19-09-2014, 08:56 AM
Ja, nok et af dem med Steeel bagkasse -
|
Micromærkers design rip-off – er det ok?
|
|
19-09-2014, 08:56 AM
Ja, nok et af dem med Steeel bagkasse -
19-09-2014, 09:39 AM
stenstrupigen Skrev:Citat: er detbatforum, så jeg tillader mig at debattere Mange af Steinhart's modeller "låner noget" fra andre men jeg vil også mene er der er nogle mere originale modeller i deres sortiment f.eks. ![]() ![]() ![]() ![]() Med min (begrænsede) viden så syntes jeg at disse modeller er originale nok Mvh Danny
19-09-2014, 09:42 AM
Citat:af stenstrupigen » 18/09/2014 22:03 Det indlæg fatter jeg simpelthen ikke..... Du skriver at Dievas urene er en HYLDEST til Panerai og at det er næsten 100% identisk. Det er sgu da fuldstændig det samme som det Steinhart laver og som du selv betegner som kopidesigns???????? Steinhart har måske 3-4 ure i eget design, men det er kopidesignet, eller "hommagerne" om du vil, der trækker læsset Det er sgu da for langt ude? Fordi du sælger Dievas så er det "hommager" - Mens Steinhart er kopidesigns??? Nejnejnejnej - Den er sgu for tyk. Fair nok at man gerne vil sælge sine ting og derfor søger at promovere dem, men det der det holder sgu ikke IMHO Citat:af BadHamster » 19/09/2014 08:39 Nummer 2 har klare designelementer stjålet fra Bremont Supermarine Den sidste er en DIREKTE kopi af et Panerai Mare Nostrum..... Fy for satan
19-09-2014, 10:19 AM
Så tror jeg vi lukker for boks 2 indtil videre – tak for alle de gennemtænkte besvarelse.
Da Stensbjerg skrev: ”get ready for war”, var jeg ved at skrive at mit indlæg nok ikke fik nogens pis i kog. En diskussion om min dobbeltmoral kan da ikke være genstand til nogen ”war”. Karaktererne svinger mellem 00 og 9 på den gamle skala. Kunne I ikke være gode at kommenterer på mit oprindelige indlæg – det er vel en opgave der er til at overse: er jeg et dobbeltmoralsk fjols ja/nej OG en begrundelse OG hvad er din personlige mening om emnet. Der er indlæg i ovenstående som fremhæver hvad de enkelte ikke syntes om bla. andres meninger om emnet – jeg er interesseret i din mening uden at specifikke brands / personer blandes ind i det. Jeg mangler bla jeres view på rigtige homage modeller, hvis de findes. Jeg forsøger at samle op på mine meninger i aften, baseret på ovenstående. Håber der kommer lidt mere reelt kød på emnet i løbet af dagen - cheer up - der er fredag. /longbear
19-09-2014, 10:33 AM
et svar på dit oprindelige spørgsmål kunne være: nærrig, har ikke råd, vil gerne ligne noget man ikke er, ligeglad.
Anders
Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
19-09-2014, 10:44 AM
I mine øjne findes der ikke Hommage modeller..... Der er originalen og kopien, thats it. Kan ikke fordrage kopier/hommager da jeg syntes det er plat at drive forretning hvor man stjæler andres designs og sælger som sit eget produkt, under påskud af at det er en "hyldest" til originalen.... Hold nu op. Det handler om cool cash, og intet andet.
19-09-2014, 10:47 AM
longbear Skrev:Så tror jeg vi lukker for boks 2 indtil videre – tak for alle de gennemtænkte besvarelse. Livet er mere kompliceret for nogle end for andre. Jeg ville aldrig tøve med at købe et Steinhart, hvis det var det som gjorde det for mig. Køb med hjertet og lad andre om deres gentagne kopisnak.
19-09-2014, 11:00 AM
Jeg er så en af dem der grundlæggende er bedøvende ligeglade, så længe ophavsret, mønsterbeskyttelse samt varemærke er overholdt.
