08-07-2012, 03:33 PM
Jeg har længe arbejdet på "min historiske rem" som er blevet forstærket efter jeg købte min store historiske Panerai-bog, hvor der var billeder af remme fra den tid. Det kunne være fristende at forsøge med en nøjagtig kopi, men jeg havde mest lyst til at bruge den rem fra bogen som inspiration og selv sætte mit præg på remmen, som jeg ville have lavet, fra dengang, hvor man ikke gik så meget op i syninger eller det estetiske, men en rem skulle blot holde uret og det i alle tænkelige situationer.
Remmen er som sagt i dette gamle look, som jeg ville kopierer, når rette læder kom forbi og spændet er også kraftig inspireret af billede i bogen, hvor der er tale om et forkromet messing spænde, og dette er i rustfri og lige en anelse mindre.
Her følger lidt billeder og på nogle af de originale remme, kan man finde et nummer, men remmen i bogen har ikke noget nummer, men skulle der et nummer på remmen, må det være 87 (Pam 87)...tænker dog lige lidt over det ?

Remmen er som sagt i dette gamle look, som jeg ville kopierer, når rette læder kom forbi og spændet er også kraftig inspireret af billede i bogen, hvor der er tale om et forkromet messing spænde, og dette er i rustfri og lige en anelse mindre.
Her følger lidt billeder og på nogle af de originale remme, kan man finde et nummer, men remmen i bogen har ikke noget nummer, men skulle der et nummer på remmen, må det være 87 (Pam 87)...tænker dog lige lidt over det ?

Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
Elsker når ure kommer med en historie

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)