Godt køb til kr. 5.000
#1
Jeg skal finde en julegave til min bror og ønsker at give ham et ur han kan have i mange år, har dog et max budget på 5.000 kr.

Er der nogen der har et tip til et godt køb for dette beløb, det må meget gerne være et ur som er holdbart.

Kan godt se denne prisklasse ligger under de urer der generelt bliver snakket om herinde, men håber der er nogle gode tips alligevel Icon_e_smile

Har overvejet dette ur i sort, men er blevet lidt i tvivl efter at have læst vurderinger på nettet:
http://www.swissa.com/store/category/27/...Evolution/

Det vil være et ur han bruger konstant, så havde tænkt at det skulle være et form for dykker ur.

Glæder mig meget til at høre om der er nogen der har et godt tip
Svar
#2
Nu ved jeg ikke om du kigger på nyt eller brugt,jeg ville gå brugt vejen
og tage et kig på et mærke som Seiko,jeg mener ikke der er nogen andre der matcher dem i kvalitet til de penge.

Personlig ville jeg kigge på Sumo og Shogun modellerne,flotte sports ure i en super kvalitet som går til alt. Icon_cool
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
#3
Hej og velkommen til -

Prisen på uret er ikke afgørende herinde - det er interessen - tror at grunden til der tit snakkes dyre ure er, dem som er mest komplicerede - men når det er sagt, så tror jeg flertallet herinde har ure, alle kunne eje med lidt opsparing :-)

5.000 kr - der kan du få rigtig meget ur for pengene - skal det holde mange år, så ville jeg købe et Pingo - fantatisk ur, som kan bruges til alt og som ikke er til at slide op - og så ville du kun ha brugt omkring 2.600 :-)
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#4
Hej og velkommen til....

Jeg vil da også godt lige komme med et bud.

Jeg tillader mig at være uenig med Amehlbye, da jeg mener at der indenfor budgettet findes langt bedre ure end et Citizen Pingo.... uret er som sådan fint nok, men jeg mener at der findes ure hvor man for en beskeden merpris får langt mere valuta for pengene og samtidig et mere alsidigt ur. Et Citizen Pingo, til skjorte og slips, er ikke optimalt i min bog.

Som udgangspunkt ville jeg sige at du skal gå efter noget med automatisk ETA værk og Safirglas. De to ting kombineret gir et ret robust og langtidsholdbart ur. Kaliberen kan alle urmagere skrue i og safirglasset er ridsefrit....

Jeg syntes du skal kaste et blik på et Glycine Combat Sub, som godt kan erhverves indenfor budgettet. Det ville nok være mit umiddelbare bud. Glycine har et fint navn, lidt historie og samtidig er designet lidt mere klassisk og alsidigt end eks Pingo. Selve uret er ret velkonstrueret og har det føromtalte ETA værk og safirglas.

just my 2 cents....

/Morten
Svar
#5
For det første ville jeg gå efter et mekanisk ur. Så ville jeg gå efter et klassisk "Swiss made" ur.

Det er grundlæggende disse 2 ting som bringer uret op i luksusklassen efter min mening. Du kan godt finde fine ure til under 5K.

Når du så også ønsker noget som er vandtæt - altså gerne et dykker ur ville jeg igen holde mig til et rimelig klassisk design:

[url]"http://www.urvaerket.dk/certina-ds-action-gent-diver-sort-stal-o432-mm-p-17361.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/certina-ds-acti ... 17361.html[/url]

lidt mere dress men stadig vandtær og lidt over budget:

[url]"http://www.urvaerket.dk/longines-conquest-black-dial-bracelet-p-9825.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.urvaerket.dk/longines-conque ... -9825.html[/url]

Kan formentlig findes brugt indenfor budget.

Hvis du mener et bedre brugt ur kunne være en løsning bør du checke alle de brugturs handlere som anoncerer her og på Vintageure.dk. Der kan du gøre bedre køb ved at andre har taget kantstensafskrivningen - og stadig bevare reklamationsretten, når det nu er en gave. Du kan sikker også aftale at uret kan byttes eller leveres tilbage, hvis det slet ikke falder i smag.

vh baun
Svar
#6
Jeg (som urmager) ville sende dig en laaaang bue udenom Technomarine. Kvaliteten på de modeller jeg har set, er alt for ringe i forhold til prisen.
Certina og Tissot er rigtig gode bud, her får man virkelig meget for sine penge. Om det skal være mekanisk eller ej, kommer an på personen der skal bære det. Jeg ville ikke anbefale mekaniske ure til de tunge håndværk, da det kan føre dyre reparationer med sig. Personligt synes jeg at et mekanisk ur er en langt større fornøjelse end et quartz, så skal jeg anbefale med hjertet, vil jeg også anbefale mekanisk.
Svar
#7
Hvis der gerne må være penge tilbage, vil jeg foreslå et Seiko SKX007/009. Pingo er også godt, men noget for sig selv.
Af de traditionelle mærker kan man se nærmere på Tissot Visodate eller Seastar og Certina DS1 eller DS Action Diver.
Det er gode "ærlige" ure, som JEG ville blive glad for!
Svar
#8
I under 5000 kr. klassen er de to nedenstående citater også mit bud, forudsat at det skal være et mekanisk ur.
Den primære interesse på et forum som dette, ligger i de mekaniske ure, men er behovet til et quarts, skal det selvfølgelig med i overvejelserne.


khbk Skrev:Hvis der gerne må være penge tilbage, vil jeg foreslå et Seiko SKX007/009. Pingo er også godt, men noget for sig selv.
Af de traditionelle mærker kan man se nærmere på Tissot Visodate eller Seastar og Certina DS1 eller DS Action Diver.
Det er gode "ærlige" ure, som JEG ville blive glad for!
Stensbjerg Skrev:Nu ved jeg ikke om du kigger på nyt eller brugt,jeg ville gå brugt vejen
og tage et kig på et mærke som Seiko,jeg mener ikke der er nogen andre der matcher dem i kvalitet til de penge.

Personlig ville jeg kigge på Sumo og Shogun modellerne,flotte sports ure i en super kvalitet som går til alt. Icon_cool
Svar
#9
Tak for alle de gode råd, kan se at der er masser at tage fat på Icon_e_ugeek

Kæmpe fornøjelse med et så engageret forum, som har lyst til at dele ud af sin viden

Jeg vender tilbage med hvilket ur min bror skal have, når jeg har fået kigget urene igennem.

TAK!
Svar
#10
Jeg er enig med de anbefalinger, som Baun og Stensbjerg har givet.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: