Svar: 72
Tråde: 18
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 5
Hejsa. Jeg er ny bruger herinde, og ønsker at købe et brugt Datejust, og stødte på dette ur, under min søgning, inde på Ebay.
[url]"http://www.ebay.co.uk/itm/271780155864" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.ebay.co.uk/itm/271780155864[/url]
Det er beskrevet som den ægte vare, og er til salg af en Usa sælger.
I mine ukyndige øjne, ligner det en billig Kina kopi, da datoen ikke engang er i nærheden af at være centreret i udskæringen.
Sælger skrev til mig, at det skyldtes vinklen, billedet er taget i, men det kan jeg ikke få til at stemme, da vinklen næsten er 90 grader, når man ser på cylopen, og udskæringen..
Et det mig der er galt på den ?
Mvh Christian
•
Svar: 573
Tråde: 49
Modtaget Likes: 33 i 18 svar
Givet Likes: 6
Jeg er ikke den stor Rolex kender
Men den ser umildbart fin ud
Prisen bliver dog for høj før det er i DK
•
Svar: 4,456
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,349
+ 1
Den ser umiddelbart fin nok ud - datohjulet kan trænge til at blive justeret/udskiftet, idet det hænger noget og lænken ser ud til at have set bedre dage !!
Er enig i, at den ender med at blive temmelig dyr, hvis den skal sendes fra USA og igennem vores dejlige toldbehandling !! Hvis du skal købe fra udlandet, så sørg for at køb fra et EU land !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 72
Tråde: 18
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 5
Jeg må jo stole på kundskaben, jeg har bare altid hørt, at på et Rolex med dato, sidder datoen altid i modten af udskæringen, og her ser den helt nede i bunden af udskæringen.
Jeg syntes også at prisen er fin, men jeg er selvfølgelig obs. på, at told, moms og afgifter, vil lægge 25 til 30% til prisen..
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Citat:Jeg må jo stole på kundskaben, jeg har bare altid hørt, at på et Rolex med dato, sidder datoen altid i modten af udskæringen, og her ser den helt nede i bunden af udskæringen.
Heh... bare det var sandt. I vintage Rolex er en af de mest almindelige fejle at man skal justere datoen så den rammer - ikke en udskæring, dem klor jeg på - men datovinduet

Og man behøver ikke at skifte datohjulet, det ville være en overkill (men sikkert det, en AD ville gøre

). Bare rette en lille, i tidens løb bøjet dims som skubber hjulet til den næste dato. Tager ingen tid og hvis det koster mere end kr. 100 er din urmager lidt for glad for at inkassere penge

.
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Uret er fino...
/Mads