Svar: 3,209
Tråde: 193
Modtaget Likes: 1,172 i 388 svar
Givet Likes: 798
Jeg har haft begge ure.
PO i flere omgange og i begge størrelser forskelligt lay-out. XL (45,5mm) udgaven er for stor til mig og 42mm passer mig bedre. Jeg husker den perfekt i vægten, sad super godt på armen og den "tikkede" bare derudaf. Det var en fornøjelse at have på.
Den eneste minus er glasset det er fedt at man nærmest kigger på skiven og "ser" direkte på skiven. Tilgengæld kommer der en fedtet finger på, skæmmer det og det er svært at tørre af igen jeg følte at jeg brugte meget tid under vandhanen for at rengøre glasset
Seiko MM har jeg haft lånt af flinke Joepete Jeg husker det som tungere og højere en PO' en, men det sad perfekt
Lumen er god, lunetten er lækker og skiven er letlæselig. Jeg var dog bange for at ridse det, så det røg retur efter ca. 2-3 uger dumt for jeg fik et KANON tilbud på det, men jeg slå ikke til - dumt HG
Det er to skønne ure, PO ville jeg vælge hvis "dress" var det primære
MM ville jeg vælge hvis jeg skulle dykke eller hvis "tool" var det primære
Jeg har stemt MM, hvorfor PO virker lidt "kedelig" (som alm. sort) MM' en fungerede bedre set i mine øjne
Men det er tæt løb og jeg overvejer stadig begge ure, IGEN, jeg trænger sådan til et bedre ur efter nærmest at have levet i "ursølibat" i AL for laaaaang
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
Dejlige klokker, begge to
PO´en har en fantastisk smuk bagkasse, og er på alle områder rigtig vellavet. Lynetten er dog fornærmende ringe, og der er ingen kvalitetsfeel i det, når man betjener den, efter min mening. Det burde Omega kunne gøre bedre - især prisen taget i betragtning.
Marinemasteren har mange stærke punkter, men japanernes meget pragmatiske tankegang omkring konstruktionen rammer den lidt her, da den ligger i et segment, hvor den konkurrerer med langt dyrere ure. Det ville jo være super nemt for Seiko, at lave kronepakningen kraftigere, og så holde en vandtæthed på f.eks. 600m eller måske endda 1000m. Det betyder åbenbart noget for nogen - selv om det jo i praksis ikke burde gøre det
I øvrigt, så burde Seiko have langt mere credit for værket, og urfremstillingen i det hele taget. ALT - fra ende til anden - er lavet af Seiko selv
Jeg køber gerne en PO og/eller en Marinemaster igen
De venligste hilsner, John
•
Joepete Skrev:Jeg køber gerne en PO og/eller en Marinemaster igen
Ditto, endda låner gerne
Du har så ret, det er lidt lige som om at de har svært ved at komme ud af den skygge der hedder billig ur, hvilket er SYND da de fortjener en bedre kredit....
Nej et fedt Omega ur du har
Nå du har et Seiko
Det kunne godt være en holdning
Hvilket ikke retfærdiggør Seiko's kvalitet
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
Svar: 7,763
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,305 i 1,304 svar
Givet Likes: 1,686
Syntes det er sjovt hvordan vi ser så forskelligt på de samme ure
og så det faktum at alle de face to face afstemninger/test jeg har set på urforums i udlandet der har MMeren sat POeren grundig til vægs,
men i den danske ur verden ses der åbenbart lidt anderledes på Poeren.
jeg syntes MMeren er et smukt ur den har det smukke klassiske diver og farve design som tiltaler mig meget
det er også det som tiltaler mig meget på DSeren
Jeg er helt enig med dig Joepete Seiko får slet ikke den kredit de fortjener for deres top serier,
alt man behøver at gøre er at sætte sig og se lidt youtube om deres top serier og om hvordan de er lavet og hvilke finish de køre med,
selv den mindste ur fan vil indse at det simpelhen er enestående hvad de laver, hvis man vel og mærke husker at afmonter sine evt swiss made briller
Er der nogle som har set en POer der har haft en så god lume som Seiko køre med på MMeren,
jeg huske den ikke som lige så god men det er snart et stykke tid siden jeg har haft et PO i hånden så jeg kan huske forkert.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Stensbjerg Skrev:Er der nogle som har set en POer der har haft en så god lume som Seiko køre med på MMeren,
jeg huske den ikke som lige så god men det er snart et stykke tid siden jeg har haft et PO i hånden så jeg kan huske forkert.
Øh.... tredie sidste billed.... Lumen er ca. det samme.....
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 150 i 91 svar
Givet Likes: 29
PO´ens lume er bestemt godkendt, synes jeg, men den holder ikke så lang tid, som MM lumen gør. Orient 300m urene har dog den kraftigste lume, som jeg endnu har set
De venligste hilsner, John
•
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
Svar: 7,763
Tråde: 359
Modtaget Likes: 2,305 i 1,304 svar
Givet Likes: 1,686
Det læste jeg godt Claus
men troede der måske kunne være tale om et enestående lysende eksemplar på Fyn
Jeg har aldrig oplevet en lume som den på MMeren
jeg har set mit lyse op uden det var rigtigt mørkt,den smule lys den behøver for at lade op samt den tid den holder lyset er det bedste jeg nogle sinde har oplevet
her sætter den både mit gamle Seamaster og Oris grundigt på plads.
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Lumen er god på MM300, men der er mange ure der matcher den på det område. Nu sidder jeg ikke oppe om natten for at tjekke
Helson er f.eks. også ekstrem gode....
•
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
|