Seamaster 300m: blå eller sort?
Hej I kloge og hjælpsomme mennesker!

Mit næste ur skal være et Seamaster 300m. Eneste sidste beslutning er om det skal være et sort eller blåt. Kan I hjælpe mig nærmere denne beslutning? Er der noget jeg bør vide om blå vs. sort, som kan hjælpe mig i mine overvejelser.

Selvfølgelig handler det meget om smag og behag når vi taler farve, og p.t. hælder jeg mest til sort, men er ikke 100% afklaret. Det kan være de små detaljer eller andre faktorer, som eksperterne (dvs. jer) kan berige mig med inden den endelige beslutning. F.eks. hvad holder prisen bedst / hvad "ældes" bedst / historien bag farven / eller andet relevant?

Glæder mig til jeres - som altid - superskarpe input!

-Carsten
Svar
Skal uret være helt nyt (med keramisk krans) eller snakker vi brugt (med aluminiums krans)?

Mht. ældning så tror jeg ikke at der er nogen forskel på de to farver. Jeg ville personligt vælge blå, men jeg er også vild med blå-skivede ure Icon_e_biggrin1
Mvh Danny  Icon_smil
Svar
Det bliver nok et brugt ur (pga prisen). Er dog ret vild med den keramiske lynette, så hvis er kanontilbud dukkede op, ville jeg slå til.
Svar
Hej

Jeg ville vælge et med sort lynette. Samt formentligt et Ref 2254.5000 med automatisk urværk.

Jeg har det lidt ambivalent med skiven samt Lynetten på den nye med keramisk. Synes det bliver lidt skinnende, men modsat så kan det give en del spil alt
efter hvordan lyset falder på uret. Det kan se nærmest gråt ud(når vi taler om den sorte version)

Men Seamaster 300 er et stensikkert valg.

hilsen Chris
Svar
Jeg synes personligt et Seamaster 300m skal være blåt Icon_cool og synes den nye version med den keramiske lünette er den lækreste

Svar
Har ejet begge modeller. Den gamle Seamaster med blå aluminiums lünette, og det nye Seamaster med keramiske lünette i sort. Begge ure var jeg meget glade for, og blev kun solg fordi pengene skulle bruges på andre spændende ure. Jeg syntes du skal vælge det nye Seamaster med sort keramiske lünette. Tog dette billede sidste sommer, og når jeg ser på det får jeg lyst til at eje uret igen.

İmage

Brugtpriserne er snart så høje for den gamle model, at springet til et sprit nye Seamaster ikke er særligt stort. Det kan nemt findes til 17-18K på Chrono24
Hilsen JohnMin Instagram profil.
Svar
Wow, John - det er virkelig et sindssygt flot ur..... Må prøve at få sådan et ur på armen og vurdere the-feel-good-factor! Tror du/I uret vil holde sin blankhed og fantastiske spil over tid?
Svar
Det kommer vel kun an på hvordan det bliver brugt :-D
Svar
Mit ur skal bruges og jeg er den klodsede type, så uret skal kunne tåle en del og stadig være flot efter en del års brug.
Svar
Jeg ville tage den blå, i den gamle udgave(og blå alu-lynette) Icon_exclaim eller den sorte, i den nye udgave, med keramisk lynette.

De nyere udgaver, med "co-axial", er lidt højere i kassen Icon_exclaim

Der er mange ure, med sorte skiver derude, så den blå ville skille sig lidt ud. Icon_e_wink

Denne type lænke vil blive ridset, hvis du bruger uret til alt...., men den keramiske lynette skulle være mere ridsefast.
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)