Farveskift ved re-dial af omega skive
Kære alle.

Jeg har anskaffet mig to Omega Ref. 2639 fra en gang i 50'erne.
Begge urskiver har en del patina. Mens den ene skive er rimeligt jævnt patineret, er den anden lidt mere mat kedelig.

Jeg overvejer derfor at få forsøge at få den ene skive reneoveret eller re-dialet.

Er der nogle som kender gode steder som kan gøre dette pænt uden at det er alt for dyrt?

Og så det tricky spørgsmål, er det muligt at få redialet en skive som oirginalt er gul/guld farvet til at være en sort dial ?

Jeg er klar over at det ikke er sådan man bevarer originaliteten, men uret er ikke specielt samler værdigt og jeg står og "mangler" en sort skivet omega dress.

Jeg ved at samme ref også laves originalt i emd sort skive.

/Jakob
Svar
Der er flere forskellige der laver skiver, med varierende resultat.

Jeg tror den sidste jeg fik lavet kostede 125 USD + rek. fragt frem og tilbage, det var i Thailand. Der er også flere i Europa der laver dem, jeg synes dog ikke kvaliteten er lige god.

Men en ref. 2639 er meget almindelig og koster ikke mange kr. i f.eks Sverige så om de kan svare sig at bruge kr. 1.000 (kan finde en med lidt patina for under kr. 1.500 i Sverige, med sort skive dog dyrere) på at få lavet skiven ved jeg ikke rigtigt. Skiven bliver renset helt af for det gamle, så den nye farve kan man selv bestemme.

Denne 2639 solgte jeg for 3 uger siden:

İmage

Her et par andre af mine 2639, de blev lavet i mange varianter med skiver og visere:

İmage
İmage
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Hej Thomas.

Tak for dine betragtninger.

Jeg har godt lagt mærke til det store marked for denne model i Sverige. Dog har jeg ikke set nogle rigtigt pæne sortskivede i den tid jeg har fulgt med i diverse auktioner.

Jeg synes det er en supermodel, det har den rigtige størrelse på 36mm og kan stå rigtigt flot i kassen.

Kan egentligt ikke forstå den ikke er mere populær, der er mange andre omegaer fra den tid som lider under en for lille diameter.

Hvis man kan få noget lavet for 1000kr er jeg meget interesseret i at få det gjort.

Udgangspunktet er dette Icon_smil

İmage

Hvis du vil dele din kontakt i thailand, vil jeg være taknemmelig (evt. PB).

mvh Jakob
Svar
Jeg har ingen erfaringer med dem og kender ikke noget til priser eller kvalitet, men jeg faldt over det og tænkte så på denne tråd. Anyway, så er der et link her [url]"http://www.timetotalk.se/kop-salj/redial-spa-by-jurgens-germany-t15548.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.timetotalk.se/kop-salj/redia ... 15548.html[/url]
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)