razz
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg kan også godt li lidt farve, dog er det ikke skiven som er farvet her
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)