Hjælp en forvirret førstegangskøber..
WatchThis.dk Skrev:Det har du nok ret i, Baun. Jeg kender ikke Chrono24 i detaljerne, men jeg er tit blevet skuffet, når jeg har ledt efter diverse ure.

jeg bliver jo altid glad for kan man få de priser er min samling en halv gang mere værd end jeg troede Icon_e_smile Icon_drinks Icon_hello Icon_clap

Nogen købere derude? kan godt give 20% ifht Chrono24 og Uhrmageriet

vh Baun
Svar
Ingen tvivl om at et komplet sæt altid er at foretrække. Der er også forskel på om man har i sinde at beholde det (hvilket nok er meget tvivlsomt bland ur-tosser Icon_razz ) , eller om det måske kunne stå for udskiftning senere hen. Så skal det klart afspejle sig i prisen.

Personligt vægter jeg det ligeså godt at der på et ur med nogen år på bagen, har en komplet servicehistorik i form af servicepapirer og diverse. En boks er til at købe for penge som regel.
Kasper Kragh Overvad

"Man stopper ikke med at lege fordi man bliver gammel, man bliver for gammel fordi man stopper med at lege"
Svar
Hejsan - så vidt jeg kan se, fisker du for prisen for en Explorer II uden papirer.
Modellen er det Rolex, du får mest spank for a buck.
Jeg ved jo ikke årgangen og urets stand, kun at en af DK prof. sælgere, Mads, har haft nogle Explorer II modeller til salg for 24 - 26K af. http://timetowatch.dk/ure.asp?page=195&gr=1
+/- 25K ville jeg give og så skulle uret ikke være en ruin.
Held og lykke !

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Mange tak for alle svarene!

Det er nemlig det jeg gør John, fisker efter prisen på et explorer ii uden papirer. Modellen er som sagt en 16570 fra 99 og er i ganske fin stand. Ville bare lige høre hvor meget de manglende papirer betød, hvilket jeg har fået en bedre forståelse for nu Icon_razz

Mvh Icon_e_biggrin1
Svar
Der er mange gode input i den tråd, personligt ville jeg til enhver tid altid købe et fuldsæt..
Eftersom at jeg har svært ved at beholde det, det er og bliver altid nemmere at komme af med et komplet sæt frem for et uden papirer.

Timetowatch har et par stykker med ikke fra 99 Icon_e_biggrin1

Held og lykke i din jagt
Svar
Dam Skrev:Der er mange gode input i den tråd, personligt ville jeg til enhver tid altid købe et fuldsæt..
Eftersom at jeg har svært ved at beholde det, det er og bliver altid nemmere at komme af med et komplet sæt frem for et uden papirer.

Timetowatch har et par stykker med ikke fra 99 Icon_e_biggrin1

Held og lykke i din jagt

Mener du det er lettere at sælge samme ur til 29 K med box og papir som et til 25 K uden box og papir? For det tror jeg ikke.

Vh baun
Svar
Vil sige at komplet tilbehør giver ca 10% til prisen på uret,
så det er hvad du ca skal spare hvis du køber uden.

Om du vil købe uden er jo op til dig,
Men hvis du en dag vil sælge det igen skal du være helt klar på at det er noget brugt dealerne vil "slå ned på"
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Svar
Ure med alt tilbehør er lettere at sælge end et uden med mindre prisen er 15-17 % lavere. Taler vi de klassiske 10 % vælger 9 ud af 10 det komplette. Et 90'er 16570 uden tilbehør i ok stand må ikke koste en kr over 25 k. Få tjekket det svinger godt da et servicetrængende ur skal kappes 3-4 k yderligere i pris. Desuden er et 90'er ur tit ved at være træt i lænken så tjek at den er uden slitage.

Personligt ville jeg nappe et nyere og komplet og smide 3-5 k mere. De penge er givet godt ud på den lange bane.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Under alle omstændigheder må du huske at melde tilbage med resultatet. Vi er mange der elsker at dele glæden med folk når de har handlet nyt ur. Held og lykke Icon_e_smile
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Ure med alt tilbehør er lettere at sælge end et uden med mindre prisen er 15-17 % lavere. Taler vi de klassiske 10 % vælger 9 ud af 10 det komplette. Et 90'er 16570 uden tilbehør i ok stand må ikke koste en kr over 25 k. Få tjekket det svinger godt da et servicetrængende ur skal kappes 3-4 k yderligere i pris. Desuden er et 90'er ur tit ved at være træt i lænken så tjek at den er uden slitage.

Personligt ville jeg nappe et nyere og komplet og smide 3-5 k mere. De penge er givet godt ud på den lange bane.

/Mads

Præcis Mads - man skal ned med 4 K på et ur der vil koste 29 K med box og papir, men så er der også købere. Der er trods alt folk som bare vil have et lækkert ur til daglig brug og som er fløjtende trekvart ligeglade med at have box og papir stående og fylde et eller andet sted, som de alligevel ikke kan huske om 5 år

Vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)