Hvis du skulle vælge........
#11
Hmmm................... det ur har jeg jo sådan set allerede !! Icon_e_wink

Dette er ståludgaven, som jeg oprindelig købte af Hannover

İmage


Og som jeg derefter byttede ud med titaniumudgaven

İmage
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#12
Jens-Kristian og pbr: fantastiske ure alle tre, dét er IWC's DNA! Klassikere der bare holder, ikke kun i kvalitet, men også i formgivningen/designet.
Portugieserens 7 dages værk er fantastisk og benyttes i vid udstrækning i IWC's topmodeller under 100k.
İmage
Svar
#13
I went all the way to Munich once to buy the Deep One.I put it on my wrist tried the crown and it came off in my hand.I ended up buying a Patek Aquanaut instead.But the Deep One is a unique watch so maybe one day i will try again. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#14
willy Skrev:I went all the way to Munich once to buy the Deep One.I put it on my wrist tried the crown and it came off in my hand.I ended up buying a Patek Aquanaut instead.But the Deep One is a unique watch so maybe one day i will try again. Willy

Hmm, Patek Aquanaut ER nu heller ikke ringe Icon_e_biggrin1 Dog meget forskelligt fra Deep One? Jeg glemmer aldrig München; tog engang en omvej på mange timers togkørsel for at købe en Flieger 3786 Doppelchrono og så var den solgt for længe siden, annoncen var blot ikke fjernet fra Chrono24. Jeg købte ikke noget andet. München, egentlig en fantastisk dejlig by og nu har jeg min 3786, så det endte lykkeligt til sidst.

İmage

İmage
Fotos lånt fra nettet

Jeg måtte lige vise disse fotos. Jeg véd godt jeg har vist nogle andre modeller men alligevel, hvis jeg bare skulle vælge med følelserne uden at tage hensyn til værk eller noget andet - pure emotions - så er det nok dette Ocean 2000 jeg ville vælge. Det har noget futuristisk over sig, toolwatch, smukt, strømlinet og super behageligt at bære. Klaus M - hvorfor skildte du dig af med dit?! Icon_e_biggrin1 Ser godt ud på denne side sammen med 3536'eren ik?
İmage
Svar
#15
That ocean is a work of art and in my opinion one of the greatest ever watch designs Icon_not Icon_not Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#16
jk Skrev:Skrækkelig tanke kun at have ét IWC ur. Hvis vi alligevel skal lege med tanken, blev det uden tvivl dette, jeg ville beholde:
IWC Portuguese Automatic ref. 5001
Jens-Kristian
İmage


Hej

Nu har jeg ellers kun været til Rolex, men da man jo ikke skal afvise noget nyt og Rolex ikke ligefrem er de flotteste uge (efter min mening) med remme, så er jeg begyndt at kigge lidt efter et nyt ur, som kunne bruges som "Dress ur". Jeg er så faldet over Portuguese modellerne, som jo er decidret smukke, og jeg synes jo klart at den du viser her er den flotteste. Er uret for kraftigt til skjorter m. manchetknapper f.eks.? - det giver jo normalt mindre plads til ur, så manchetten har svært ved at glide ind over.
Svar
#17
Tror jeg ville nappe en 3227 Ingenieur eller en 3717 chrono.....
Svar
#18
HenrikViborg Skrev:Er uret for kraftigt til skjorter m. manchetknapper f.eks.? - det giver jo normalt mindre plads til ur, så manchetten har svært ved at glide ind over.
Nej, uret kan bestemt bruges til manchetskjorter og pænt tøj. Det er jo kun 42 mm :-)
Det er også pænt fra bagsiden.
Jens-Kristian
İmage
Svar
#19
jk Skrev:
HenrikViborg Skrev:Er uret for kraftigt til skjorter m. manchetknapper f.eks.? - det giver jo normalt mindre plads til ur, så manchetten har svært ved at glide ind over.
Nej, uret kan bestemt bruges til manchetskjorter og pænt tøj. Det er jo kun 42 mm :-)
Det er også pænt fra bagsiden.
Jens-Kristian
İmage

Rolex laver utvivlsomt rigtig gode, spændende og flotte ure. Personligt kunne jeg dog aldrig finde på at eje et Rolex (indtil en skønne dag Icon_e_biggrin1 ), føler jeg bliver sat i bås med sådan en sag på armen.
7-days Portugieseren har så meget klasse at det gør ondt. Jeg er personligt mest til den sorte skive med de blanke visere. Værket er bare smukt smukt. Tillige har uret en fascinerende historie og trækker linier til de gamle 'beobachtungsuhren' fra den 'Kejserlige Marine'. Man går vist aldrig fejl af en 'Portugieser'.
İmage
Svar
#20
willy Skrev:BIG INGENIEUR Icon_love Willy

Helt enig Willy.

Det er et af mine "grail" ure, simpelthen fordi det har hele pakken. :)

İmage
Med venlig hilsen

David.H aka "The big flipper"


Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)