Svar: 25
Tråde: 7
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej!
Jeg købte for noget tid siden et skx007 som jeg har været rigtig glad for.
Derudover købte jeg gennem yobokies en oyster lænke til ca 500-600 kroner, som jeg havde læst mig til skulle være den bedste man kunne få til skx007(?).
Dog føler jeg slet ikke at kvaliteten er i orden. Uret er for stort og hvis jeg tager et link af er det for lille. Jeg var også nødt til, at gå til en guldsmed for at få hjælp til at få lænken af igen,
men dette viste sig ikke at være så nemt da det ene endestykke er bredere end det andet (og derfor ikke passer ind i uret som det burde). Altså var guldsmeden nødt til at skære springfjederne over for, at kunne fjerne lænken.
Er der nogle andre der har oplevet lignende?
Pt. har jeg mest lyst til at gå med min nato rem idet den sidder meget bedre, og jeg derfor føler at uret ikke lige pludselig ryger af remmen.
Mvh. Steffen
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Jeg har tidligere haft et skx007 med en "super oyster" den passede perfekt og kunne ligeledes justeres uden problemer. Kender ikke til problemet som du omtaler, men prøv evt at søge på ovenfor nævnte lænke, den var 100% i orden
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
T.Hansen Skrev:Jeg har tidligere haft et skx007 med en "super oyster" den passede perfekt og kunne ligeledes justeres uden problemer. Kender ikke til problemet som du omtaler, men prøv evt at søge på ovenfor nævnte lænke, den var 100% i orden 
Det er præcis den samme lænke jeg har købt, men det virker som om den er lavet forkert i det ene endeled, eftersom det er måske 2 mm. for stort i forhold til uret.
•
Svar: 1,472
Tråde: 51
Modtaget Likes: 65 i 42 svar
Givet Likes: 261
Steffen1611 Skrev:T.Hansen Skrev:Jeg har tidligere haft et skx007 med en "super oyster" den passede perfekt og kunne ligeledes justeres uden problemer. Kender ikke til problemet som du omtaler, men prøv evt at søge på ovenfor nævnte lænke, den var 100% i orden 
Det er præcis den samme lænke jeg har købt, men det virker som om den er lavet forkert i det ene endeled, eftersom det er måske 2 mm. for stort i forhold til uret.
Okay mystisk, i så fald ville jeg nok undersøge prisen på den originale lænke fra Seiko. Den er ganske sikkert en del dyrere, men passer jo uden tvivl bedre
Fik lige googlet lidt og det lader vist til at løbe løbsk rent prismæssigt i forhold til uret med en original lænke.
Jeg ikke lige gennemskue om den originale udelukkende fåes i jubilee udgaven, men det er formentlig nogen andre som har svaret på
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
•
Svar: 1,011
Tråde: 49
Modtaget Likes: 57 i 35 svar
Givet Likes: 133
Den originale fås i Jubilee, President og Oyster, alle tre så vidt jeg kan forstå med folded end links.
Jubilee er klart den mest udbredte.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
Hej Steffen,
Det lyder absurd meget med 2mm, hvordan er det overhoved lykkedes dig at montere lænken hvis det ene end link er for bredt til hornene? Hvis den virkelig er så meget for stor ville jeg klage og bede om er nyt end link!
Og jeg forstår ikke hvorfor det var nødvendigt at skære spring bars over for fjerne lænken, var spring bars også forkert længde så den sad i spænd?
Mht. justering/tilpasning af lænken, så har den microadjustment, så du kan justere den ret præcist ved at flytte hullet den sidder i, ved lænkens lås.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
•
bcmb Skrev:Hej Steffen,
Det lyder absurd meget med 2mm, hvordan er det overhoved lykkedes dig at montere lænken hvis det ene end link er for bredt til hornene? Hvis den virkelig er så meget for stor ville jeg klage og bede om er nyt end link!
Og jeg forstår ikke hvorfor det var nødvendigt at skære spring bars over for fjerne lænken, var spring bars også forkert længde så den sad i spænd?
Mht. justering/tilpasning af lænken, så har den microadjustment, så du kan justere den ret præcist ved at flytte hullet den sidder i, ved lænkens lås.
Ja jeg regner med, at skrive til ham i nærmeste fremtid, da jeg synes det er lidt for dårligt.
Og ja springbars var "fat" versionen, altså de var meget solide og meget tykke, og sad derfor hurtigt i spænd med oyster lænken. Da jeg skulle have gummi remmen af, som fulgte med, tog det også noget tid, idet springbarene var meget vanskelige, at have med at gøre.
•
Steffen1611 Skrev:bcmb Skrev:Hej Steffen,
Ja jeg regner med, at skrive til ham i nærmeste fremtid, da jeg synes det er lidt for dårligt.
Og ja springbars var "fat" versionen, altså de var meget solide og meget tykke, og sad derfor hurtigt i spænd med oyster lænken. Da jeg skulle have gummi remmen af, som fulgte med, tog det også noget tid, idet springbarene var meget vanskelige, at have med at gøre.
Spring bars til SKX007 skal helst være fat, men jeg mente længden af spring bars. Hvorfor og hvordan sad de fast?
Mvh. Bjørn
•
|