Omega De Ville serien er super elegante ure - uanset hvornår de er fra - og serien hører til blandt mine absolutte favoritter.
Vi har fire forskellige De Ville her i husstanden - ingen af dem nye:
Først mit ref. 166.020 med cal. 562 fra 1966, som bortset fra skiven (og standen

) er magen til Thomas´ ur ovenfor. Guld på stål. Det går jeg meget med:
Selv om jeg ikke er meget for quartz-ure, betyder det næste ur meget for mig, da det er et arvestykke. Jeg kender ikke ref. nummeret og det er svært at få bagkapslen af uden at lave ridser, men serienummeret viser at det er fra 1991. Kassen er rustfrit stål, med en forgyldt ring om glasset - ingen lynette her. Det er i øvrigt det tyndeste ur jeg har.
Selv om det nok er off-topic, vil jeg tillade mig at vise et par dameure frem også, for at give en ide om spændvidden i serien.
Uret her har jeg netop givet fruen i julegave - hun har intet imod quartz-ure

. Jeg købte det på på Lauritz.com, fordi jeg faldt fuldstændig for skiven - den er utrolig flot.
Uret er fra 1995, ukendt ref. nummer, i rustfrit stål med lynette af guld.
Endelig findes også en ref. 535.013 med manuel cal. 630 i samlingen. Uret er formentlig fra starten af halvfjerdserne og har gold-plated unishell-kasse, med en bagkapsel dekoration, som nok betegner lavpunktet af den slags indenfor De Ville serien.
Mvh
Bo