Træning
#31
KimT Skrev:Er det bedst at køre alle sæt på en øvelse færdig, før man går videre til næste øvelse/muskelgruppe ?

Selfølgelig med pauser imellem de enkelte sæt.

Eller kan man godt køre et sæt på en øvelse, hoppe over og lave et sæt af noget helt og så tilbage igen...osv.

Sendt via Tapatalk

Jeg ved ikke med andre herinde, men jeg følger klart situation 1. Jeg afslutter desuden min træning med fokus på maven og derefter 20 - 30 min. på crosstrainer maskinen. Intensiteten bør være hård for at forbrænde fedt, da det bl.a. har noget at gøre med ens respiratoriske kvotient.
Svar
#32
baun Skrev:Jeg tror nu hønen kom først.
Jeg kan godt se Gud skabe hønen, men jeg kan ikke se han ruge et æg ud Icon_rolleyes

Kunne du give os noviser en ide om hvad det hjernemad og negative kaloriere er?

vh Baun

Negative kalorier går i sin enkelthed ud på at indtage mad, der kræver mere energi at forbrænde set ift. indholdet af kalorier i det. Selleri er et klassisk eksempel, fordi indholdet af kalorier i et stykke selleri er lavere ift. den energi, der skal bruges til at forbrænde det.

Hjernemad går ud på at indtage mad, der kan være til gavn for sindet på en række områder, f.eks. hukommelsen, humøret og koncentrationen. Jeg undgår usundt fedt, men jeg indtager gerne sundt fedt i form af omega 3, da det er godt til at modvirke depression. Koffein og visse b-vitaminer er rigtig godt til at øge koncentrationen, mens tun og andre fisk på længere sigt er godt til at øge ens hukommelse.
Svar
#33
Faurschou Skrev:Jeg vil sige tak til Jer begge (Kamstrup og Sociologen) for forståelsen. Jeg var ret nervøs for at min kommentar skulle blive fortolket forkert. Icon_e_smile I hvilket center træner I? Vi har sjovt nok et område, der er specielt indrettet til crossfit og styrke - alt sammen er næsten sprint nyt. Transport er desuden super nemt pga. toge og busser går lige ud for døren.

Jeg træner i Crossfit Holbæk ([url]"http://crossfitholbaek.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://crossfitholbaek.dk/[/url])

Er dog blevet så bidt af crossfit (surprice, det kan man jo ikke udlede fra mine tidligere indlæg) så der er indkøbt div. materialer til privaten, kettlebells, vægtløfterstang og skiver, samt bygget et pull-up stativ i haven. Så nu foregår stort set alt min træning i haven, oftes sammen med min kone og en kammerat. Og det er så endnu en faktor der bidrager til min træning, 2 min, inkl. omklædning, og så er jeg i gang med dagens træning Icon_e_biggrin1

Kamstrup
Svar
#34
tak for info. Det med minus kalorier har jeg vist aldrig tænkt på.

Sjovt nok går jeg næsten mere op i hvad jeg fodrer hunde med... de skal jo yde toppræstationer Icon_rolleyes

vh Baun
Svar
#35
KimT Skrev:Er det bedst at køre alle sæt på en øvelse færdig, før man går videre til næste øvelse/muskelgruppe ?

Selfølgelig med pauser imellem de enkelte sæt.

Eller kan man godt køre et sæt på en øvelse, hoppe over og lave et sæt af noget helt og så tilbage igen...osv.
Jeg vil klart foreslå, at du færdiggør en øvelse, før du springer videre til den næste. Og en muskelgruppe, før du bevæger videre. Din konditionstræning skal gerne være efter vægttræningen - dog med 5-10 opvarmning på fx en cykel.
Begrundelsen er, at du skal lære, hvorledes de enkelte øvelser føles, hvilket kan være svært, hvis du springer fra øvelse til øvelse. Et senere - mere avanceret - program kan så indeholde andre trænigsprincipper såsom supersæt (springe fra øvelse til øvelse), dropset (kør sætningen pause men med mindre vægt sæt for sæt), forced reps (hjælp fra en makker, når vægten bliver så tung, at man ikke kan tage flere gentagelser) osv, men det skal du ikke spekulere på nu.

Faurschou Skrev:Negative kalorier går i sin enkelthed ud på at indtage mad, der kræver mere energi at forbrænde set ift. indholdet af kalorier i det. Selleri er et klassisk eksempel, fordi indholdet af kalorier i et stykke selleri er lavere ift. den energi, der skal bruges til at forbrænde det.

Hjernemad går ud på at indtage mad, der kan være til gavn for sindet på en række områder, f.eks. hukommelsen, humøret og koncentrationen. Jeg undgår usundt fedt, men jeg indtager gerne sundt fedt i form af omega 3, da det er godt til at modvirke depression. Koffein og visse b-vitaminer er rigtig godt til at øge koncentrationen, mens tun og andre fisk på længere sigt er godt til at øge ens hukommelse.
Jeg har kendskab til negative kalorier, men jeg er ikke "typen", der gnasker selleri (gullerødder mv). Er mere til proteiner - og store mængder (spiser pr 250-300 g/dag, men har tidligere ligget på omkring 400 g/dag).

Jeg sørger dagligt for at få en del gode olier. Primært pga indvirkningen på hjernen, men også sundheden generelt. Mine kilder til de gode fedtsyrer er fiskeoliepiller og flydende olie (Udo's Choice, tidselolie er et billigere alternativ).

Endelig er jeg tilhænger af kosttilskuddet Creatin, men det er også for tidligt, til du tænker i de baner, Kim. En proteindrik straks efter træning (indtages i centeret) kan dog være en ide.
Svar
#36
Hvordan går det med træningen Kim?
Jeg har selv tabt omkring 17-18 kg over sommeren, det er nu rart.
Nogen der kender et godt center på Frederiksberg?
Svar
#37
Kristofferj Skrev:Hvordan går det med træningen Kim?
Jeg har selv tabt omkring 17-18 kg over sommeren, det er nu rart.
Nogen der kender et godt center på Frederiksberg?

Jeg kender et rigtig godt sted, der ligger lige uden for Frederikberg (2-3 min. fra Danasvej), hvis det skulle have interesse? Stedet er fyldt med ''urtosser'', heriblandt undertegnede.
Svar
#38
Giver du en rundtur en af dagene?
Svar
#39
Kristofferj Skrev:Giver du en rundtur en af dagene?

Ja, det kan vel godt arrangeres. Medbring gerne dit IWC. Centerlederen, som er min gode ven samt urtosse, trænger til at se andet end Rolex og AP! Icon_e_smile

Skal jeg en sende en PB?
Svar
#40
Gerne:)
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)