Mit nye Speedmaster
#1
Hej så fik jeg købt mig mit drømme ur.
Det blev et Speedmaster Automatic Racing 42 mm (kan desværre ikke finde ud af at ligge et billede ind)
spørsmålene er så:
Hvordan finder jeg ud af årgangen?
Er der ikke et serie nr. På uret?
Hvad værk er i sådan et spm?
MVH
Den glade ejer af et Speedmaster Icon_e_biggrin
Svar
#2
CLO Skrev:Hej så fik jeg købt mig mit drømme ur.
Det blev et Speedmaster Automatic Racing 42 mm (kan desværre ikke finde ud af at ligge et billede ind)
spørsmålene er så:
Hvordan finder jeg ud af årgangen?
Er der ikke et serie nr. På uret?
Hvad værk er i sådan et spm?
MVH
Den glade ejer af et Speedmaster Icon_e_biggrin

Hej CLO

Serie nummer står på et af hornene med mikro skrift så vidt jeg husker bag kl. 7, når du har nummeret kan du søge på nettet, ellers komme der lige et link her.

[url]"http://clockmaker.com.au/rolex_serial_numbers.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://clockmaker.com.au/rolex_serial_numbers.html[/url]

Omkring upload af billeder, så se lige denne super beskrivelse som KimT har lavet, den vil helt sikkert hjælpe.

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=10&t=15279" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=10&t=15279</a><!-- l -->
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#3
Hej Bjarne
Tak for det så det fra 2006, men hvad værk er det så det kan jeg ikke lige se mig ud af? Og tak for Info om billeder det prøver jeg lige.

Hilsen Christian
Svar
#4
CLO Skrev:Hej så fik jeg købt mig mit drømme ur.
Det blev et Speedmaster Automatic Racing 42 mm (kan desværre ikke finde ud af at ligge et billede ind)
spørsmålene er så:
Hvordan finder jeg ud af årgangen?
Er der ikke et serie nr. På uret?
Hvad værk er i sådan et spm?
MVH
Den glade ejer af et Speedmaster Icon_e_biggrin
Tillykke.

Var der ikke papirer med så du kan se ref. nr. osv. ?

vh baun
Svar
#5
Baun Skrev:
CLO Skrev:Hej så fik jeg købt mig mit drømme ur.
Det blev et Speedmaster Automatic Racing 42 mm (kan desværre ikke finde ud af at ligge et billede ind)
spørsmålene er så:
Hvordan finder jeg ud af årgangen?
Er der ikke et serie nr. På uret?
Hvad værk er i sådan et spm?
MVH
Den glade ejer af et Speedmaster Icon_e_biggrin
Tillykke.

Var der ikke papirer med så du kan se ref. nr. osv. ?

vh baun
Hej Baun
Desværre ikke, men er købt hos Chrono. Havde kun lige fået det, da jeg købte det og Thomas havde ikke fået noget med til det, så ville gerne vide lidt mere om det.

Mvh Chr
Svar
#6
CLO Skrev:
Baun Skrev:
CLO Skrev:Hej så fik jeg købt mig mit drømme ur.
Det blev et Speedmaster Automatic Racing 42 mm (kan desværre ikke finde ud af at ligge et billede ind)
spørsmålene er så:
Hvordan finder jeg ud af årgangen?
Er der ikke et serie nr. På uret?
Hvad værk er i sådan et spm?
MVH
Den glade ejer af et Speedmaster Icon_e_biggrin
Tillykke.

Var der ikke papirer med så du kan se ref. nr. osv. ?

vh baun
Hej Baun
Desværre ikke, men er købt hos Chrono. Havde kun lige fået det, da jeg købte det og Thomas havde ikke fået noget med til det, så ville gerne vide lidt mere om det.

Mvh Chr
Tillykke med Speedmasteren.

Det oplyses, at uret er købt hos CHRONO. Så må det antages, at være dette:
İmage
Annoncen oplyser, at referencen er: Ref. 3552.59.00 -

Med kendskab til referencen, er nettet og Google vor gode ven. - Her er hvad Omega skriver om uret:
İmage
Link til Omega: SpeedmasterRacing Chronometer
Der er altså tale om en udgået model. Værket er det fornemme kaliber 3301, med kolonnehjuls kronograf.

Der kan læses mere om kaliber 3301 her:
Cousinsuk: Omega technical Guide cal. 3301 part 1 of 2
Cousinsuk: Omega technical Guide cal. 3301 part 2 of 2

İmage
Et andet billede lånt fra nettet. Her ses tydeligt mønsteret i den karakteristiske kulfiber skive

İmage
her den karakteristiske bagkasse.

Det var altså ikke så vanskeligt, hverken med billeder (stærkt savnede) - referencen eller information om uret - Nyd det Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#7
Hej Geodoc
Tak for hjælpen med billeder af uret det er det, og for at finde de gode link's. Nu ved jeg alt hvad jeg vil vide om mit nye ur. Også tak til alle for hjælpen med uret.
God søndag til jer alle
Mvh Chr
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)