Svar: 50
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej derude!
Jeg er helt ny inde på denne side, og glæder mig allerede til at få massere af svar på mit første indlæg her
Jeg kunne godt tænke mig, at høre jeres meninger mht. kvalitet af et ur. Hvordan definerer i kvalitet? :D
Og hvad kigger i efter når i køber et nyt ur, i ønsker der skal holde i lang tid :)?
Venlig hilsen Stefan H.
•
Jeg gætter på at du vil få lige så mange forskellige svar som der er brugere herinde. Vi har nok alle forskellige tilgange til definitionen af kvalitet. For mig handler det om at jeg gerne vil have et ur som historisk set har vist sig at være langtidsholdbart, både mekanisk, forarbejdningsmæssigt og designmæssigt.
Jeg bruger mine ure uden at tænke voldsomt meget over skrammer og den slags - Selvfølgelig ligger jeg ikke herregårdssten eller maler vægge iført mine ure, men de bliver brugt og får de knubs som det nu giver. Det rører mig ikke. Jeg har betalt en høj pris for mine ure og så skal de også bruges og ikke mindst kunne holde til at blive brugt.
Derudover sætter jeg også pris på historien bag, samt at mekanikken er til at skrue i for menneskepenge.
For mig er der kun 2 mærker: Rolex & Tudor.... Totalt snæversynet og R*V kedeligt, men de to mærker giver mig alt det jeg værdsætter i ure, i hver deres prisklasse..
/Morten
•
Svar: 1,453
Tråde: 119
Modtaget Likes: 538 i 177 svar
Givet Likes: 533
Kvalitet kan defineres på mange forskellige måder, og efter mange forskellige parameter..
Hvad jeg syntes er kvalitet, er nødvendigvis ikke det du syntes er kvalitet og omvendt..
For mig starter kvalitets oplevelsen med købsoplevelsen.. Dernæst det at have uret (er det behageligt at have på, fungere det som det skal, virker det lækkert at betjene og er jeg tilfreds med urets udseende)..
For mig har urets pris intet med kvalitet at gøre.. For mig er kvalitet, hvis uret lever op til mine forventninger!
•
Svar: 7,823
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg skal bare have fornemmelse af at jeg rent faktisk får noget for mine penge,
og ikke bare køber et brand eller noget andet tomt.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Hej Stefan og velkommen til Urdebatten.dk
Dybt subjektivt, så er kvalitet for mig når:
Det ur jeg har købt, kan holde til det jeg bruger det til og som det er bygget til.
Når det er designmæssigt tiltalende (for mig)
Når udførelse (finish) står mål med prisen og mine forventninger.
Når det lever op til de ovenstående faktorer på den lange bane.
Det var lige mine umiddelbare tanker
Hvad med din egen mening?
•
Svar: 50
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Jeg ser meget på hvad mærket er kendt for, og om mærket har erfaring med at lave ure der kan holde i meget lang tid.
Derudover kigger jeg meget efter det sidste "finish" på designet, og om det passer til min stil, så det kan bruges til mere end et sæt tøj :)
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Kvalitet for mig er -
Da jeg i vild panik pga travlhed, taber, eller nærmere kaster mit Panerai ned på granit fliser i lufthavnen og ser det glide 2-3 meter
Tager det op og ser at glasset klarede det - at det stadig går som det skal - og kun fik en minimal ridse - det er kvalitet for mig
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
For mig er det kombinationen af konstruktion og finish. Hvor meget krudt er der brugt på at gøre uret "lækkert" i alle detaljer. Er konstruktionen gennemtænkt og ikke gjort mere kompliceret end nødvendigt. Er uret konstrueret driftssikkert så det kan holde i mange år. Prisen er irrellevant i denne sammenhæng, da vi ikke taler value for money men KUN kvalitet.
Holdbarhed er ikke en afgørende enkeltstående faktor i forhold til kvalitet for mig. Dog skal uret dog holde et vist holdbarhedsniveau, så det kan tåle at blive brugt i dagligdagen med de tæsk det giver. Men det kan det meste nu. At det kan tåle et fald på 2-3 meter siger for mig ikke alveden om kvalitet, da et taveligt 20 kr. plastik ur med quartz værk altid vil vinde denne diciplin med flere længder alligevel
/Mads
•