Stensbjerg Skrev:For så vidt enig med hensyn til at en tråd skal kunne udvikle sig.
Men det er altså ikke god etik at sidde i et offenligt forum og holde gætte leg på,
hvem der er den næste der må dreje nøglen
Det mener jeg man skal holde sig for god til....
Det adskiller sig ikke i princippet fra at satse penge på en bokser eller fodboldkamp.
Reeslevs sortiment appellerer ikke til størstedelen af brugerne herinde eller andre steder. Ulysse Nardin, Harry Winston, Roger Dubuis laver alle sammen fine ure - dog er de langt fra det sikre valg (læs: kantstensafskrivning og gensalgsværdi), hvilket af naturlige årsager er et turn-off for mange ur-tosser. Butikken omsætter formentlig ikke meget på den front, fordi der ikke er kunder (nok) til den type ure.
Dernæst sælger Reeslev flere brugte ure i sin butik og på Chrono24, hvilket ikke er et positivt signal, især fra en high-end butik, der er lokaliseret på en fin adresse. Endelig er der talrige udgifter i den branche, f.eks. leje af lokaler, forsikringer, alm. udgifter m.m. Det er alt sammen dyrt, hvilket jeg kender ganske godt til takket være Gullacksen og andre forhandlere på Strøget.
Jeg håber ikke at de fysiske butikker lukker, idet jeg synes godt om det personlige aspekt, desuagtet at der er tale om et køb eller en sludder for en sladder. Dog er konkurrencen blevet hårdere, især takket være internettet.