Rygter om prisstigning **Igen**
#1
Jeg læste lige på Paneristi.com at der var rygter om en prisstigning i EU d. 1 oktober (igen - igen)
Men jeg ved endnu ikke om det er korrekt eller ej.
Svar
#2
Yep. Jeg læste det også (godt jeg "nåede" at købe mit PAM før stigningerne :)). Det er utroligt, at ure kan blive ved med at stige, men ok fedt, da mulighederne for potentielt at tjene lidt mønt (eller tabe mindre) ved gensalg eksisterer...
Svar
#3
Sociologen Skrev:... men ok fedt, da mulighederne for potentielt at tjene lidt mønt (eller tabe mindre) ved gensalg eksisterer...
Giver det ikke detsamme når det ur du så køber istedet også er steget i værdi? ;)
Det eneste vi får ud af dette, er vel at vi har flere penge parkeret i ure?
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#4
Næh ikke helt, hvis jeg forventer at købe kommende/fremtidige modeller, som almindeligvis er højere i pris end nuværende :)

Inflationen vil også få vores ure til at falde i værdi (relativt set), hvis urene forbliver i samme absolutte prisleje. Tænk hvis man kunne købe en Rolex Seadweller for 6k (eller hvad de nu kostede, da de blev lanceret) :D
Svar
#5
Jeg var hos Klarlund idag og se på mit nye ur -

Alle priser stiger med 0.6% ifht sidste år
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#6
Det er under inflation, så det er vel ok! :)
__________________________________________
it's pure instinct, you can't learn that!

//Berg
Svar
#7
Amehlbye Skrev:Jeg var hos Klarlund idag og se på mit nye ur -

Alle priser stiger med 0.6% ifht sidste år
0,6 pct. er da stort set intet. Jeg har kigget lidt på nettet, og PAM305 kostede (vist nok) 51.000 kr. i 2011 og 53.300 kr. i 2012 (før denne stigning), dvs. en stigning på 2.300 kr eller ca. 4,5 %. Så virker det ganske ligegyldigt at lade dette ur stige med 320 kr. Icon_e_surprised

Hvad bliver det så til, Anders. Køber du et nyt Panerai? Icon_e_wink
Svar
#8
Jamen, vi kiggede på ure - feks et til 180.000 stiger til 180.800

Så det er i det prisleje - De havde den nye prisliste, og det er ikke meget de stiger :)

Ja, Kenn - Men uret er ikke kommet i butikkerne endnu :)
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#9
Ja, man må sige at det er en meget beskeden prisstigning.
Svar
#10
Amehlbye Skrev:...
Ja, Kenn - Men uret er ikke kommet i butikkerne endnu :)
Lyder spændende. Er uret ikke kommet i butikken - eller på markedet? ;)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)