Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Læs mere her [url]"http://www.motoringexposure.com/14361/usas-top-10-searched-watch-models-q1-2012-wednesday-watch" o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.motoringexposure.com/14361/u ... sday-watch[/url]
Alle 10 pladser går til kendte mærker, som Rolex, Omega, AP, Panerai og Breitling, hvilket vel ikke er en overraskelse.
Det er altså ikke kun i DK, vi primært holder os til de mere "sikre" mærker
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Interessant, man kunne ellers godt få et andet indtryk, når man læser hvad "verdensmændene" herinde skriver
Men når alt kommer til alt er vi nok ikke så forskellige fra andre. Dels er der jo nok gode grunde til at de mest efterspurgte er de mest efterspurgte - og dels "følger man flokken".
vh baun
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Lots of people in the world buy Britney Spears music . But a musician or someone who knows about music would never buy it . Its the same with watches , people are flock animals . And that is why we have so many problems in this world . And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is . Its called lack of knowledge in the general population , and is nothing to be proud about  Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
At kalde det "lack of knowledge" er ikke helt korrekt IMHO.
For ikke urtosser, er det nok rigtigt nok at deres kendskab til ure selvfølgelig er begrænset, hvorfor de vælger det mest åbenlyse.
Men for mit eget vedkomne, vil jeg ikke mene at det er mangel på kendskab, nærmere tværtimod.
Jeg ved jo en masse om ure, også dem som ikke er særligt kendt i DK.
Kendskab som følger med, når man bruger alt for meget tid på nettet ifbm. denne interesse
Jeg vælger primært de "sikre" mærker, fordi jeg VED at de på et eller andet tidspunkt skal videre og de er bare nemmere at sælge.
På den måde kan jeg nyde min hobby og en masse ure, uden at miste penge.
Var jeg lavet af penge ville jeg uden tvivl købe en masse spændende ure, som ikke er så kendte.
Men jeg ville helt sikkert også stadig købe Rolex, Panerai m.m. (selv om at jeg ved en masse om ure) fordi det er bare fede ure.
Og så synes jeg faktisk rigtig godt om mine ure, selv om at de er for flokdyr
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
willy Skrev:Lots of people in the world buy Britney Spears music . But a musician or someone who knows about music would never buy it . Its the same with watches , people are flock animals . And that is why we have so many problems in this world . And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is . Its called lack of knowledge in the general population , and is nothing to be proud about Willy
Det må du altså undskylde Willy, men sikke en gang vrøvl og underlig sammenligning mellem musik og ure....det må du kunne gøre bedre
Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
willy Skrev:And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is .
Det handler jo heller ikke om at alle ure bliver købt fordi de skal være samlerværdige, men mere fordi folk bare gerne vil have et lækkert ur
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
willy Skrev:Lots of people in the world buy Britney Spears music . But a musician or someone who knows about music would never buy it . Its the same with watches , people are flock animals . And that is why we have so many problems in this world . And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is . Its called lack of knowledge in the general population , and is nothing to be proud about Willy
Men vi behøver jo ikke gå længere end til os selv - og hvilke ure vi vælger.
Skribenterne/brugerne på de urfora jeg kender til ved rigtig meget mere om ure end de fleste og også de køber de populære ure.
Jeg vil da iøvrigt til enhver tid påstå at PP, AP, LS osv ikke er på listen over "Value for money" - så jeg ved ikke hvor kloge - eller hvor meget kendskab til ure, køberne af disse ure har. Jeg tror at en ganske stor del har meget mere kendskab til hvad der regnes for fint (blandt de fine) og har prestige - og så har de råd til at købe disse ure uden de store betænkeligheder.
Sammenlign med biler igen. De der har mest forstand på biler kører ikke i de fineste og dyreste. Det gør nogen der har meget mindre forstand på den, men har god råd. der er undtagelser, men det er det generelle.
vh baun
•
Miwes Skrev:willy Skrev:Lots of people in the world buy Britney Spears music . But a musician or someone who knows about music would never buy it . Its the same with watches , people are flock animals . And that is why we have so many problems in this world . And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is . Its called lack of knowledge in the general population , and is nothing to be proud about Willy
Det må du altså undskylde Willy, men sikke en gang vrøvl og underlig sammenligning mellem musik og ure....det må du kunne gøre bedre
Vh. Michael
No it is not rubbish . Just a fact of life . Its called marketing or mass indoktrinering . You cannot believe serious collectors are intrested in those watches . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Very intresting points of view that in my opinion are ignoring the facts . People can buy what they like it is a free world . But when we are talking about what is collectable and true watchmaking art . Most of the watches on that list are mass produced in the millions and will only be worth the weight of the metal used to make them in the future . This is my honest opinion and nothing more . Willy
•
baun Skrev:willy Skrev:Lots of people in the world buy Britney Spears music . But a musician or someone who knows about music would never buy it . Its the same with watches , people are flock animals . And that is why we have so many problems in this world . And all the watches on that list do not even get close to how collectable a Patek is . Its called lack of knowledge in the general population , and is nothing to be proud about Willy
Men vi behøver jo ikke gå længere end til os selv - og hvilke ure vi vælger.
Skribenterne/brugerne på de urfora jeg kender til ved rigtig meget mere om ure end de fleste og også de køber de populære ure.
Jeg vil da iøvrigt til enhver tid påstå at PP, AP, LS osv ikke er på listen over "Value for money" - så jeg ved ikke hvor kloge - eller hvor meget kendskab til ure, køberne af disse ure har. Jeg tror at en ganske stor del har meget mere kendskab til hvad der regnes for fint (blandt de fine) og har prestige - og så har de råd til at købe disse ure uden de store betænkeligheder.
Sammenlign med biler igen. De der har mest forstand på biler kører ikke i de fineste og dyreste. Det gør nogen der har meget mindre forstand på den, men har god råd. der er undtagelser, men det er det generelle.
vh baun
Value for money ?  You have got to be Joking . Is a Piccaso value for money ?  Willy
•
|