Mini review af Vitctorinox Dive Master 500 mecha
#1
Helheden
Da jeg have uret i hånden første gang var jeg solgt, den flotte PVD coating giver uret et råt look, som jeg virkelig syntes godt om. Uret virker meget massivt og velbygget, men det overraskede mig at det ikke vejer et ton, jeg kan ikke finde ud af om noget af uret er lavet af Titanium, Vitcorinox nævner ikke noget om det i deres produkt beskrivelse.

İmage

Kassen
Kassen måler 43mm men jeg syntes den virker mindre, muligvis pga. den sorte PVD coating. Kassen har en flot linje som jeg syntes minder meget om noget Breitling eller Rolex DS. Men det er jo bare et plus ;)
Kassen virker godt lavet, og jeg syntes den er på højde med Breitling i finish, jeg har ikke en finger at sætte på denne.

İmage

İmage

Bagkassen

Det springer jo i øjnene af uret har en "See-through caseback", jeg syntes ikke særlig godt om det, det er jo ikke fordi værket er værd at vise frem. Men bortset fra det så syntes jeg at selve bagkassen er godt lavet, den ophøjede krans med indgraverede informationer, passer godt sammen med urets rå udstråling.

İmage

Skiven

Skiven tiltaler mig meget, det er fuld gang i farverne og detaljerne.
Jeg nævner i flæng.

- Ophøjede markeringer.
- Ophøjet logo med lume materiale.
- Neon grønne tal, som giver godt spil med de kraftige markører.
- Skiven er "delt" i 3 forskellige højder, i både glat og rillet overflade.
- Oversize sværdvisere med masser af lume.

Af datoen så er blevet markeret med sølv og så endda med en lume pil, er det jeg syntes mindst om.
Og hvorfor en selvlysende pil for at markere dato, når man ikke kan aflæse datoen i mørke ?

İmage

İmage

İmage

Lünetten

Lünetten er ligeledes PVD belagt, hvor dele er blevet poleret blankt. De blanke dele kan godt irritere mig lidt, da de bliver hurtigt fedtede og er svære at få rene.
Fra 12 til 4 er det blevet indlagt lume materiale, og lad mig sige, der er virkelig lys i lygten.
Det er en rigtig fed detalje syntes jeg.
Lünetten køre ellers okay og har 120 klik, men den er ikke på højte med Rolex eller Omega.

İmage

İmage

Lænken

Lænken er i god kvalitet, virker massiv, dens design er råt og passer godt til resten af uret, jeg ville dog have sat pris på at der havde været skruer i stedet for pins, det havde lige været prikken over iét

İmage

İmage


Spændet

Der er ikke så meget at sige om spændet, det funger godt, der er ikke noget specialt ved det, det er sikkert bare en stang vare.

İmage

Værket

Maskinen som tikker bag glasset er et ETA 2892A2, med 21 juveler og automatik optræk.
Ikke det store at sige til dette ;)

İmage

Detaljer

İmage

İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)