Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Givet Likes: 0
Det er i dag kommet mig for øre at Møller-Thorgaard lukker efter at være gået i betalingsstandsning. Det var jo nok en offentlig hemmelighed, at det nok ikke lige fløj ud over disken med ure, men at det gik samme vej som med Hingelberg i Aarhus, havde jeg ikke regnet med.
Jeg syntes tendensen er, at de gl. hæderkronede forretninger drevet på "old school" maner ikke kan holde hjulene igang. Det kræver mere end et urmager svendebrev i dag for at drive en fornuftig ur-handel.
/Mads
•
Svar: 1,620
Tråde: 89
Modtaget Likes: 8 i 6 svar
Altid trist når gamle erhverv lukker - men det er desværre nogen gange konsekvensen :(
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
•
Svar: 2,374
Tråde: 130
Modtaget Likes: 940 i 473 svar
Givet Likes: 858
På deres hjemmeside under " vores mærket" står der både Rolex og Omega - blandt mange mange andre?
Omega angiver dem ikke som forhandler.
/
Kristen
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
De har været en Omega AD tidligere men røg vist i svinget når SwatchGroup sidst luede i afdelingen af autoriserede forhandlere... Den slags kan hovedsageligt ske af tre årsager; imødekommer ikke SwatchGroups krav for shining op butikken, kan (eller vil) ikke imødekomme deres krav af indkøb eller der ligger en del ubetalte (Omega-) regninger.
Det som kan bekymre mig er at det er Rolex AD #2 indenfor et år som lukker - og snart lukker vist også KP i Aarhus (dog ikke pga. ubetalte regninger). Så vidt jeg ved, Klitgaard i Aalborg sælger ikke hellere ure for den store guldmedalje. Det betyder at forhandlingen af Rolex koncentrerer sig i alt for få hænder.
IMHO er centralisering al ondets rod.
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 326
Tråde: 24
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Det er meget trist, når tingene går i negativ retning

og specielt hvis det indebærer lukning af butik.
Der kan være mange årsager til det. Men gisninger er der vist nok af til trods for at det nok kun er de nærmeste der kender årsagen!
Men frygteligt for dem det går udover.
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
Trist at høre. Heldigvis vil det jo styrke dem der er tilbage, så de kan overleve den hårde tid.
•
Svar: 1,986
Tråde: 66
Modtaget Likes: 13 i 11 svar
Det er også mit indtryk at det primært er MC og Klarlund der er ved at dele landet i to når det kommer til Rolex. Lidt ærgerligt at den passionerede gl. urmager som vi kender dem er ved at uddø, og det handler mere om godt købmandsskab og markedsføring hvis man vil overleve. Heldigvis holder Rolex stadig fast i sine lokale reparationer. Det næste bliver vel at det bliver rene salgsbutikker og alt reparation foregår på et centralt værksted som vi ser med Breitling

Så er urmageren helt dømt ude og en tøjbutiksuddannet finke uden strøm mellem ørene står og flipper ure af uden at ane brik...
/Mads
•
Citat:af TimeToWatch.dk » 22/09/2014 18:54
Det er også mit indtryk at det primært er MC og Klarlund der er ved at dele landet i to når det kommer til Rolex. Lidt ærgerligt at den passionerede gl. urmager som vi kender dem er ved at uddø, og det handler mere om godt købmandsskab og markedsføring hvis man vil overleve. Heldigvis holder Rolex stadig fast i sine lokale reparationer. Det næste bliver vel at det bliver rene salgsbutikker og alt reparation foregår på et centralt værksted som vi ser med Breitling
Så er urmageren helt dømt ude og en tøjbutiksuddannet finke uden strøm mellem ørene står og flipper ure af uden at ane brik...
/Mads
Det er fremtiden.....Og endnu længere ude ligger flagshipstores som eneste "point of sale" for de store brands..... Skræmmende
Om KP lukker i Århus, tvivler jeg nu på..... Jeg vil ihvertfald se det før jeg tror det. har hørt lidt rygter om at den gamle måske tager en tur mere i manegen...Bedre end at lukke, selvom det ville have været fint med lidt frisk blod i den butik.
•
Svar: 766
Tråde: 131
Modtaget Likes: 25 i 15 svar
vi har måske selv en andel i at de lukker rundt omkring... Det er jo nemt at finde uret på nettet og rive det hjem fra udlandet og spare en masse penge.. Desuden har el del af vores brugt handlere nye Rolex med Eu papirer til salg langt under butiks pris og tro mig det går klart ud over AD`s i dk. hvem vil ikke gerne spare 20%
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298
hr.holm Skrev:vi har måske selv en andel i at de lukker rundt omkring... Det er jo nemt at finde uret på nettet og rive det hjem fra udlandet og spare en masse penge.. Desuden har el del af vores brugt handlere nye Rolex med Eu papirer til salg langt under butiks pris og tro mig det går klart ud over AD`s i dk. hvem vil ikke gerne spare 20%
•