Service prisniveau(er)
Hej

Jeg afleverede den anden dag mit Seamaster (2254) til service. Fik en pris der hed 4.200 hvilket jeg syntes var lige dyrt nok, og jeg mente at jeg samme sted tidligere havde fået en pris på 3.500, men prisen igår er jo ikke altid prisen idag.
Idag var jeg så inde ved Klarlund for at kigge efter et ur til fruen, hun havde set sig lun på et VC som vi skulle se om de havde, derudover ville jeg også rigtig gerne kende til service omkostningerne på et sådan ur. I den samtale siger ekspedienten at prisen kan svinge meget, hvor imod prisen på Rolex forventelig lå på 4.000. Jeg tænkte jo straks på de 4.200 kr jeg var blevet oplyst dagen før, og spurgte derfor nysgerrigt hvad de tog i service på et Seamaster. Hun oplyste mig at prisen for denne service var 3.595.

Er det normalt at serviceprisen svinger så meget fra urhandler til urhandler, for det samme produkt?

Er det bare mig der ser spøgelser eller hur...?

Da jeg ringede ned til min urhandler for at stoppe dem ekspeditionen af mit ur, med begrundelsen at det lod til at være 600 billigere ved Klarlund, sagde han at det var en buffer han havde lagt ind, såfremt skulle servicen blive dyrere, og at jeg kunne risikere at skulle betale mindre end de igår oplyste 4.200. Må indrømme at mine mavefornemmelse ikke var god, især ikke fordi jeg netop havde spurgt ind til de 4.200 dagen før, uden der at blive fortalt at det kunne risikere at blive billigere. Icon_e_confused
Svar
Tja, jeg kender intet til hvordan konkurrencesituationen er i urbranchen mht. service af ure, men det ville da være højest mistænkeligt hvis prisen IKKE var forskellig fra urmager til urmager.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Min erfaring er at priserne er vidt forskellige fra butik til butik, hvilket IMO er helt naturligt. Jeg ville undre mig mere hvis priserne var helt ens Icon_e_wink
Svar
Det giver god mening, en liter mælk koster jo heller ikke det samme.

Så lad mig vende spørgsmålet om, hvilken urmager har så den billigste originale service, og hvad koster den?
Svar
Det kan jeg ikke svare på og det vil nok kræve at du kontakter flere forskellige og hører om prisen. Når det så er sagt, så vil jeg anbefale også at kigge på andet end prisen. Og det er ikke fordi jeg har penge i rø.... men for mig er relationen til urmageren/butikken og kvaliteten af arbejdet også meget vigtigt. Derudover kommer det også an på uret - nogle ure går jeg et sted med og andre et andet. Mht. din konkrete sag, så ville jeg ringe til Poul Halse i Horsens og tale med Peter.
Svar
Nu tænker jeg på et service, hvor urmageren sender uret til Schweiz og lader Omega udføre det. I den process, tilføre den lokale urmager vel hverken værdi eller kvalitet?

Så produktet burde være 100% det samme, hvilket også er grunden til at jeg ikke ønsker at betale overpris. Jeg betaler gerne ekstra for kvalitet og god service (hvilket vel kendetegner de fleste herinde, tager passionen i betragtning Icon_e_wink ), men at betale ekstra for noget der ikke differentiere får mig til at føle mig dum, hvilket jeg helst vil udgå. Icon_razz
Svar
Med mindre det er en speciel sag bliver uret lavet i DK. Omega har udover flere urmagere med autoriseret værksted også servicecenter i DK. (Hellerup)

Hvorfor skulle det til Schweiz?
Svar
Jeg var overbevist om at de røg til Schweiz for service, det mindes jeg at have hørt, men vil bestemt ikke ligge hovedet på blokken. (måske det er et anden mærker jeg har hørt dette om..)

Oplyser Omega nogen steder hvilke urmagere der har et autoriseret værksted til udførsel af service.? og findes nogen af disse i kbh området?

Omega forhandler Henrik Werner i Hellerup udfører ihvertfald ikke selv servicen...
Svar
Omega serviceres i Hellerup hvis urmageren ikke selv kan klare det. Ring til Peter Halse på 75 62 36 33, så får du den helt rigtige pris. De er Omega Service Center.
Svar
Det eneste jeg ved med sikkerhed er at Halse i Horsens har bygget om for at leve op til det det kræver at blive autoriseret værksted. Dem der i dag ikke har værksted sender formentlig til Swatchgroup i Hellerup. Mon ikke brugeren "issing" retter mig hvis jeg tager fejl? (han arbejder for Omega Icon_e_wink )

Omega AD tilbage i dag:

Klitgaard Ure (Aalborg)
Knud Pedersen Sct. Clemenstorv (Århus)
Hingelberg (Århus)
Poul Halse (Horsens)
Ragnar Ure (Odense)
Henrik Werner (Hellerup)
Klaus Rygaard (Hørsholm)
Klarlund (Kbh)
Hvelplund (Kbh)
Ole Mathiesen (Kbh)
Stenstrup (Kbh)

Mht. til service er det korrekt at nogle mærker ryger til Schweiz, mens andre kan laves i lokale servicecentre. Andre ryger til Holland, Sverige osv. osv. I din konkrete sag ville jeg bruge Klarlund eller Halse - alternativt kontakte Swatchgroup direkte?

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)