Omega vintage ure.. Ægte/falsk?
#1
Hejsa, jeg overvejer stærkt at købe fire omega (vintage) ure til en pris af 19.500, men da dette er over dba, så vil jeg gerne være sikker på at de er ægte.. Kan du/i hjælpe mig? Følgende ure er:
Omega seamaster deville
Omega seamaster date
Omega Geneve
Omega constellation
Mvh Frederik
Svar
#2
Det må næsten være denne annonce, [url]"http://www.dba.dk/herreur-omega-byd-paa-4-st/id-1009863587/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/herreur-omega-byd-paa ... 009863587/[/url]
Simon Hedegaard
Svar
#3
Frederikmerrild Skrev:Hejsa, jeg overvejer stærkt at købe fire omega (vintage) ure til en pris af 19.500, men da dette er over dba, så vil jeg gerne være sikker på at de er ægte.. Kan du/i hjælpe mig? Følgende ure er:
Omega seamaster deville
Omega seamaster date
Omega Geneve
Omega constellation
Mvh Frederik


Øhhhh............. du kommer sgu til at give nogle flere detaljer om urene, Frederik, end blot at liste deres navne op !!! Icon_e_surprised

Pris, årgang, så mange detaljer om urene som muligt og billeder ............ gode tydelige skarpe billeder, af skive, visere, kasse, bagkasse, indvendig side af bagkasse, værk osv. osv.

At spørge på denne måde, er som at fortælle, at du har mødt en Puddelhund på gaden og spørge os om dens navn er "Fido" !!! Icon_rolleyes
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#4
Hedegaard Skrev:Det må næsten være denne annonce, [url]"http://www.dba.dk/herreur-omega-byd-paa-4-st/id-1009863587/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/herreur-omega-byd-paa ... 009863587/[/url]


De to sidstnævnte er helt sikkert med "redone" skiver - skriften og font er alt for fed og er tydeligvis ikke original og teksten "Swiss made" er placeret over minutmarkeringerne i stedet for under dem, som de burde !!

De to førstnævnte ser umiddelbart OK ud, men man bliver jo lidt mistænksom, når nu der er 2 ud af 4, som blot ved et hurtigt glimt på skiverne kan konstateres, at de ikke er originale.

Der er sikkert andre og mere kyndige end mig, der kan byde ind med mere - Baun og TDN m.fl. !!

De er i hvert fald ikke 19.500 kr. værd !!!
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#5
pbr Skrev:Øhhhh............. du kommer sgu til at give nogle flere detaljer om urene, Frederik, end blot at liste deres navne op !!! Icon_e_surprised

Pris, årgang, så mange detaljer om urene som muligt og billeder ............ gode tydelige skarpe billeder, af skive, visere, kasse, bagkasse, indvendig side af bagkasse, værk osv. osv.

At spørge på denne måde, er som at fortælle, at du har mødt en Puddelhund på gaden og spørge os om dens navn er "Fido" !!! Icon_rolleyes

Okay det kan jeg godt se... Ups.

Hvad siger du ummiddelbart til annoncen på dba?
Icon_rolleyes
Svar
#6
pbr Skrev:De to sidstnævnte er helt sikkert med "redone" skiver - skriften og font er alt for fed og er tydeligvis ikke original og teksten "Swiss made" er placeret over minutmarkeringerne i stedet for under dem, som de burde !!

De to førstnævnte ser umiddelbart OK ud, men man bliver jo lidt mistænksom, når nu der er 2 ud af 4, som blot ved et hurtigt glimt på skiverne kan konstateres, at de ikke er originale.

Der er sikkert andre og mere kyndige end mig, der kan byde ind med mere - Baun og TDN m.fl. !!

De er i hvert fald ikke 19.500 kr. værd !!!
Okay, tusinde tal for respons! Så tror jeg, at jeg gemmer de penge! Icon_razz
Svar
#7
Frederikmerrild Skrev:Okay, tusinde tal for respons! Så tror jeg, at jeg gemmer de penge! Icon_razz


Som sagt kan de to førstnævnte sagtens være gode nok - men jeg ved ikke, om sælger kun vil sælge dem samlet. Men selvom du måske kunne få ham til at sælge separat og få prisen på de to forhandlet ned på et rimeligt niveau, så bør du vente og høre, om ikke der er nogen af de virkeligt kyndige herinde, som kan sige mere Icon_e_smile

Men de to sidstnævnte ville jeg ikke selv røre ved.
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#8
Hej!

Alle ure er ægte, Seamaster og Geneve har redone skiver og ikke særligt godt udført, men prisen er alt alt for høj.

Der står ikke noget om de er serviceret så jeg går udfra de ikke er det og der ligger en latent udgift på ca. 1.500 kr. pr. ur hvis de trænger.

Constellation er den dyreste af dem, men denne version er ikke så eftertragtet af samlere, det en C-shape model ref. 168.017, den kan findes til omkring 4.000 - 4.500 kr.

De andre er mere almindelige Omega'er og afhængigt af hvor godt de går omkring kr. 3.500 kr. for Seamaster DeVille, Geneve og Seamaster max. kr 2.500 pga. redone skiver som gør dem uinteressante for samlere.

Så du må max give kr. 13.000 hvis de er i tip top stand. Trænger de til service er prisen nærmere kr. 11.000.

Den forlangte pris er alt for høj og derfor er de heller ikke solgt.

Ellers find nogle ure enkelt vis og spar en masse penge.

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)