Svar: 104
Tråde: 3
Modtaget Likes: 79 i 37 svar
Givet Likes: 157
Jeg ville tage ind med den hvis det taber mere end 1 sek pr døgn. Rolex kører strengere standarder end COSC-certificeringen. -1 sek/+5 sek pr døgn.
•
Svar: 2,792
Tråde: 143
Modtaget Likes: 126 i 62 svar
Givet Likes: 22
+-10 sek hvis det lige har været til service imo.
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg mener nu at Rolex siger - 4 sek til plus 6 sek per døgn... Har ikke hørt om at de skulle have en strengere standard end COSC ?
Personligt har jeg haft Rolex ure til service, og jeg har bedt om at de sætter dem til KUN at gå plus, da jeg ikke bryder mig om at de taber tid.
Det har de formået at gøre med de ure jeg har haft til service.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Jamen hvad er problemet ?
Som regel skal man justere urets gang et par gange efter eftersynet før den går helt fint.
Jeg ville ikke acceptere andet end COSC grænser, dvs. −4/+6 sek. / døgn og det vil ikke være noget problem for et ur som lige har haft eftersyn.
Fatter ikke den der "ommer" ? Skulle urmageren lave et eftersyn mere eller what ?
Bare justering af gangen og så er det ude af verden.
Vh. John
PS. Rolex kører efter COSC og har ikke strengere egne standarder. Hvorfor skulle de dog ?
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 474
Tråde: 40
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 6
jensebhansen Skrev:Hej
Har et Rolex Date, der taber lidt tid i løbet af et døgn. Så hvor meget tid ca. er det acceptablet at et sådan ur taber?
Med til historien høre at uret lige har fået fuld service ved AD. Min umiddelbare reaktion er, at det er en ommer, men vil lige høre hvad der er acceptabelt, før jeg tager ind og brokker mig.
Mvh
Jens
må man høre hvor meget det taber? . Men som John siger er det jo ikke raket videnskab at justere et ur. Det kan en urmager hurtigt ordre uden at skille det hele fra hinanden
•
Svar: 668
Tråde: 13
Modtaget Likes: 136 i 103 svar
Givet Likes: 8
Det er hårde betingelser for de stakkels urmagere. Du skriver det taber lidt tid, hvad er lidt? Brug for efterregulering i forbindelse med fuld service er ikke ualmindeligt men det nytter da ikke at give uret fuld service en gang mere. Som urmager sætter jeg pris på at få evt. reklamationer som den første så jeg har en mulighed for at rette evt. fejl. Har jeg lavet fejl

, så sig det til mig, er alt ok så fortæl det til så mange som muligt
Mvh.
P.N.
•
Svar: 30
Tråde: 6
Hej
Det taber nok ca. 2-3 minutter i døgnet.
Tak for alle de belærende ord om, at det ikke skal have fuld service igen - det er jeg helt enig i, så jeg vil gerne have lov til at definere "ommer" i denne sammenhæng til at være "urmageren skal se på det igen og gøre, hvad der nu kræves for at det kommer til at gå mere præcist".
Mvh
Jens
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Jens.
Prøv nu lige og vær lidt mere præcis, det der 2-3 minutter..... Hallo det er en diferance på 60 sekunder i døgnet, det kan du ikke stille op med, det er en
OMMER. . .

Hvordan vil du have vi skal regulere urene efter sådan noget sjusk, når i snakker under -4 - +6 sekunder i døgnet. . . ja undskyld mig, så er det ikke nemt at være urmager. . .
Mvh
Lars
PS.
Det lyder værre end jeg er....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Svar: 30
Tråde: 6
Lars Skrev:Hej Jens.
Prøv nu lige og vær lidt mere præcis, det der 2-3 minutter..... Hallo det er en diferance på 60 sekunder i døgnet, det kan du ikke stille op med, det er en OMMER. . .

Hvordan vil du have vi skal regulere urene efter sådan noget sjusk, når i snakker under -4 - +6 sekunder i døgnet. . . ja undskyld mig, så er det ikke nemt at være urmager. . .
Mvh
Lars
PS.
Det lyder værre end jeg er.... 
Hej Lars
Jeg beklager at jeg ikke har det helt fint værktøj til at fastslå om det er 2-3 minutter vi taler om - det var også derfor, jeg i første omgang spurgt om hvad man kunne acceptere.
Jeg forventer heller ikke at I skal regulere det for mig, det havde jeg tænkt mig at tage tilbage til min urmager at få gjort, men nu er det sådan at jeg ikke lige kommer forbi ham hver dag, da det ikke ligger på min vej. Derfor ville jeg gerne have en indikation af hvad tolerancen jeg kunne forvente inden jeg smutte forbi urmageren.
Hvis jeg skal være ærlig føler jeg mig faktisk lidt "trådt over tæerne" her, for jeg stille bare et rimelig (i mine øjne) uskyldigt sprøgsmål fordi jeg var uvidende - troede sådan set, det var hvad sådan et forum var til

måske jeg er gået forkert
Hvis det var nemt at være urmager, så var det vel heller ikke så forbandet dyrt at få lavet sit ur, for så kunne enhver idiot jo finde ud af det
Mvh
Jens
•