Servicepriser?
Som ny på området er jeg lidt nysgerrig på det her med service. En nabo viste mig for et stykke tid siden et Breitling navitimer, jeg er lidt usikker, men jeg tror at det er fra halvfemserne. Nu har han sendt det til service, og havde fået at vide, at det skulle sendes til Sverige, og at det ville koste 9000, fordi sidste ejer havde sprunget en service over. Efter det skulle det have service hvert tredje år, hvilket ville koste 3000. Jeg syns at det lyder lidt meget - et forholdsvis billigt ur kan jo ende med at blive en dyr fornøjelse. Hvad tænker I? Jeg mener at uret kostede 15000 ved privat salg - umiddelbart syns jeg at det virker rimeligt når jeg sammenligner med dem jeg ser hos netforhandlere.
Svar
Fordi at der er sprunget 3 service over behøver det 4 jo ikke at være 3 gange så dyrt,
At sende sit mekaniske til service hvert tredje år vil jeg generelt mene er overkill.

Er man ikke til først at gøre noget når uret begynder at gå uregelmæssigt, Vil jeg sige hver 5 år +/-
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Hvilken som helst (seriøs og erfaren) urmager kan efterse et ETA- Valjoux 7750 urværk som de her nyere Navitimers bruger.
Uden nogen som helst insiderforbindelser burde det kunne gøres for ca. kr. 1.500 - 2.000.
Spørg Ivan hos Svejts på Blågårdspladsen eller Bo Mølbak på Ø. Farigmasgade og i Jylland Peter Halse i Horsens eller Lars (søg bruger "Lars" her og send PB, er ikke sikker på at han tager løse opgaver pt.).
Så behøver du ikke vente hverken uger eller måneder (som når ur er hos Breitling i Sverige) Icon_e_wink
Hvem har sagt at en Navitimer skal serviceres hver tredje år (sic!). Hvert syvende - ottende - niende når der er behov ville lyde mere realistisk.

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak, jeg syns også at det lyder underligt, godt at I er enige. Jeg kan godt se at det kan lyde som sådan en "min kammerat er blevet impotent" historie, men det er faktisk en nabo, og faktum er at det egentlig er en nabo til mine svigerforældre, men det syntes jeg var for besværlig at skrive Icon_e_wink
Vi befinder os i Østjylland, så jeg havde også tænkt på ham i Horsens, eller Uhrmageriet i Århus, som er blevet AD for Breitling.
Jeg viser ham lige hvad I har skrevet, og hører hvem han har brugt - det kunne jo være interessant at vide.
Svar
Breitling er i nyere tid berygtede for at være lidt nogen SV*N hvad service angår….. Bare der er det MINDSTE så ryger tingene til Sverige og skal ha "fuld service" og de tager kassen for det.

Vammel forretningsstrategi

Icon_sick
Svar
Citat:Vi befinder os i Østjylland, så jeg havde også tænkt på ham i Horsens, eller Uhrmageriet i Århus, som er blevet AD for Breitling.

Øhhh... sådant pænt sagt; hellere til Halse i Horsens. For mange grunde Icon_e_wink
Uhrmageriet er lidt no-go bland os Icon_e_wink

Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TioMalo Skrev:
Citat:Vi befinder os i Østjylland, så jeg havde også tænkt på ham i Horsens, eller Uhrmageriet i Århus, som er blevet AD for Breitling.

Øhhh... sådant pænt sagt; hellere til Halse i Horsens. For mange grunde Icon_e_wink
Uhrmageriet er lidt no-go bland os Icon_e_wink

Halse er super fin og mig bekendt kan han sagtens skrue lidt i en eta 7750 Icon_e_wink Problemet med Breitling er, at urmagerne INGEN reservedele hjem, dvs. skal noget skiftes skal den til Sverige og det koster som flere har nævnt kassen!

Og mht. Uhrmageriet så har jeg det ligesom mange andre lidt stramt med de to ejere, men de har da mig bekendt fået en ny urmager som igennem de sidste par år har haft en del af mine ure igennem og som jeg trykt ville lade fikse fremtidige ure... (omend jeg fortsætter med at tage køreturen til Horsens for at få fikses mine ure)
Simon Hedegaard
Svar
Er der nogle der ved hvad et normalt service på fx et Breitling Navitimer, altså med chronograf, koster hos hvelplund i forhold til hos en uautoriseret forhandler?!

1500-2000kr kan da ikke passe...medmindre det selvfølgelig er et Breitling uden chronograf??

Thomas
Rolex Submariner 16610 - Panerai 177 - Citizen Pingo - Audemars Piguet 15300 - Omega Seamaster Automatic 1979 - Rolex Daytona 116520 - Omega Speedmaster Moon 35705000
Svar
TioMalo Skrev:Problemet med Breitling er, at urmagerne INGEN reservedele hjem, dvs. skal noget skiftes skal den til Sverige og det koster som flere har nævnt kassen!

MortenKN Skrev:Breitling er i nyere tid berygtede for at være lidt nogen SV*N hvad service angår….. Bare der er det MINDSTE så ryger tingene til Sverige og skal ha "fuld service" og de tager kassen for det.

Vammel forretningsstrategi

Jo, det kunne jo forklare det hele.

Boxter Skrev:1500-2000kr kan da ikke passe...medmindre det selvfølgelig er et Breitling uden chronograf??

Netop denne er med chronograf, troede at alle Navitmer havde det?

TioMalo Skrev:Øhhh... sådant pænt sagt; hellere til Halse i Horsens. For mange grunde
Uhrmageriet er lidt no-go bland os

Hedegaard Skrev:Og mht. Uhrmageriet så har jeg det ligesom mange andre lidt stramt med de to ejere, men de har da mig bekendt fået en ny urmager som igennem de sidste par år har haft en del af mine ure igennem og som jeg trykt ville lade fikse fremtidige ure... (omend jeg fortsætter med at tage køreturen til Horsens for at få fikses mine ure)

Spændende, på det store hele syns jeg at de har stået for fin service når jeg har været derinde, selv om jeg aldrig har købt noget - mere end en lille justering af en lænke. Og jeg kan godt lide at kigge i skabet med vintageomegaer Icon_e_wink Kan nogen fortælle mere om hvorfor I ikke er så vilde med dem? Evt. via pm, hvis det er følsomt.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)