"Sorte" ure
Jeg har flere gange "skævet" til ure som er behandlet med en sort overfladebehandling.
Men samtidig har jeg også mine tvivl - bliver man træt af det? Jeg kan ikke lade være med jævnligt at overveje at prøve det, men så alligevel Icon_e_confused
Hvad synes i om ure som er overfladebehandlet ? Jeg tænker ikke ifht. holdbarhed, men mere ifht. udseende.
Svar
Jeg er VILD med sorte ure og har selv flere gange overvejet at prøve et. Har læst stolpe op og stolpe ned omkring de forskellige belægninger og min konklusion er at hvis det skal være sort, så skal det være keramik. DLC/PVD belægninger holder ikke evigt.... Til gengæld kan man lægge en ny belægning på disse ure, hvorimod det koster KASSEN hvis man kværner et keramisk ur. Nå har jeg 7-9-13 aldrig smidt et ur på gulvet og tror heller aldrig jeg kommer til det, men det ér netop det der kan "myrde" en keramisk klokke.
Dem jeg selv har kigget på har været:

JLC MC Ceramic
Hublot Big Bang
IWC Top -Gun
GP WW.TC Ceramic....

Alle fede ure, men den jeg er mest lun på er monster dyr og har en kæmpe afskrivning....Og det er GP'en....Så den forblir nok en drøm
Svar
Sorte ure er fede..... min favorit var denne kombi....

İmage
Svar
enig - eneste der holder er ceramic - på lang sigt -

ville ikke selv købe et coated ur eller få det lavet . men gerne købe et i ceramic
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Bruger selv et Suunto Observer i sort når arbejdet bliver for hårdt til mit Panerai.. Men ellers vil jeg også tilslutte mig de andre og sige at overfladebehandlede ure heller ikke er mig.. Det bliver især slemt for mig så jeg ser hvad de har gjort ved dette ur:

(sakset fra chrono24)

İmage
Svar
Det jeg primært overvejer er Linde Werdelin Hard Black eller Octopus.
Begge overfladebehandlede og ikke keramiske.
Svar
Glem LW, med mindre du er klar til et STORT tab.... Icon_e_surprised
Svar
Tja måske.....
Jeg har længe luret lidt på deres ure, måske det bare skal ud af systemmet ved at få det prøvet?
Eller også er det bare endnu engang trangen til at prøve noget andet - jeg har jo ikke handlet ur i flere uger Icon_e_confused
Svar
Jeg har haft to overfladebehandlede ure, Alpina Avalanche Extreme Regulator og Victorinox Dive Master 500 LE , begge PVD coatede. Victorinox'en havde grimme ridser efter to uger, mens Alpina'en stadig er rigtig fin efter to år på armen. Victorinox'en er af titanium og Alpina'en af stål, så materialet under har nok også noget at sige.
DLC er væsentlig stærkere end PVD og de LW'ere jeg har set, holder fantastisk godt. Selv er jeg helt vild med deres Green DLC LE.
Svar
Citat: af Claus Tukjær » 14/10/2012 19:24

Glem LW, med mindre du er klar til et STORT tab....

Forudsat selvfølgelig at du overhovedet kan komme af med det.....Det kan vise sig at være endda MEGET svært, TRUST ME!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)