Rolex Submariner Hulk vs Panerai 212
#31
Hej Boxter

Jeg går ud fra du har talt med Klarlund og de har fået 15400 hjem?
Da jeg talte med dem for nylig havde de ikke nogen.
Mht. størrelsen er vi helt enige. 15300 er også lidt til den lille side på mit store håndled, hvorimod 15400 er perfekt Icon_e_biggrin1

Ellers siger du bare til, så kan du få et kig på min blåskivede 15400

Mht. til gensalg er markedet selvfølgelig mindre jo dyrere ure er, men lige AP gør det ret godt på brugtmarkedet i DK.
Dog skal du være opmærksom på en betydelig kantstensafskrivning, men når den er taget er priserne ret stabile.

Og så skal vi lige have et par billeder af det fantastiske ur Icon_e_wink

İmage
İmage
Svar
#32
Ja, det er et super flot ur - dog tænker jeg at anskaffe mig et med sort skive, men det bliver dog først til næste år tror jeg:-) Og ja, har talt med dem og de har et jeg kan få lov til at kigge på, som vidst nok også er blevet solgt...

Når du skriver der er en stor kantstensafskrivning er det vel kun hvis jeg køber et nyt AP ikke?? Sjovt, det ikke fungerer på samme måde som fx med et Panerai eller Rolex ur...og måske alligevel, hvis man kommer op i den prisklasse?!

Hvad siger du til det?
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
#33
Køber du det brugt (som nyt) har det taget afskrivningen og ligger derefter rimelig stabilt prismæssigt.
Et nyt Rolex/Panerai opfører sig på samme måde i starten og efterhånden som tiden går "indhenter" brugtprisen den oprindelige købspris.
Dette sker også med AP og andre mærker og sker pga. store prisstigninger på listepriserne. Det har vi i hvert fald set de senere år.

Selvfølgelig er det ingen garantier for hvordan prisudviklingen fortsætter, ingen kan jo spå Icon_e_wink
Men find et til en fornuftig pris på brugtmarkedet, så går du ikke galt i byen.
Svar
#34
Boxter Skrev:Igen er jeg helt enig og er også kommet til den beslutning at jeg venter med at købe et ur til næste år selvom jeg virkelig har tænkt meget på de to omtalte modeller:-)

Umiddelbart er jeg overbevist om at du har truffet en rigtig beslutning - det kommer du ikke til at fortryde, når ''drømmeuret'' en dag bliver hivet i land. Jeg har selv truffet en sådan beslutning indtil for nyligt og det føles egentlig ganske godt, selvom ''abstinenserne'' bliver hårde efter januar og helt frem til august/september.

Boxter Skrev:Men hold op et dyrt ur..mener du/I iøvrigt at man kan få pengene "hjem" på samme måde, som man kan med fx et køb af et Rolex eller et Panerai?! Jeg tænker bare, det er vel begrænset hvor
mange der køber et ur til 100.000 kr klassen end et ur til lad os sige 50.000 kr.

Og er der nogle ting man skal have in mente inden man går ud og køber et AP?!?

Jeg har ikke erfaring med at sælge og købe brugte ure, derfor vil jeg undlade at svare på dit spørgsmål. Jeg foretrækker personligt at handle hos en AD, idet jeg på den måde får opbygget et ''forhold'' til den pågældende forhandler, hvilket kan give nogle rigtig fine fordele. Og ellers er der også en ''garanti'' ved at handle hos en AD, idet uret er helt nyt og bør dermed være fri for fejl og mangler. Alt bør være ''perfekt'' - det er et moment, som jeg vægter meget højt.

En ''brugtursforhandler'' (ikke negativt ladet) kan ikke i samme omfang give en garanti for et urs ''funktionalitet'', f.eks.: er uret blevet betjent rigtigt af den tidligere ejer, taber uret 15 sek. om dagen, er kronen på uret gået i stykker, virker drejekransen og låsen på uret, er uret blevet udsat for en meget let polering uden at sælgeren oplyser det i en annonce, er gummiremmen til et givent ur ægte, mv.

Du slipper for at gøre alle disse overvejelser ved at købe nyt, men det afspejler sig også ift. hvad du betaler for et ur. Dog kan det pdas. anføres at de fleste ''brugtursforhandlere'' giver en garanti og en returret - så har du har blot spildt din tid på et fejlkøb.

