Nyt Limiteret Sub for Relojeria Alemana
Det er lidt kedeligt, men jo stadig specielt at de gør det for første gang i jeg ved ikke hvor længe. Det store modige sats havde været at smide det på skiven, som de vintage ure der nu og da ryger til salg med "Tiffany" eller lign. På skiven. Selv om jeg tvivler på det havde været nogen succes.

Når nu det er Rolex vi har med at gøre, hvor vild er kvaliteten af graveringen så? Har høje forventninger!
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Den her limited edition er også godkendt af Rolex og blev solgt af AD´er i UK. For minde af den amerikanske Sikorsky S-61 helikopter (som blev produceret på licens i UK). Ser ikke den store forskel i idéer bag projekterne. Dog er chopper GMT´en lidt mere aerodynamisk sexet IMHO... Icon_e_wink

Vh. John

İmage

İmage
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Mig bekendt var GMT Sea King kun til salg til en udvalgt skare og ikke en model som hang i vinduet. De handles i øvrigt til +100-120 k på brugtmarkedet, så tror ikke det bare er at vade ind fra gaden og købe det?!

Follow up:
A group of fellow aviators of the aircraft spoke to a number of watch manufacturers of which include Breitling, Bremont and AP, following a number of meetings explaining how the aircraft had been utilised in every conflict since 1969, as well as SAR; it was agreed with Rolex that 179 pieces were to be made; the same number of air crafts originally purchased by the British. It was also decided that the piece would be sold exclusively to those associated with The Famous Sea King Helicopter, the watch would never be sold or released by Rolex as a collection. Eventually the manufacturing numbers were reduced to 123 pieces with number 001 in Solid 18k Gold and 002 in Stainless Steel.

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar
Det er lidt samme historie som den SD 16600 der blev lavet til en afdeling af det italienske politi. En væsentlig forskel her er dog at skiven har et logo eller sejl trykt.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Citat:Mig bekendt var GMT Sea King kun til salg til en udvalgt skare og ikke en model som hang i vinduet. De handles i øvrigt til +100-120 k på brugtmarkedet, så tror ikke det bare er at vade ind fra gaden og købe det?!

Citat: It was also decided that the piece would be sold exclusively to those associated with The Famous Sea King Helicopter

Du har - naturligvis - ret, Mads. Siden jeg selv er ganz ligeglad med de her limited editions, rundede jeg af måske med lige lovlig bred pensel. Dette pga. at begge specialudgaver er velsignet og produceret af Rolex og der er absolut adgang for eksemplarer af begge, gennem AD´en, chrono24 og andre salgsfora.
Og nej, planen var at chopper-GMT´en kun blev solgt af AD til folk med tilknytning til Sikorsky´er. Der opstod vist lidt fortolkningsvanskeligheder med sagen pga. at både en aktiv pilot og en som kunne skrive en tro- og loverklæring om at vedrørendes tante havde gjort rent på Sikorsky-fabrikken i UK var i en bred forstand "tilknyttet" ("associated") med Sea Kings. Det klagede i hver fald mange aktive eller forhenværende piloter om i dette sammenhæng.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jo det kom jeg lige fra... Uret ligger i bankboksen så det bliver lige et par fra mobilen.

İmage

İmage

Forfra ligner uret det alm. 116610LN så det er der intet odiøst i og derfor ingen pics Icon_e_wink

/Mads
ser da ok ud!
/SK
Svar
TimeToWatch.dk Skrev:Jo det kom jeg lige fra... Uret ligger i bankboksen så det bliver lige et par fra mobilen.

İmage

İmage

Forfra ligner uret det alm. 116610LN så det er der intet odiøst i og derfor ingen pics Icon_e_wink

/Mads

Fuck det Rolex, vil da hellere se nogle flere billeder af det AP perpetual... Icon_e_biggrin
Svar
He he Nicolai det er to MEGET forskellige ure og JA... AP'en har da en langt flottere bagkasse end Rolex'en Icon_party

/Mads
İmage
Nyheder fra urverden via Facebook: http://www.facebook.com/timetowatch.dk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)