Suggestion on selling watches
Kristofferj Skrev:Jeg syntes stadigvæk det nemmeste ville være at alle dem der sælger kunne få et sort navn f.eks. eller et lille (sælger) efter navnet. Så vidste alle hvem der var prof. og hvem der var private. At der så er private der sælger mange ure skader vel ikke nogen.
Det er IMHO ikke nødvendigt med andre farver, da alle de prof. handlere har banner/link i deres signatur og avatar.
Hviket jo viser at de er prof. på en meget tydelig måde. Måske endda mere tydeligt end en anden farve på navnet.
hannover_dk Skrev:Ja sælgere skal betale skat af det de sælger og ved oms over 50.000 pr 12 mdr løbende mog ja der er sælgere de givet bruger forum til promotion.
Jeg har pt 1 respekt for Kims regel, pt 2 gennemskuer jeg det ret let og pt 3, hvis ikke der skal være et "salgspoliti" 24 timer i døgnet, bliver det vanskeligt. Endeligt er ting ikke så enkle. Jeg tror måske ikke xxxxx viser sin xxxxx for at sælge den næste uge, men fordi NU er han glad for det ur, Willy du tror ud fra dine indlæg, at det er formålet. Skulle der være forbud for xxxxx mod at vise billeder og beskrive ure, i andet end salgsforum??

Livet er som det nu engang er, og vi taler ikke de mest alvorlige forbrydelser her.

God søndag alle
Since you name xxxxx Hannova.He is a guy i respect very much for his reviews of watches and his knowledge of xxxxx watches.But he has been selling watches for a long time on both sites.It is how ever true what you say he loves every watch that he sells Icon_e_biggrin1 Icon_e_biggrin1 But so do all watch dealers.But now Kim has spoken so we have to respect that it is ok. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Jeg har intet problem med det Icon_e_wink
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Jeg er enig med Kim.

Og jeg sælger et Omega Vintage i ny og næ - ingen tvivl om det. Ellers ville jeg jo heller ikke anoncere på vintageure.dk.

Og jeg gør gerne reklame for Vintage Omega. Ikke for at sælge flere, men fordi jeg gerne fremmer interessen for Vintage ure i al almindelighed og Omega i særdeleshed.

Hvis nogen tror andet, så er det mig ret ligegyldigt.

vh Baun
HG Skrev:Jeg har intet problem med det Icon_e_wink
Maybe you do not have a problem with it.But many other people do Icon_e_wink And on most watch sites its not allowed.This is just a debate not about who our friends are. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
baun Skrev:Jeg er enig med Kim.

Og jeg sælger et Omega Vintage i ny og næ - ingen tvivl om det. Ellers ville jeg jo heller ikke anoncere på vintageure.dk.

Og jeg gør gerne reklame for Vintage Omega. Ikke for at sælge flere, men fordi jeg gerne fremmer interessen for Vintage ure i al almindelighed og Omega i særdeleshed.

Hvis nogen tror andet, så er det mig ret ligegyldigt.

vh Baun
I did not name anyone at the start of this thread.I asked a general question.That you do not see any problem is a problem in its self. Willy
willy Skrev:
HG Skrev:Jeg har intet problem med det Icon_e_wink
Maybe you do not have a problem with it.But many other people do Icon_e_wink And on most watch sites its not allowed.This is just a debate not about who our friends are. Willy
Det er et meget frit forum, og der er jo ikke købetvang
Jeg tror alle godt kan skelne mellem det.
Mht ClausT og hans Graham silverstone ur, så var hans mange billeder med til at jeg syntes om uret.
Og de ure, som ClausT og Joepete billede spammer med, er jo ure som man ikke ser så tit.
Vi har ikke set fotos at Omega 2531 - men den kender jo også.

No problemos Icon_cool
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Jeg har da købt et ur herinde fra en bruger - og jeg skrev da et par private beskeder til nogen herinde, for at høre deres mening om personen.

Bare en måde, man kan tjekke pris etc når folk sælger ure.

Jeg er ny, men føler alligevel, at mit netværk herinde er til at stole på, så det trækker jeg på, når jeg i tvivl om ure eller sælgere.

Dem jeg bruger, kender både til PAM, IWC, Rolex og sætter stor pris på jer alle sammen. I ved hvem I er.
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Willy, jeg forstår ikke du bliver ved med at skrive om "problemet"
Det er korrekt at de fleste andre steder kører det på en anden måde. Men hvorfor skal det være ens?
Denne side adskiller sig blandt andet ved at godtage reklammer og selvfølgelig også på flere andre punkter.
Det er jo netop det der gør denne side til et alternativ istedet for en kopi.
Nu synes jeg vi stopper her med en gentagelse af et af mine tidligere indlæg.........

Om folk er prof. eller private sælgere er deres sag og ikke for mig at vurdere.
Men som nævnt, er Urdebattens.dk´s holdning, at vi ikke vil regulere på måden, hvorledes folk skriver om, eller sælger deres ure, så længe de eksisterende regler efterleves.

Fortsat god weekend.

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)