Red Sub priser
#1
Jeg synes priserne på det sidste er dalet en del - nogen speciel forklaring andet end efterspørgsel ?
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#2
Jeg tror måske, at det efterhånden er gået op for folk, at en Red Sub slet ikke er så sjælden alligevel !! Det var i hvert fald, hvad jeg fik opfattelsen af, efter at jeg havde fået min !!

Jeg synes at jeg ser flere Red Sub´s end hvide 1680 Sub´s !! Icon_e_confused

Og hvis den i realiteten ikke er særlig sjælden, så er berettigelsen af den voldsomme merpris for de 10 små røde bogstaver jo helt væk !! Icon_naugthy
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Vintage ure er jo enormt følsomme overfor udbud og efterspørgsel og jeg vil nu stadig mene at der går RET mange almindelige Subs på én RØD.... Og så spiller standen jo også en væsentlig rolle. Man kan som regel altid finde en eller anden balret klokke der er blevet poleret med en skovl og som har en suspekt skive, til fornuftige penge....men de flotte eksemplarer koster sgu stadig knaster.
Svar
#4
Det kræver en uddybelse for jeg mener ikke priserne er faldet. Som Morten er inde på er der stor difference i priserne afhængigt af stand, MK, osv, så et Red Sub til 50 k kan være for dyrt mens et andet til 100 k kan være billigt.

Generelt er mit indtryk at de gode eksemplarer stadigt trækker højere og højere priser. Et fald har jeg i hvertfald ikke bemærket på internationalt plan.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#5
pbr Skrev:Jeg tror måske, at det efterhånden er gået op for folk, at en Red Sub slet ikke er så sjælden alligevel !! Det var i hvert fald, hvad jeg fik opfattelsen af, efter at jeg havde fået min !!

Jeg synes at jeg ser flere Red Sub´s end hvide 1680 Sub´s !! Icon_e_confused

Og hvis den i realiteten ikke er særlig sjælden, så er berettigelsen af den voldsomme merpris for de 10 små røde bogstaver jo helt væk !! Icon_naugthy

Peter det er vist at generalisere DIN egen personlige holdning Icon_e_wink De sidste 20 år har modellen været eftertragtet, og det ændrer sig ikke lige hen over natten. Det er almindeligt kendt at der findes mange Red Subs men hvis efterspørgslen bare er tilsvarende stor påvirker det jo ikke prisen. Og det er den...

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#6
har bare haft en fornemmelse for, at priserne tit var over 100.000 dkk - Men, har på det seneste set dem mellem 50-70.000 -
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#7
TimeToWatch.dk Skrev:
pbr Skrev:Jeg tror måske, at det efterhånden er gået op for folk, at en Red Sub slet ikke er så sjælden alligevel !! Det var i hvert fald, hvad jeg fik opfattelsen af, efter at jeg havde fået min !!

Jeg synes at jeg ser flere Red Sub´s end hvide 1680 Sub´s !! Icon_e_confused

Og hvis den i realiteten ikke er særlig sjælden, så er berettigelsen af den voldsomme merpris for de 10 små røde bogstaver jo helt væk !! Icon_naugthy

Peter det er vist at generalisere DIN egen personlige holdning Icon_e_wink De sidste 20 år har modellen været eftertragtet, og det ændrer sig ikke lige hen over natten. Det er almindeligt kendt at der findes mange Red Subs men hvis efterspørgslen bare er tilsvarende stor påvirker det jo ikke prisen. Og det er den...

/Mads


Du har ret, Mads - det står naturligvis for min egen regning Icon_e_smile Men jeg har dog set andre, bl.a. på Rolex Watch Forum, lufte opfattelsen, at det efterhånden er mere sjældent at se en "hvid" 1680 end en Red Sub Icon_e_smile

Der er ingen tvivl om, at de stadig er efterspurgte og at det naturligvis påvirker prisen, især for de gode eksemplarer. Men jeg har nu også fornemmelsen af, at priserne har været faldende de sidste par år.

Min egen drøm om engang at eje et Red Sub, var baseret på at uret i mine øjne havde en ikonisk status, grænsende til det mytiske - og en del af den status var for mit vedkommende også baseret på, at jeg havde opfattelsen af, at de var sjældne.

Misforstå mig ikke - jeg mener stadig at en Red Sub er et fantastisk flot ur. Den røde skrift på skiven er en æstetisk perle og hæver den op over en almindelig "hvid" skive.

Men da jeg først havde den på mit håndled og kunne kalde den min, så mistede den også lidt af sin status for mig .............. men det er jo ikke urets skyld Icon_e_wink Jeg begyndte dog at stille spørgsmålstegn ved, om de 10 små røde bogstaver nu også var den merpris værd i forhold til en "alm." Sub 1680. Dem ser man heller ikke så mange af ! Icon_e_smile

Men ser man på Red Sub som en sjælden fisk i et hav af Submariners (alle modeller og årgange på tværs), så er de naturligvis sjældne.

Jeg er ikke ude på hér at "tale ondt" om Red Sub - det er stadig et dejligt ur - men for mit vedkommende gik gassen blot lidt af ballonen, da jeg først havde nået mit mål om at eje én Icon_e_smile
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Amehlbye Skrev:har bare haft en fornemmelse for, at priserne tit var over 100.000 dkk - Men, har på det seneste set dem mellem 50-70.000 -

Tager du et flot 200 m first MK II tropical dial er 100 k ikke for lidt. Kommer der tilbehør oven i ryger den endnu et hug op. Tager du et plain MK4 med ristet kasse og medium skive/visere og slidt lænke er 50 k for meget.

Derfor er det ekstremt svært at danne sig et indtryk af prisniveauet da urene der udbydes er så ekstremt differentieret mht. pris.

Så det er ikke muligt at spotte en tendens ved at have set 3-4 ure i DK.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
#9
synes det samme gør sig gældende på chrono24 - der er godt nok en del til under 70.000 - nå, men kan konkludere, at priserne er meget forskellige og, at det er muligt at finde dem til alles pengepund Icon_+1
Anders 


Rolex Explorer 2 ref 216570 - Victorinox Inox - Seiko Orange Monster - Citizen divemaster "Pingo" - Casio G-Shock GD-110-1ER - Omega De Ville 1969
Svar
#10
Tjaaa tjow
Mit indtryk er nu at priserne har været ret stabile på de gode eksemplarer de sidste par år.
Jeg vil vove den påstand - og det står naturligvis for egen regning - at snakker vi urinvestering, så er det noget af det bedste at have sat spareskillingerne i.
Om min antagelse holder stik, ja, det kan kun tiden vise. Og mens man venter på det svar, kan man jo bare nyde uret på armen...
Har under alle omstændigheder svært ved at forestille mig der kan sidde noget federe og mere ikonisk på håndleddet..... Icon_e_biggrin1

Lada
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)