That is just my two cents. Icon_e_smile
Svar
#35
KimT Skrev:Køber du det brugt (som nyt) har det taget afskrivningen og ligger derefter rimelig stabilt prismæssigt.
Et nyt Rolex/Panerai opfører sig på samme måde i starten og efterhånden som tiden går "indhenter" brugtprisen den oprindelige købspris.
Dette sker også med AP og andre mærker og sker pga. store prisstigninger på listepriserne. Det har vi i hvert fald set de senere år.

Selvfølgelig er det ingen garantier for hvordan prisudviklingen fortsætter, ingen kan jo spå Icon_e_wink
Men find et til en fornuftig pris på brugtmarkedet, så går du ikke galt i byen.


Hej Kim,

tak for de flotte billeder af 15400'eren, det er et virkelig lækkert ur - var inde og se netop denne model, også med blå skive, hos Klarlund i lørdags, og den var satme lækker!!! Dog gad jeg stadig godt at se den med sort skive, men tror også godt jeg kunne falde for den med blå skive da de to andre ure jeg har er med sort skive.

Dog synes jeg det er et dyrt ur, også fordi de siger man skal være meget omhyggelig med uret i forhold til fx et Rolex eller Paneari - og grunden til dette er det lille urværk, siger de. Og da jeg har en meget aktiv hverdag, kan det altså være en "ulempe" at have et ur der er så sårbart for stød som dette...service samt reparation af dette ur ligger jo ikke logefrem i den billige prisklasse:-)

Men super fedt ur, det kan vi ikke komme udenom!!!
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
#36
Faurschou Skrev:
Boxter Skrev:Igen er jeg helt enig og er også kommet til den beslutning at jeg venter med at købe et ur til næste år selvom jeg virkelig har tænkt meget på de to omtalte modeller:-)

Umiddelbart er jeg overbevist om at du har truffet en rigtig beslutning - det kommer du ikke til at fortryde, når ''drømmeuret'' en dag bliver hivet i land. Jeg har selv truffet en sådan beslutning indtil for nyligt og det føles egentlig ganske godt, selvom ''abstinenserne'' bliver hårde efter januar og helt frem til august/september.

Boxter Skrev:Men hold op et dyrt ur..mener du/I iøvrigt at man kan få pengene "hjem" på samme måde, som man kan med fx et køb af et Rolex eller et Panerai?! Jeg tænker bare, det er vel begrænset hvor
mange der køber et ur til 100.000 kr klassen end et ur til lad os sige 50.000 kr.

Og er der nogle ting man skal have in mente inden man går ud og køber et AP?!?

Jeg har ikke erfaring med at sælge og købe brugte ure, derfor vil jeg undlade at svare på dit spørgsmål. Jeg foretrækker personligt at handle hos en AD, idet jeg på den måde får opbygget et ''forhold'' til den pågældende forhandler, hvilket kan give nogle rigtig fine fordele. Og ellers er der også en ''garanti'' ved at handle hos en AD, idet uret er helt nyt og bør dermed være fri for fejl og mangler. Alt bør være ''perfekt'' - det er et moment, som jeg vægter meget højt.

En ''brugtursforhandler'' (ikke negativt ladet) kan ikke i samme omfang give en garanti for et urs ''funktionalitet'', f.eks.: er uret blevet betjent rigtigt af den tidligere ejer, taber uret 15 sek. om dagen, er kronen på uret gået i stykker, virker drejekransen og låsen på uret, er uret blevet udsat for en meget let polering uden at sælgeren oplyser det i en annonce, er gummiremmen til et givent ur ægte, mv.

Du slipper for at gøre alle disse overvejelser ved at købe nyt, men det afspejler sig også ift. hvad du betaler for et ur. Dog kan det pdas. anføres at de fleste ''brugtursforhandlere'' giver en garanti og en returret - så har du har blot spildt din tid på et fejlkøb.

That is just my two cents. Icon_e_smile

Hej Faurschou,

jeg er helt enig i det du siger, og allerhelst ville jeg også købe et ur hos en AD (det gjorde jeg jo reelt også med mit første ur) men når det er sagt er der bare en stor afskrivning især hvis vi lige tager udgangspunkt i AP'en som jeg har kigget på. Nypris er omkring 107.000 kr og venter jeg et år med at købe denne kan jeg måske få det for omkring 70.000 kr og så har man oludselig sparet en hel del. Tilgengæld er det anderledes hvis man køber et Rolex idag contra om et år, der kan man måske max spare 10.000 kr...

Men jeg kan sagtens følge dig at der kan være en masse fordele at købe ens ur hos en AD.
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)