Vintage Rolex..hjælp søges
Hej
Jeg har købt dette Rolex til min kone. Hun er meget glad for uret..heldigvis Icon_e_biggrin1
Og nu har jeg haft lænken af, for at finde ud af noget om uret og dets historie.
Det er en ref. 1002.
Men der hvor jeg bliver lidt urolig, er ved serienr. Det er 6605341.
Ure med den ovennævnte ref blev lavet i 50´erne og 60´erne.
Dog viser serienr. viser at uret er fra 1980.
Kan der være en naturlig forklaring på det, eller er der grund til bekymring?
İmage
Mvh Palle
Svar
Fedt klokke. Ref. 1002 blev produceret meget længere end til 50´ene - 60´ene.
Nettet bulner bare fejlinfo om Rolex.
Dit ur er absolut OK. Ingen bekymringer.
Her kan du se nogle samlede auktionsresultater fra Frankrig. Ét fra 1983 og ét fra 1984, at begynde med. Jeg tør dog ikke svare hvornår 1002 produktion afsluttede. Vil gætte på 90´ene eller primo den nye årtusinde...
De fleste ref. 1002´er jeg har set (og ejet selv) har været med 14 eller 18kt guldkasse men de kommer også i stål. Men se selv her: https://www.collectorsquare.com/en/watch...x-1002/lpi

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Nu kender jeg ikke den specifikke model, men der er bred enighed om hvornår ca et ur er produceret ud fra serie nummer.

Men er du sikker på at denne ref ikke stadig var der i 1980. På chrono24 er der bla den ref til salg i en 1979 årgang.
vh Hans Henrik
Svar
Tak skal i have for hurtigt svar.
Nu tager jeg det roligt igen.
Og så går jeg ind og ser Badehotellet. Det er jo også fra de gode gamle dage Icon_e_biggrin1
Mvh Palle
Svar
Som jeg også skrev inde på facebook, så er jeg ret sikker på at der ikke er noget at være bekymret om. Icon_razz

Fint ur Icon_razz
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)