Pris på brugt Deep Sea 2012
#51
Som Claus nævner er det en fordel at være forhandler, da man får alt muligt tilbudt. 95 % er "overpriced", men ind i mellem er der nogen der mangler cash i en fart, og så kan et DS fås til sidst i 30'erne i ren handel. Typisk folk med stort privat cash flow, som ikke gider bruge tid på private handler med billeder, mails, snik-snak og særligt det at få besøg af ukendte personer. Det er det DS John aka Joepete har vist masser af billeder af så det er såmænd i fin stand. MEN når det så er sagt er prisen for os forhandlere normalt også omkring 50 k, for hvorfor sælge til os til spotpris, hvis man kan få 10-15 k mere privat?! Derfor nyere Rolex sjældent er nogen guldgruppe for brugtforhandlerne da avancen er elendig Icon_rolleyes

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#52
Sociologen Skrev:Jeg sad for nyligt og kiggede på DeepSea, der var solgt på Vintageure. I februar 2010 bæev et fabriksnyt DS solgt til 42.800,- Der er sgi sket noget med priserne siden da. Selvom det for nogle - mig selv inklusiv - virkede som "mange penge", kan vi nu retrospektivt konkludere at det ville have været en drøn god handel... Mon vi ser det samme igen om et par år, når DeepSea'en koster ~90k, og så tænker tilbage på de billige DS-priser i september 2012?

Moralen er vel, at man blot skal springe til, når "behovet" opstår - og den rette lejlighed byder sig...

İmage

Ja, det var sgu tider! Jeg købte på en dato der minder enormt meget om annoncens dato et sprit nyt Deep Sea til 40000,- ! Uha, det var et godt køb, specielt hvis jeg havde holdt fast...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
#53
Mon ikke også strenge listepriser, skaber højere brugtpriser ? Jeg kan nogle gange undre mig over,hvordan rolex "firmaet " vil kontrollere at deres listepriser bliver overholdt,der må ikke gives mere end 5 % i rabat ihvertfald officielt,det er hvad jeg har hørt om der passerr ved jeg ikke.
Men man kan selvfølgelig spekulere om urbranchen er anderledes end eks vis medicinal industrien,de sælger jo masser af deres produkter ud af bagdøren,det er der deres størreste profit hentes" ifølge en anderkendt engelsk journalist " Så hvorfor skulle den ene industri være anderledes,hørte sidste år i spanien at GP har gjort noget lignende for ca 2 år siden,der var der specielt mange GP ure på det grå marked ??
og iøvrigt stiger rolex urene da lidt voldsomt her på det sidste er det 3 gange i 2011 ?
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)