Ny vogn
Jeg står og skal bruge en bil til at køre 40 km frem og tilbage på job,i den forbindelse syntes jeg det kunne være sjovt at høre hvad i ville vælge,
da bilen kun skal køres på en ansvar forsikring må den max koste 20k.

Det er lidt "snyd" for jeg har købt (hun lander i morgen Icon_e_biggrin1 )
men derfor vil jeg alligevel gerne høre jeres ideer og løsnings forslag til sådan en opgave.

Vi snakker jo en del om biler herinde og vi alle mener jo vi har en eller anden grad af viden om dem. Icon_e_wink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Golf 3 diesel
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
En bil til 20.000 vil naturligvis have en del år på bagen, og da der ikke er meget mere end 20.000 at give af, ville jeg finde det mærke som kører længst på literen, og så finde den som er i bedst stand for pengene.

Når vi er nede i de beløb for en bil, vil jeg næsten være ligeglad med bilmærket. Nogen biler kan virkelg være mishandlet, andre kan man være mere heldige med. Derfor ville jeg nok gå efter stand og mærke, sådan 80-20. Måske endda med flere % til stand.

Hvad købte du så?
Obsessed is just a word, that lazy people use to describe the dedicated!
Svar
toyota sportsvan , eller skoda favorit (hvis man er ligeglad ,bare det er billigt)så ny som muligt
Svar
Helt enig i at til de små penge skal man gå mest efter standen og knap så meget mærket,
diesel er udelukket da der ikke er tale om nok km til at der er økonomi i at vælge diesel,
en golf 3 mener jeg havde for mange kvalitets problemer til at jeg ville vælge den.

Hvor meget bilen går på literen er tæt på totalt ligegyldigt,
når der kun er tale om 40 km betyder det ikke vilde økonomisk om den går feks. 17 eller 12 på literen.

Jeg gjorde som jeg altid gør når jeg køber bil finder noget i en god kvalitet som af den ene eller anden grund ikke er så populært i DK,
det giver nemlig mulighed for at gøre hvad jeg mener er en god handel.

Sportsvan er for stort til billig daglig transport af en person og for besværlig at skrue på generelt hvis du spørger mig,
en favorit til 20k Icon_e_surprised så er du helt sikkert blevet snydt,der er hverken servo,airbags eller abs.

Valget faldt på en Toyota Starlet (en rigtig Toyota fra Japan)
årgang 97 med 85 på klokken fuld service historie,2 ejere,undervognsbeh. fra ny,sommer/vinter hjul,står praktisk talt som ny inde og ude.

Som med alle mine andre biler er den selvfølgelig til salg Icon_e_biggrin1 ,
det er med sikkerhed ikke den billigeste Starlet i DK,men af den model er jeg meget sikker på det er den flotteste. Icon_cool Icon_cool
Svar
Lidt sjovt at næsten 150 har kigget med men kun 3 har budt ind syntes jeg. Icon_e_wink
Svar
ja ja det blev i det mindste toyota Icon_hello (selvom starlet ikke er en favoritvogn, en corrolla i samme årgang kunne vel fås for det samme) jeg mente selvfølgelig en skoda fabia Icon_flov og ikke favorit. men uanset hvad tillykke ,med den lille ny.
Svar
Jeg mener heller ikke at ret meget andet kommer tæt på en Toyota til de penge,
kiggede også lidt på corolla men dem fra denne årgang ruster en del mere end starlet'en,især i de bagerste skærm kanterne.

Jeg syntes også det er nemmere at finde en original velholdt starlet end en corolla,
da de tit har været i hænderne på folk som tror de er meget bedre til at "pynte" en bil end fabrikken selv. Icon_e_wink

Her har jeg fået fat i en bil som har været ejet af en ældre dame (dog ikke en præste frue på falster Icon_e_biggrin1 )
så bilen står helt original og er passet og plejet som foreskrevet hele vejen.

Jeg er ikke bange for at kalde det et rent scoop. Icon_cool
Svar
"Billeder" blev der råbt Icon_mrgreen
Mvh Kim 
Svar
Stensbjerg Skrev:Lidt sjovt at næsten 150 har kigget med men kun 3 har budt ind syntes jeg. Icon_e_wink
Jeg kender absolut intet til biler - ejer ikke engang en - og kan derfor ikke byde ind med noget. Kigger med for at lære :)
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)