Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
stenstrupigen Skrev:Hvis uret er brugt, kan man ikke forvente at få betalt uret retur.
Man kan heller ikke forvente at få pengene retur for forsendelsen til dig.
Som jeg læser dit svar her så er det ved fortrydelse. Hvad hvis man har en sag med at standen ikke er som beskrevet? Gør det nogen forskel?
Nu er det ikke nødvendigvis en formue det drejer sig om men et princip.
Mvh
Klaus
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
Jeg kan godt følge dine tanker idet man vel kan sige at uret er solgt under falske forudsætninger (i en anden stand end beskrevet) men jeg tror - og her er det igen uden personlige erfaringer - at det bliver meget svært at slippe for at betale forsendelse. Har du prøvet at kontakte forretningen og høre hvad de har at sige?
•
Når man køber ubeset er det med en vis risiko og jeg vil også sige at det kun kan være i tilfælde hvor standen er væsentlig dårligere end lovet og hvor du klart kan påvise det, at du kan forvente at sælger refunderer forsendelsesomkostninger....
•
Denne tråd beskriver meget godt hvad man kan forvente. Mon ikke det gælder inden for EU også. Det harmonerer så ikke helt med hvad Nicholas skriver.
[url]"http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-betaler-forsendelse-ved-ehandel?tc=EF353B04ED5E444FBA6226AFE4429E5C" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.forbrug.dk/Hotlinen/Hvem-bet ... AFE4429E5C[/url]
Ved fortrydelse betale man kun retur forsendelse.
Ved mangler skal alle udgifter dækkes.
Mvh
Klaus
•
Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg er næsten 100% sikker på at betaling for at returnere varen, den hænger du på altid..!
Da jeg i sin tid havde forretning, havde jeg også en problematik, med et produkt som ikke var, som beskrevet, efter min opfattelse.
Da jeg efterfølgende kontaktede min advokat, da det var mange penge vi talte om.
Der fik jeg den besked: når en vare er beskrevet, og den efter din opfattelse ikke lever op til det aftalte, kan varen retuneres/ refunderes, for egen regning altid " der er så indimellem nogle der betaler for dette også, men dem er der ikke mange af"
Men du kan da håbe, de vil betale dig
•
MortenKN Skrev:Når man køber ubeset er det med en vis risiko og jeg vil også sige at det kun kan være i tilfælde hvor standen er væsentlig dårligere end lovet og hvor du klart kan påvise det, at du kan forvente at sælger refunderer forsendelsesomkostninger....
Enig. Jeg forventer at jeg får alt dækket undtagen returforsendelse.
Mvh
Klaus
•
Svar: 110
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Nu ved jeg ikke umiddelbart, om det er dansk ret eller hollandsk ret, der vil finde anvendelse. Hvis det kan betegnes som en mangel, at genstanden ikke er som beskrevet, og den er væsentlig, vil du kunne hæve købet, og blive stillet, som om du aldrig havde foretaget det. Derved vil de skulle betale for fragtomkostninger. Sådan ville det i hvert fald være, hvis uret var købt i DK. Så det kommer lidt an på, hvordan de hollandske regler er, og hvilke regler der ender med at gælde. Her taler vi så ikke om fortrydelsesret, men det at man "hæver" købet. Ved fortrydelsesret gælder der regler,
som de er beskrevet i det link der er henvist til.
Uanset, så er det vel overordentligt besværligt at give sig i kast med det, hvis det bare kræver en masse tid, og nemmere bare at betale.
•