Lynette 114060
Hej venner

Så fik jeg endelig mine fingre i et rå-lækkert Rolex Submariner 114060.

Begejstringen vil næsten ingen ende tage, dog har jeg opdaget en enkelt ting, som sammen med resten af urets nærmest perfektion (i min optik), er begyndt at genere mig ganske kraftigt.

Jeg har lagt mærke til at urets lynette (drejekrans) ikke står 100 procent lige med kl. 12. Altså den lille trekants spids står ikke helt over 12-tallet. Jeg har flere gange forsøgt på at "ramme" med klikkene i kransen, men det passer umiddelbart ikke helt med skiven på uret. Jeg kan tilnøds dreje kransen en lille smule imellem to klik, men den springer selv hurtigt tilbage.

Er dette normalt? Kan man gøre noget, og mener I iøvrigt, at det er noget jeg bør få justeret?

Mvh en (ellers) glad Rolex ejer.
Svar
Tillykke med dit nye ur og et rigtig lækkert et af slagsen. Det med lünetten ville jeg personligt tage stille og roligt, men det lyder som om det generer dig, så ind til en AD - det klarer de hurtigt.
Svar
Hej - har selv lige købt et for et par uger siden - mener nu miner rimelig præcis med lynetten men måske ikke 100 -
Tillykke med uret ! Nok fornuftigt at kæbe nu inden de stiger
Svar
Den skal stå knivskarpt så ind til Klarlund.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Tak for jeres svar. Uret er i øvrigt købt igennem Timetowatch, hvilket forløb rigtig godt.

Jeg vil derfor tage kontakt til Mads og efterfølgende en AD'er og få det rettet.
Svar
En opdatering.

Jeg var i går hos Ragnar ure i Odense, som kunne fortælle at det en større operation på de nye ure med keramisk krans, og det mindst vil tage et par dage, da uret skal skilles helt ad.

Ham jeg talte med mente i øvrigt ikke, at det var sikkert at de overhovedet ville kunne lave det helt præcist, hvilket jeg ikke mener kan passe. Det har passet 100% (til mit øjemål) på alle mine tidligere ure (Omega'er), og selv mit væsentligt billigere Citizen Pingo passer det perfekt på.

Jeg må dog hellere forsøge på at få det lavet, da det er en torn i mit øje.
Svar
Hej iegn - jeg har købt mit 114060 hos Ragner for under en måned siden - måske den heller ikke sidder perfekt - hvor uploader jeg billede så man/du kan sammenligne - vil gerne se hvor meget det "drejer" Icon_e_wink sig om på dit vs mit -

Mvh Sune
Svar
Citat:Jeg var i går hos Ragnar ure i Odense, som kunne fortælle at det en større operation på de nye ure med keramisk krans, og det mindst vil tage et par dage, da uret skal skilles helt ad.

Ham jeg talte med mente i øvrigt ikke, at det var sikkert at de overhovedet ville kunne lave det helt præcist, hvilket jeg ikke mener kan passe. Det har passet 100% (til mit øjemål) på alle mine tidligere ure (Omega'er), og selv mit væsentligt billigere Citizen Pingo passer det perfekt på.

Icon_rul  Icon_violin  Icon_rul  Icon_violin

Når jeg læser den her slags referater, ønsker jeg at du skulle have noteret navnet af denne H.C. Andersens stolte efterkommer.  
(Gud bevare, det tager hverken flere dag eller kræver at "uret skal skilles helt ad"  Icon_rul )

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
wse
Grumpy Skrev:En opdatering.

Jeg var i går hos Ragnar ure i Odense, som kunne fortælle at det en større operation på de nye ure med keramisk krans, og det mindst vil tage et par dage, da uret skal skilles helt ad.......

Hej, det tager kun 2-5min, for en urmager. Se denne youtube:

Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
Uret skal ikke skilles ad men kransen. Det er ikke sikkert det lige er nok at vippe den af som vist i video'en. Det er muligt at indlægget skal drejes en smule.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)