04-09-2014, 11:37 PM
Kan det på nogen måde skade uret hvis kronen ved et uheld er trukket ud i den position hvor man stiller dato, og tiden kommer hvor der normalt automatisk skiftes dato /dag??
|
Dato skift når krone er trukket ud
|
|
04-09-2014, 11:37 PM
Kan det på nogen måde skade uret hvis kronen ved et uheld er trukket ud i den position hvor man stiller dato, og tiden kommer hvor der normalt automatisk skiftes dato /dag??
04-09-2014, 11:42 PM
Nej. Så skulle det da lige være hvis du kommer til at dreje på kronen mellem ca. kl. 22 og 02.00.
05-09-2014, 08:02 AM
Citat:Nej. Så skulle det da lige være hvis du kommer til at dreje på kronen mellem ca. kl. 22 og 02.00. Hvilket også er begrænset, hvor meget skade det egentlig gør
05-09-2014, 09:10 AM
Så det eneste det sker er at uret ikke skifter dato?
05-09-2014, 09:52 AM
Der er ure/værker der ikke kan tåle manuelt datoskift om natten og de fleste fabrikanter advarer også imod det i deres manualer. Personlig skifter jeg aldrig dato på mine ure i perioden og anbefaler også at andre ikke gør det. I værste tilfælde ender man med at uret skal til rep. :-(
Mvh. KimT Tjek min Instagram ved at klikke her
05-09-2014, 03:03 PM
Jeg gør altid det når et af mine mekaniske ure kommer ud af boksen og de skal indstilles, ved jeg ikke om det er gået i stå op mod kl. 24 eller 12, så starter altid med at ryste uret, så jeg kan se at sekundviseren bevæger sig og skruer kronen ud (har flest dykkerure) og drejer så lige et par omgange for at trække uret op yderligere og hiver kronen ud i yderste position.
Stiller uret så det passerer kl. 24 og tjekker ved at dato skifter og kører videre til efter kl. 8 - 9 stykker...indstiller dato og tid, så undgår jeg evt. problemer med hjul der er i indgreb og evt. at ødelægge noget. Denne procedure bruges på alle mine ure med dato-felt. Med venlig hilsen Michael
Elsker når ure kommer med en historie
05-09-2014, 03:08 PM
Miwes Skrev:Jeg gør altid det når et af mine mekaniske ure kommer ud af boksen og de skal indstilles, ved jeg ikke om det er gået i stå op mod kl. 24 eller 12, så starter altid med at ryste uret, så jeg kan se at sekundviseren bevæger sig og skruer kronen ud (har flest dykkerure) og drejer så lige et par omgange for at trække uret op yderligere og hiver kronen ud i yderste position. +1 Jeg bruger samme procedure. Mvh Kim
05-09-2014, 04:20 PM
Jeg har haft et par ure inde hvor der var knas i datoskiftet pga. manuelt datoskifte omkring midnat. Så det fraråder jeg alle uanset værk. Better safe than sorry... De fleste nyere værker reagerer dog bare ved at man ikke kan skifte dato manuelt i det tidsrum mekanikken er i indgreb. Ganske smart.
/Mads
05-09-2014, 04:47 PM
Miwes Skrev:Jeg gør altid det når et af mine mekaniske ure kommer ud af boksen og de skal indstilles, ved jeg ikke om det er gået i stå op mod kl. 24 eller 12, så starter altid med at ryste uret, så jeg kan se at sekundviseren bevæger sig og skruer kronen ud (har flest dykkerure) og drejer så lige et par omgange for at trække uret op yderligere og hiver kronen ud i yderste position.Også fremgangsmåden her:)
05-09-2014, 05:47 PM
TimeToWatch.dk Skrev:Jeg har haft et par ure inde hvor der var knas i datoskiftet pga. manuelt datoskifte omkring midnat. Så det fraråder jeg alle uanset værk. Better safe than sorry... De fleste nyere værker reagerer dog bare ved at man ikke kan skifte dato manuelt i det tidsrum mekanikken er i indgreb. Ganske smart.Og i tilfælde at at kronen er trukket ud i position til at stille dato? Ikke at jeg er bekymret over det skulle ske, men kom bare til at tænke over det den anden dag:) |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|