Kopier er identiske - homage er nogle der blot ligner, uden at give sig ud for at være "originalen". Jamen .. jamen ..det er jo tyveri er der sa nogen der vil sige..... Ja - men prøv så lige at kigge på dine egne "originale" ure. Hvor mange har kronometer ure har de 3 viser - sek., min. time visere siddende på samme måde. Og kronen - de er vel stort set alle mere eller mindre riflede men meget små variationer, så man kunne sige at et Seiko og Rolex har samme "slags" designede kroner. Nåå ja ..... og remmen er vel sat på med skruer eller stifter - ligesom alle de andre. Selv spændet kan du sikkert finde identisk på et andet ur. Bortset fra font, materiale og farve er der efter min opfattelse ikke de store grundlæggende variationer mellem de forskellige ure. Submariner/Diver ure har pr. definition stort set samme design - fordi det er det der er praktisk. Og fordi Rolex har en Mercedes viser, kan jeg ikke se der er noget i vejen for andre også bruger den slags visere - ligesom der er spidse, flade og runde visere. Rolex har vel i samme åndedrag hugget Mercedes designet et andet sted fra - Mercedes. Der ser det jo også godt ud i en cirkel. Og - hvem var det nu der først lavede et Submariner ur - Rolex ? Nej - Rolex var ikke først. Faktisk har der været en diskussion om ikke Rolex huggede designet fra Blancpain Fifty Fathoms i 1953. Forskellen er at Rolex var de første til kommercielt at sælge det på det private marked. Blancpain var de første til at have det i vandet samme år Så - ALLE ur fabrikanter er nødt til at hugge design elementer fra hinanden. Enten fordi det er et desgin som kendetegner den type ure - pilot, dykker eller whatever. Eller som blot er det der er praktisk. Ingen ville vel beskylde en avis for at hugge fra en anden avis, blot fordi deres font ligner. Nogle fonte eller variationer af dem, er blot mere velegnede hvis det skal være let læseligt. /Anders
Lidt fattigere ... men meget rigere
19-09-2014, 11:02 AM
Altså Morten
Dievas kalder det en hyldest til Panarai, men det kunne de andre mærker, som kopi design jo også skrive. Så man kan da godt kalde det en undskyldning som Dievas bruger når de skriver hyldest. Men dem, som ønsker at have noget som ikke er, køber totalt kopier. Hvorfor betale 5.000 - 10.000 kr for kun et design, når man kan købe et totalt fake for 500 - 1.000 kr. Dem som køber Delma og Dievas er ikke interesseret i noget som ikke er, men er bare glad for designet og historien, hvis Dievas angår. Det gode ved Delmas modeller er ikke kun et populært klassisk flot design, men der er flere muligheder med lynetter, skiver, de er større end Rolex subs, 43 mm, og de kan også fås i 37 mm. Og de automatiske modeller er vandtætte til 500 meter og Quartzmodellerne er vandtætte til 200 meter. Altså mange flere muligheder end Rolex selv tilbyder og det synes jeg er attraktiv. Jeg tænker på hvis nogen køber kopier for at ligne noget de ikke er, hvad ligner så den person, som køber den ægte varer ? Umiddelbart vil jeg sige succes, men sandheden er nok at mange køber den "ægte varer" for at fremstå noget som de heller ikke er. Nemlig succesfuld. Så det kan jo gå begge veje. Jeg har selv haft alt. Lige fra almindelige ure til en kopi som 18 årig, til et Omega Seamaster vinate som 19 årig til Omega Seamaster diver som 28 årig og Tudor Chrono som 33 årig og Rolex Oyster Quartz og Omega P.O. som 40 årig, og nu Omega Seamaster Chrono i guld stål. Jeg ville ikke kalde mig sussecfuld i særlig grad, selv om nogen synes at jeg måtte da have succes når jeg skød 55.000 kr efter ure. Nææ, jeg fravalgte bare at have bil i 18 år God weekend
19-09-2014, 11:06 AM
Glatnakken Skrev:Jeg er så en af dem der grundlæggende er bedøvende ligeglade, så længe ophavsret, mønsterbeskyttelse samt varemærke er overholdt. Kunne ikke være mere enig |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|