Jeg står i stampe
......med min hobby, idet jeg efterhånden har prøvet det meste og må erkende at jeg er røget på horologisk sprøjteheroin (Som Mads G så smukt formulerede det engang)..
Der skal ganske enkelt mere "til" før jeg kan blive sådan rigtig begejstret. Og omvendt fandt jeg jo så også for nylig ud af at langt mindre også kan begejstre mig, da jeg opdagede den nye Aquadive Bathysphere.

Dog kigger jeg for tiden mest i den lidt tungere ende af skalaen og overvejer om min samling i fremtiden måske kun skulle bestå af min SD og ét ur mere….SD til hverdag noget andet til weekend og fest Icon_e_smile

Her er mine kandidater.

Patek Philippe 5980
Patek Philippe 5726 (lænke)
Sky-Dweller hvidguld på lænke
Daytona hvidguld på lænke
Glashütte Original Senator Perpetual Calendar Rosegold (Eller måske keramik)

Og som en billigere outsider

- Rolex DateJust II med blå skive, hvidguldslynette.

Må dog indrømme at tanken om at have en Sea-Dweller og en Sky-Dweller sammen, for mig virker meget appelerende. Både fordi de ville supplere hinanden godt, og så selvfølgelig fordi de begge er dwellers i hver deres element og ligeledes fra det mærke der står mit hjerte nærmest.

Hvad ville du vælge og hvorfor?
Svar
Hvis det skal være horologi på højt niveau, hvilken af urene er så i top ?
Anders 

Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
Sky-Dweller og Patek 5980 står nok højest.....
Svar
Hey Morten

Før jeg kommer til hvad jeg selv ville vælge, så vil jeg da lige nævne et par andre måder at blive motiveret på eller finde begejstringen ved et ur på....

To muligheder som jeg ser det...

1. Gå efter et helt bestemt vintage ur du selv synes er mega fedt på den ene eller den anden måde(historie - model - grad af sjældenhed etc.)
- Den indre belønning efter endt jagt her er for mange(læs: mig selv) guld værd og værdien af denne belønning holder længe!

2. Hvis du hader vintage - så gå efter en mikroproducent hvor kun din penge pung sætter den horologiske grænse....
- Et par få som jeg selv synes spiller max: Dornbluth - Arnold & son etc.!

Skulle jeg svare på dit egentlige spørgsmål, så havde jeg personligt valgt SkyDwelleren som makker til din SD!
- Dog havde jeg valgt den på rem for at få lidt mere dress ud af klokken....

Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Jeg ville vælge den Sky-Dweller i hvidguld/sort skive og på sort croco rem Icon_e_biggrin1 Fedt ur.
Patek vill blive for meget bundet i et ur for mig samt de er nok lige i underkanten størrelsesmæssigt. Jeg ville nok kigge i retning af AP RO/ROO Icon_e_sad Daytona i hvidguld...du kan få den "samme" i stål til halv pris så det tænder mig af Icon_e_sad GO'en er sindsygt flot men jeg slet er ikke til romer tal Icon_e_sad Datejust II er nok for kedelig når du nu også har en SD Icon_e_sad
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
MortenKN Skrev:Patek Philippe 5980
Patek Philippe 5726 (lænke)
Sky-Dweller hvidguld på lænke
Daytona hvidguld på lænke
Glashütte Original Senator Perpetual Calendar Rosegold (Eller måske keramik)
Urene du nævner er udenfor min økonomiske rækkevidde pt, men hvis jeg havde budgettet ville jeg personligt vælge Patek Philippe 5726. Det er i mine øjne meget smukkere end 5980, som bliver "ødelagt" af de 2 knapper på siden af uret og får det til at se uballanceret ud. Jeg synes der sker for meget på skiven af Sky-Dweller; jeg er mere til det simple. Hellere Daytona i stål, end hvidguld. Den Glashütte siger mig umiddelbart ikke noget.
Svar
Glasshütte Panoinverse med "grå" skive?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Jeg vælge Patek Philippe 5726 af dem du nævner. Jeg kan dog også godt lide kombinationen af dwellerne. Jeg syntes dog ikke at 5726 er et fest ur, da det visuelt ikke har hvad jeg forventer af et fest ur, designet er for ordinært og enkelt til et weekend/fest ur. Jeg ville gå med et AP RO da det designet er iøjefaldende og ekstra ordinært.
Svar
Jeg synes hverken PP 5980 eller PP 5726 har en "optimal" skive. Skal jeg give kassen for en PP skal den spille 100% og det gør de skiver altså ikke. Jeg bryder mig ikke så meget om dag/måned placeringen på 5726 men kan leve med det. 5980 har denne multi subdial som jeg synes er for meget. Top lækre ure er de dog og jeg gik gerne med ét af dem.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Af de modeller ville jeg vælge 5726 med hvid skive - den sidder i skabet IRL - eller Daytona i hvidguld (både de nye hvide og sorte skiver samt den klassiske chargoal skive fungerer). Begge oser klasse og stil på en elegant underspillet måde - og er samtidig markante ure.

5980 er også hot, men dyr og æstetisk mere "større" end "smukkere" end 5726.

SkyD er alt andet end underspillet. Det er for prangende og flashy for mig. Jeg tvivler på jeg vil kunne gå offentligt med det ur.

Glashütte har jeg ingen "Connection" til.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)