Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Hjælp mig lige her med en forklaring?
Det lyder som noget Terminator salgsgas....!!
På udenlandske fora er folk meget fokuserede på netop det, at det er LM. Det fremhæves som noget ganske særlig.
Er der noget om snakken?
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
fandt selv et svar...
Det lyder for vildt!!!
men er det Kejserens nye klæder, eller??
(...)
Liquidmetal: seamless bonding, remarkable hardness
The Liquidmetal alloy is an amorphous metal – a metallic material with a disordered, non-crystalline atomic structure. Its fusion temperature is half that of conventional titanium alloys but when it is cooled, its hardness is three times as great as that of stainless steel. Its amorphous structure allows it to bond seamlessly with the ceramic bezel.
A bulk metallic glass like Liquidmetal can, by virtue of its low critical cooling rate, be formed into a structure with a thickness of more than a tenth of a millimetre. Zirconium is an important constituent part both of the Liquidmetal alloy and of the ceramic material which is made of zirconium dioxide (Zr02).
The final, perfectly smooth bezel is particularly resistant to scratching and corrosion because of the hardness of the two components. (...)
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Givet Likes: 0
Ja hvis du spørger mig - kan se det reg varemærke, så nok mere en process end metal der er patent på eller et bestemt blandingsforhold
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
Givet Likes: 0
du får lige et billed af en lipiud metal som jeg har haft... meget flot ur..
mvh hr.holm
•
Svar: 3,709
Tråde: 479
Modtaget Likes: 2,853 i 1,244 svar
Givet Likes: 1,166
Du kan se mere om processen her
[url]"http://www.youtube.com/watch?v=Tjjng5-wNlY&feature=youtube_gdata_player" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=Tjjng5-w ... ata_player[/url]
forøvrigt har Apple også taget patent på flydende metal..gad vide hvad de skal bruge det til.
vh. MW
Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Jeg er ikke og bliver aldrig PO fan
og jeg syntes da også at man skal tæt på for at se at LM har lidt "ekstra" end den almindelige POer
om det er pengene værd er jo helt op til dem som i givet fald vil købe uret,jeg er helt sikkert farvet af at modellen som sagt ikke tiltaler mig.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Nothing new there Zircon as been used for years in the eyes of fishing rods.The usual sales piss watch firms use.It is very hard but also very brittle.I would not like to drop a watch with this material in it. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Her er et link til et indlæg fra My-Pleasure [url]"http://my-pleasure.dk/2011/09/omega-2011-nyhederne-nu-med-uddybende-forklaring/" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://my-pleasure.dk/2011/09/omega-201 ... orklaring/[/url]
I dette indlæg er der en video med Brand Manager Martin Issing fra Omega, hvor han blandt andet fortæller lidt om Liquid Metal
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er ikke alt nyt der er "helt fantastisk", men på den anden side set skal man jo heller ikke bare udråbe hvad som helst som ren salgsgas.
Bedre materialer og bedre metoder, som betyder flottere ure og mere holdbare overflader, mener jeg er gode ting.
Jeg så den nye PO hos Joepete og jeg mener klart at den nye finish er et fremskridt designmæssigt. Hvis det så også holder længere og er med til at gøre uret mere unikt, så skal Omega have ros for det.
vh Baun
•
Svar: 7,824
Tråde: 363
Modtaget Likes: 2,356 i 1,337 svar
Givet Likes: 1,828
Ingen tvivl om at den nye POer er kravlet op ad kvalitets stigen hvor meget ros man vil give Omega for det må jo også være op til en selv
en ting er ihvertfald sten sikkert de tager sig også godt betalt for det,til de penge tog en et brugt Rolex any day,
og deres LM ure ville jeg heller ikke smide ekstra mange penge efter.
Men man skal jo bare gøre som man selv lyster
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•