Inspiration søges...
Har selv gjort mig en masse tanker om hvad det næste ur skal være!? Men derfor kan det jo sagtens være, at der sidder en derude som har et eller flere bedre bud på hvad det skal være... Icon_question Icon_e_biggrin1

Jeg har 80k og må indrømme, at jeg det senere tid har fundet de lidt mere high-end ure mere og mere interessante Icon_e_confused Ikke, at det betyder, at alle pengene skal fyres af på et ur! Samtidig er det jo også fedt med et ur som ikke ses på hvert gadehjørne Icon_cool

Rolex og omega skal det IKKE være, da jeg har været mere eller mindre alle deres modeller i stål igennem! Og jo, jeg har ikke uret for evigt men hvis man køber det til en god pris minimerer man jo også risikoen for evt. tab ved salg igen! - Og jeg (eller kæresten for den sags skyld) har intet problem i, at tage en tur ud i EU for, at hente uret Icon_e_biggrin1

Af de sidste 10-15 ure jeg har haft (mest Rolexer) er AP Diveren det eneste som har givet en mig "lækkerhedsfølelse" hver gang jeg tog det på... så det er denne følelse jeg lidt er ude efter igen... Men den bliver sværere og sværere, at få jo flere ure man har prøvet eller haft!

Værket spiller selvfølgelig ind, men urets udtryk og udseende er lige pt mindst ligeså vigtig!

Jeg kunne dog ikke lige p.t finde på, at købe et ur fra nyt! Jeg synes simpelthen, at mer udgiften er for høj i forhold til, at man sagtens kan finde brugte ure i SUPER stand til væsentlig færre penge Icon_e_wink

Så...

- 80k, at bruge på et eller flere ure
- IKKE et Rolex eller Omega
- 38-42mm (Min AP Diver var lige i det største)

Forhåndsfavoritterne er AP RO 15300 / AP ROC 26300! Men andre ure har også vækket min interesse på det seneste... Så håber der gemmer sig lidt forslag derude som jeg ikke selv lige havde tænkt på Icon_exclaim
Simon Hedegaard
Svar
Hvad med en AP RO 15400? Jeg synes umiddelbart, at den på billeder ser mere harmonisk ud end 15300 (som også er hamrende fedt). Måske er den bare for stor på armen IRL...? Var det mig som skulle vælge blev det ihvertfald en af disse to på lænke!

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Prøvede 15400'eren da jeg var i New York her i sommers, og den er uden tvivl lækker! Men da jeg har et forholdsvis tyndt håndled synes jeg egentlig, at 15300 passer ligeså godt, måske endda bedre til mig Icon_e_biggrin1 Desuden koster 15400'eren en 25-30k mere end 15300'eren og det synes jeg ikke den er værd Icon_e_wink

Jeg synes dog også, at skiven på 15300'eren er mere vellykket end på 15400'eren... Datoen og AP logoet sidder bedre på 15300'eren imo Icon_e_biggrin1
İmage
Ikke mit håndled og billedet er skamløst lånt fra nettet! (bare for, at vise forskellen!)
Simon Hedegaard
Svar
Dejligt I-landsproblem! :)

Hvad siger du til AP ROO?
Mange fede udgaver, de burde kunne fanges indenfor budget.
Iwc Big Pilot?
Panerai 270 (mit næste ur)
Panerai 233
Panerai 249

//Berg
Svar
berg Skrev:Dejligt I-landsproblem! :)

Hvad siger du til AP ROO?
Mange fede udgaver, de burde kunne fanges indenfor budget.
Iwc Big Pilot?
Panerai 270 (mit næste ur)
Panerai 233
Panerai 249

Absolut et luksus problem Icon_e_biggrin1 Og alle de ure du nævner er lækre! Men for store... har haft et par Pams, men de er alle ret hurtigt blevet solgt igen pga størrelsen! IWC BP og ROO er desværre også for store!

Vil helst ikke over 42mm (ellers under 38mm) Bliver mere og mere til de lidt "mindre" ure!
Simon Hedegaard
Svar
Så gå for en ROC, den er fed, sporty og stilet på samme tid!

//Berg
Svar
Jeg ville have nævnt AP 15300 som nok er det smukkeste ur der er lavet.
Hvad med IWC Portuguese Auto 7 Days ref 5001? Den stiger snart til over 90k for en ny så det kan være det også kan blive en god investering hvis du kan finde én til en god pris.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Den stiger snart til over 90k for en ny...

Står priserne til at stige hos IWC?
Svar
Hedegaard Skrev:Desuden koster 15400'eren en 25-30k mere end 15300'eren og det synes jeg ikke den er værd Icon_e_wink

Ref. 15300 står til omkring 12.500 euro, mens ref. 15400 står til 13.600 euro ifølge de fleste hjemmesider.
Svar
Faurschou Skrev:
Hedegaard Skrev:Desuden koster 15400'eren en 25-30k mere end 15300'eren og det synes jeg ikke den er værd Icon_e_wink

Ref. 15300 står til omkring 12.500 euro, mens ref. 15400 står til 13.600 euro ifølge de fleste hjemmesider.
Passer sikkert! Men idet jeg skal ud og købe brugt er det de priser jeg har kigget efter! En 15300 i super stand koster 55-60k og en 15400 85-90k i EU, hvis man lige kigger Chrono24 igennem!

Og Klaus, en IWC 5001 er et lækkert ur... Men der er bare et eller andet som ikke helt taler til mig! Uret har en fin størrelse men der er bare et eller andet "fesent" over det, imo Icon_e_confused Det er nok lidt for pænt til mig lige p.t Icon_e_surprised
Simon Hedegaard
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)