Køb af Rolex
#1
Hej Urdebatten

Jeg står som ung ur-entusiast og vil gerne erhverve mig et Rolex ur.

Jeg har set på disse to modeller:
En Submariner 14060M - Z serie med ROLEXROLEX
En Submariner 16610 - Y serie

Jeg er som sagt ny i denne verden men har altid været utrolig fascineret af ure, vil derfor gerne have lidt råd og vejledning til hvilke faldhuller der eventuelt kan være ved disse to modeller.

Vil også sige at jeg er lidt i tivivl om jeg mest er til 16610 med dato, eller 14060M uden dato.
Kan ikke rigtig beslutte mig for hvad der spiller bedst.

Håber i kan hjælpe
Hilsen Vilsgaard Icon_e_biggrin1
Svar
#2
Jeg ville nappe den med dato. :)
Er ikke den store Rolex fan, men har haft et par 16610, klassiskt ur som aldrig går af mode.
Ydermere en stensikker investering, hvis du i fremtiden har lyst til at prøve noget andet.
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#3
Jeg har en 14060M, og syntes uden tvivl at der er langt mere harmoni og ro over den model:) Men jeg tror at du skal gøre op med dig, om du kan undvære dato eller ej?

Hvad enten du vælger den ene eller den anden model, så har du erhvervet dig en rigtig lækker klokke:) held og lykke med jagten;)

Hilsen Tom.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Svar
#4
Det er en smags sag om du vælger den ene eller den anden model. Så det kan du kun selv afgøre.

Jeg kan personligt lide begge (og har en 5513 uden dato og en 16610lv med dato), men skulle jeg vælge mellem 16610 og 14060 tror jeg at jeg tog den uden dato pga det simple look.
vh Hans Henrik
Svar
#5
Hejsa

Jeg er netop hoppet på rolex vognen og valgte en model med dato, da mit andet ur, ikke havde
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#6
Amehlbye Skrev:Hejsa

Jeg er netop hoppet på rolex vognen og valgte en model med dato, da mit andet ur, ikke havde

Nu er der ikke lup på SD 16600 så den kan i mine øjne ikke helt sammenlignes med 16610. Icon_e_wink

Jeg synes selv bedre om SD datoen der er uden lup, men her er det 16610 op mod 14060.
vh Hans Henrik
Svar
#7
Hvilket ur du vil ha er en smagssag. Begge er gode Rolex klassikere.
Til dit spørgsmål. Sørg for at undersøge hvem sælger er så du får tillid til vedkommende. Søg for at der er æsker og certifikat med uret så mindsker du chancen for at uret er fake eller stjålet. Mød evt sælger hos en urmager og få urmageren til lige at kigge på uret. Mød sælger i din bank hvor i så laver den afsluttende handel. Få en kvittering.
De største "faldhuller" er nok:
1) Dårlig stand. Holder ikke tiden. Hør evt Mølbak, Ravnkilde etc om de lige vil checke uret.
2) Kopiur.
3) Stjålet.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)