PP 2499
Clapton sælger perlen, et af de mest eftertragtede ure i verden!

[url]"http://www.hodinkee.com/eric-claptons-patek-philippe-2499" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.hodinkee.com/eric-claptons-p ... lippe-2499[/url]
Svar
Old news, Kristoffer. Icon_e_wink

Dog er det uden tvivl et dejligt ur! Det giver mig lyst til endnu et PP.
Svar
Uden tvivl det ultimative PP, måske det ultimative ur overhovedet?
Svar
Kommer an på hvem man spørger Icon_e_wink
lækkert ur men til pengene gik jeg en anden vej.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Det ville jo være en investering, og ikke så meget noget man fik med. Men hele myten bag uret findes ikke magetil. Det er URET for stort set alle PP samlere. Det er for mig det ypperste af det ypperste indenfor vintage armbåndsurs. Der findes kun to i hele verden, hvor det andet er på PP's ejet museum.
Svar
Ja superlækkert ur men Kristoffer - det er da alt for småt til dig?? Ingen tvivl sjældent og et lækkert værk - men Clapton - Altså - jeg har elsket ham i mange år, så ham første gang live 1977 og mange gange siden - men som provinens er han totalt ligegyldig set ved siden hvis det havde været Eddisons - Krutshovs - Kennedy´s sågar Elvis´ eller hvad ved jeg. Clapton er en lysende guitarist - and thats it
Det skulle være for værket - og der er det for dyrt eller for sjældenheden men måske det holdt prisen - eller skulle man idag betale ekstra for Clapton? -

jeg ville gå efter noget simplere - måske et Rolex med Valjoux 72 C - også dyrt - absolut ikke lige så fint værk, men dog til at komme i nærheden af - og smukt - men jeg er så fattig, at jeg må nøjes med mindre kendte mærker med værket - den Rolex hvor billedet er nappet (chrono 24) mener jeg kan fåes for beskedne 600.000 (og jeg kunne tro skiven har fået lidt "hjælp"
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
At clapton har ejet det betyder intet for prisen, det er bare en ekstra lille ting der følger med. Hvis det skulle spile ind er det nok mere at han er en af de mest kendte ursamlere i verden, det kan man ikke sige om Elvis. Det der gør det så specielt er at det aldrig officielt er blevet solgt. Stern familien fik lavet 2 i platin, hvoraf 1 blev solgt til PP's 150års jubilæums auktion. Jeg er ikke interesseret i at der er en kendt persons ur, men fordi det er den mest eftertragtede model fra det mest eftertragtede brand i verden.
Svar
Uanset hvordan man vender og drejer emnet, så er PP ref. 2499 noget særligt.

Man behøver dog ikke vente på auktionen over den sjældne platin udgave, hvis man kan klare sig med et i guld. Der er p.t. tre eksemplarer til salg på chrono24:

http://www.chrono24.com/en/search/index....tview=list

Kun 280.000 Euro for den billigste.

JK
Svar
Kristofferj Skrev:At clapton har ejet det betyder intet for prisen, det er bare en ekstra lille ting der følger med. Hvis det skulle spile ind er det nok mere at han er en af de mest kendte ursamlere i verden, det kan man ikke sige om Elvis. Det der gør det så specielt er at det aldrig officielt er blevet solgt. Stern familien fik lavet 2 i platin, hvoraf 1 blev solgt til PP's 150års jubilæums auktion. Jeg er ikke interesseret i at der er en kendt persons ur, men fordi det er den mest eftertragtede model fra det mest eftertragtede brand i verden.
+1

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Det betyder ikke noget for prisen i dette tilfælde at Clapton ejer uret. Uret ville koste kassen uanset hvad og den kommende ejer interesserer sig næppe for Clapton i forhold til uret. Og iøvrigt enig i at dette er det vildeste ur længe set på auktion. Alene ref. 2499 er legendarisk i samlerkredse. At det så er det eneste i platin topper bare historien endnu mere.

Pointen med at man ville købe noget andet hvis man havde de penge mener jeg er lidt irrelevant her. Har man sådan en pose penge til overs til ét ur har man sikkert også overskud til at købe alt andet man nu lyster inden for ure. Så i denne sammenhæng udelukker dette køb nok næppe et andet. Bare vores små fattige hjerner der ikke kan tænke i de vilde baner uden skelen til økonomien Icon_mad

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)