31-10-2014, 11:38 PM
Kære alle,
Jeg kan jo nok ikke løbe fra at jeg er newbee i dette forum
. Sidst jeg havde et ur på håndledet var i teenageårene i midt-80'erne. (Seiko)
Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i alt lige fra udtryk til ref. nr for Omega, og jeg må sige det er noget uoverskueligt (specielt det sidste)
Derfor håber jeg, ved at tilmelde mig dette forum, og stille mange af de spørgsmål som sikkert for mange allerede stod på side 1 i midt-80'erne kan hjælpe mig med en højere forståelse (og ikke mindst hurtigere)
1)Jeg er faldet for 3573.50.00, men hvad er forskellen på dette og 311.30.42.30.01.005 ? og hvorfor så forskellige ref numre?
2) hvad er ny prisen på det?
3) hvor stort er værditabet på et nyt ur efter 5-10-15år (3573.50.00)
4) skal jeg købe et fra butik eller netbutik - fordele/ulemper?
5) findes der butikker der tilbyder financiering uden store renter? men er prisen så sat derefter?
5) det virker som om kontantpriserne er lavere i udlandet. vil I fraråde at købe i udland (EU/udenfor EU)?
6) findes 3573.50.00 kun med manuelt optræk? hvis ja, hvilken model kommer nærmest med automatisk optræk (hedder det det)??
7) jeg kunne sikkert spørge om 1 mill. ting mere…
Håber I vil bruge jeres kostbare tid på at hjælpe mig lidt videre
Pfh tak
Mig
Jeg kan jo nok ikke løbe fra at jeg er newbee i dette forum
Jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i alt lige fra udtryk til ref. nr for Omega, og jeg må sige det er noget uoverskueligt (specielt det sidste)
Derfor håber jeg, ved at tilmelde mig dette forum, og stille mange af de spørgsmål som sikkert for mange allerede stod på side 1 i midt-80'erne kan hjælpe mig med en højere forståelse (og ikke mindst hurtigere)
1)Jeg er faldet for 3573.50.00, men hvad er forskellen på dette og 311.30.42.30.01.005 ? og hvorfor så forskellige ref numre?
2) hvad er ny prisen på det?
3) hvor stort er værditabet på et nyt ur efter 5-10-15år (3573.50.00)
4) skal jeg købe et fra butik eller netbutik - fordele/ulemper?
5) findes der butikker der tilbyder financiering uden store renter? men er prisen så sat derefter?
5) det virker som om kontantpriserne er lavere i udlandet. vil I fraråde at købe i udland (EU/udenfor EU)?
6) findes 3573.50.00 kun med manuelt optræk? hvis ja, hvilken model kommer nærmest med automatisk optræk (hedder det det)??
7) jeg kunne sikkert spørge om 1 mill. ting mere…
Håber I vil bruge jeres kostbare tid på at hjælpe mig lidt videre
Pfh tak
Mig
Rolex 114060 classic

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)