Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej,
Har kigget på et Calibre de Cartier med sort skive og rem. Det er så vidt jeg forstår med in-house værk og virker egentlig af høj kvalitet.
Men hvordan ser urverdenen på Cartier ure og måske denne model mere specifikt? Er vi ude i noget a la Dior og Louis Vuitton ure, hvor værdi/kvalitet/gensalg er mere tvivlsomt eller er der fornuftig respekt omkring Cartier som urproducent?
Har I nogle meninger om pris/kvalitet forholdet på Cartiers nye inhouse modeller?
Tak for input.
rasmus
•
Svar: 1,515
Tråde: 165
Modtaget Likes: 560 i 257 svar
Givet Likes: 117
Velkommen til, Rasmus.
Cartier har på det seneste satset virkelig stort på deres urproduktion med udvikling af fine egne værker. Værket i det ur, du tænker på, er et cal. 1904 MC, som på en af de førende ur-websider
http://www.hodinkee.com blev betegnet som "Cartier's excellent in-house 1904MC caliber". De nævnte mode-ure tåler slet, slet ikke sammenligning med Cartier uret.
Cartiers prestige som urfabrikant er helt klart opadgående! Så vidt jeg kan se ved en hurtig søgning, kan uret anskaffes for en 30-38.000 kr. Det lyder da helt rimeligt IMHO. En betydelig "kantstensafskrivning" må du regne med, hvis du køber nyt.
JK
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg anser Cartier som det eneste seriøse smykke mærker der også laver ure (ved ikke hvad de lavede først

),
de har jo også en flot gammel historie inden for det at lave ure,det er der jo ikke rigtig nogen af de andre der har.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Cartier har gang i noget seriøst på ursiden omend det kun er i det tungere prissegment de sjove sager findes. Deres in-house er ganske fine, men får lidt tæsk i div. medier for at halte lidt med finishen i forhold til prisen. Som jeg ser det er der ikke den bedste value for money. Deres vildeste modeller til +200-300.000 fejler dog intet mht. finish
Der er flere seriøse producenter af smukker OG ure. Bvlgari og Chopard er to andre seriøse spillere hvor specielt Chopard virkelig laver kræs i specielt deres LUC modeller.
/Mads
•
Sorry havde lige glemt de 2 sidste Mads nævner
de laver også noget kræs
•
Svar: 2
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
•
Glæder mig hvis det kunne bruges Rasmus,og velkommen til.
•