02-10-2014, 12:22 PM
Hvad er det for en gældende lovgivning?
|
Eora.it - Erfaringer?
|
|
02-10-2014, 12:22 PM
Hvad er det for en gældende lovgivning?
02-10-2014, 12:27 PM
Black Seal Skrev:Hvad er det for en gældende lovgivning? Jeg kan sikkert godt finde paragraffen(erne) frem for salg af privat anskaffede varer/aktiver hvis jeg gad Torben! Men jeg ved at du kun spørger fordi du vil provokere så mine kommentarer i denne tråd er slut! Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
02-10-2014, 12:55 PM
Forstår bare ikke hvad det er i vil. Som jeg forstår det, så må jeg ikke købe noget og tjene yderligere på det som privat?
Det sker da som jeg ser det hele tiden. Og hvad er det for en beskyldning og komme med. Du skriver noget med en lovgivning og vil da gerne vide hvad den omhandler, når det åbenbart er det som irriterer dig ved mandens ønske om hurtige penge.
02-10-2014, 01:03 PM
Black Seal Skrev:Forstår bare ikke hvad det er i vil. Som jeg forstår det, så må jeg ikke købe noget og tjene yderligere på det som privat? Så er det fordi du ikke læser hvad jeg skriver.... Man må gerne købe og sælge private genstande - men man er skattepligtig hvis handlen kan anses som spekulation! - Og ja - der er sikkert masser af gråzoner der.... MEN hvis ikke dette tilfælde er 99.99% spekulation så ved jeg ikke hvad kan kaldes spekulation.... Men hey - jeg har jo heller ikke sagt at gutten har forsøgt at snyde - det kan jo være han melder den skattepligtige del ind hvis han vel at mærke får solgt uret med fortjeneste.... Vh. Jon -------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
02-10-2014, 01:50 PM
Forstår stadig ikke hvad i vil med det....., men jeres kald.
02-10-2014, 02:12 PM
jeg syntes han misbruger folks tillid og velvillighed til at hjælpe ham i hans "førstegangskøb", når han så åbenlyst poster herinde for at finde ud af om der er penge at tjene. Tråden er oprettet i søndags, så selv hvis han overførte i søndags så ville den først være registreret i banken mandag og først i Italien tidligst Tirsdag…. Så hvis de sender tirsdag så villehan MÅSKE have haft den i går hvis ellers det kørte som efter en snor. Når den så er til salg i dag og ikke med egne billeder, som han ellers ville have haft mulighed til at anvende hvis han havde modtaget uret, så står jeg helt af….. Han har ikke modtaget uret endnu (Og sikkert ikke engang købt det - det sker først når han har en køber) Jeg syntes ikke det er okay.
02-10-2014, 02:16 PM
MortenKN Skrev:jeg syntes han misbruger folks tillid og velvillighed til at hjælpe ham i hans "førstegangskøb", når han så åbenlyst poster herinde for at finde ud af om der er penge at tjene. Tråden er oprettet i søndags, så selv hvis han overførte i søndags så ville den først være registreret i banken mandag og først i Italien tidligst Tirsdag…. Så hvis de sender tirsdag så villehan MÅSKE have haft den i går hvis ellers det kørte som efter en snor. Når den så er til salg i dag og ikke med egne billeder, som han ellers ville have haft mulighed til at anvende hvis han havde modtaget uret, så står jeg helt af….. Han har ikke modtaget uret endnu (Og sikkert ikke engang købt det - det sker først når han har en køber) Jeg syntes ikke det er okay. Hørt og enig! Men han finder sikkert hurtigt ud af at det ikke er 35k værd ... Nogen der er forsøgt at høre via dba som det kan ses. Kunne være sjovt nok:) Mikkel
Rolex Submariner ref. 114060
02-10-2014, 02:34 PM
Når jeg læser denne tråd, hvor en forsøger at sælge et ur vedkommende ikke har, får det mig til at tænke på en oplevelse jeg selv havde på dba for et par uger siden.
Jeg havde nemlig fundet et Rolex på dba som jeg gerne ville købe, og vi blev stort set enige om prisen. Jeg bad om nogle billeder af uret tæt på, og hver gang jeg gjorde dette, lovede han mig at uret var helt nyt, og jeg bare kunne komme forbi med kontanter og se det ved selvsyn, for han havde liiiiiiige lidt travlt for tiden, men kunne tage billedet om et par dage. Dette skete et par gange, og da jeg samtidig fandt ud af at telefon nr stammede fra et taletidskort, har jeg valgt at trække stikket. Så lige så mange skambud sælgere på DBA må få, lige så mange krejlere tror jeg der er
03-10-2014, 08:45 AM
Den er slettet igen.... Mon ikke hvalpen (som i øvrigt er selvstændig erhvervsdrivende) har fået kolde fødder?
Jeg tror det
03-10-2014, 07:42 PM
Den var ikke helt god
Der er iøvrigt masser der misbruger viden. Jeg får af og til henvendelser hvor folk spørger mig til råds på ure i udlandet mht. sikkerhed, stand, osv. Det er såmænd ok. Dog syntes jeg det er lidt frækt når jeg har selv samme model til salg som de spørger på, men bare findes billigere udenlands /Mads |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|