18-11-2014, 07:51 PM
Prøv evt. at tage det af om natten og lig det med glasset opad. Måske det så går i 0.....
|
Hvor præcist og tæt på 0 sek pr døgn går dit ur?
|
|
18-11-2014, 07:51 PM
Prøv evt. at tage det af om natten og lig det med glasset opad. Måske det så går i 0.....
18-11-2014, 07:52 PM
CT-Watches.dk Skrev:Prøv evt. at tage det af om natten og lig det med glasset opad. Måske det så går i 0..... Det prøver jeg.....
18-11-2014, 08:06 PM
stenstrupigen Skrev:Jeg vil bare sige, som en fagmand engang sagde. Chronometerstandard, eller betegnelsen, er fra gammel tid og bruges ikke meget mere. Og alt er jo ralativt, men kun 3 % af swiss ure er chronometerure og tyskerne og Japanerne bruger det også lidt, men kalder det noget andet, da COSC fra Schweitz er en betegnelse med patent for alle ikke Schweizsiske ure. PP standard hedder -2/+3 når uret er helt samlet og klar til salg. Det testes under daglig brugs ligende forhold.
18-11-2014, 08:30 PM
Og så det rigtige svar fra PP's hjemmeside:
PP's standard for værker over 20mm er -3 + 2 . JK
18-11-2014, 08:35 PM
Går ud fra at suppen var forret, hvad er til dessert
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
18-11-2014, 08:48 PM
jk Skrev:Og så det rigtige svar fra PP's hjemmeside: Ja, der fik jeg lige byttet rundt på de to tal.
19-11-2014, 12:22 AM
stenstrupigen Skrev:Jeg vil bare sige, som en fagmand engang sagde. Chronometerstandard, eller betegnelsen, er fra gammel tid og bruges ikke meget mere. Og alt er jo ralativt, men kun 3 % af swiss ure er chronometerure og tyskerne og Japanerne bruger det også lidt, men kalder det noget andet, da COSC fra Schweitz er en betegnelse med patent for alle ikke... Sikke da noget vås! Det kan godt være at det kun er 3% af den samlede schweiziske produktion, men en lang tstørre del af "finere" ure fra Schweiz. Husk på at totalen af schweiziske ure også udgør en hel del lavere prissat ure som Swatch, Tissot, Certina og andre mærker der tonser ure ud på markedet. COSC er da selvfølgelig en almindelig standard, men ikke mindst en garanti for at uret går nogenlunde præcist. Jeg har set ure fra meget højt estimerede brands der ikke gik i nærheden af COSC tolerancerne, selvom de måtte være testet i 1000 timer, samlet to gange eller have gennemgået alverdens QC tests. Rolex COCS'er næsten 1mill. ure om året og det bruges ikke meget mere? Erm...
19-11-2014, 01:14 AM
issing Skrev:stenstrupigen Skrev:Jeg vil bare sige, som en fagmand engang sagde. Chronometerstandard, eller betegnelsen, er fra gammel tid og bruges ikke meget mere. Og alt er jo ralativt, men kun 3 % af swiss ure er chronometerure og tyskerne og Japanerne bruger det også lidt, men kalder det noget andet, da COSC fra Schweitz er en betegnelse med patent for alle ikke... Hvor har du ret, Issing! Der blev i 2013 udstedt 1.729.716 COSC certifikater. Heraf Rolex: 819.273, Omega: 479.946 o.s.v. Det vil være godt at sætte sig ind i tingene, før man postulerer at COSC ikke bruges mere! "En fagmand engang sagde" JK |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|