Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Jeg synes de er ganske flotte og de skal nok blive et hit.
Mvh
Klaus
•
Svar: 543
Tråde: 51
Modtaget Likes: 572 i 178 svar
Givet Likes: 671
Jo super flotte ved første øjekast, men personligt tror jeg at jeg vil blive led og ked af kasse formen med tiden (er det ikke Carré den hedder?). Jo mere jeg kigger på de to modeller er det som om der mangler noget ved remmen, overgangen mellem rem og kasse bliver ligesom for skarp. Der mangler ganske enkelt nogle horn til at bløde det visuelle indtryk op.
+1 til Legend Diver, som er en nice klokke.
+2 til Heritage Avigation A7
/longbear
•
Svar: 51
Tråde: 3
Modtaget Likes: 5 i 3 svar
Givet Likes: 44
Kan faktisk godt lide dem begge selv om jeg normalt ikke bryder mig om firkantede huse. Og har svært ved at vælge hvilket et af dem jeg helt ville gå med lige nu.
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Ligesom Longbear, kan jeg ikke klare de 4-kantede urkasser som er den rene retrospekulation. Ditto ang. de røde fartstriber.
For mig har Longines altid været den konservative, klassisk og nobel mærke som aldrig hoppede på nogle pop-bølger.
Den er, desværre, punkteret nu...
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 93
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
TioMalo Skrev:Ligesom Longbear, kan jeg ikke klare de 4-kantede urkasser som er den rene retrospekulation. Ditto ang. de røde fartstriber.
For mig har Longines altid været den konservative, klassisk og nobel mærke som aldrig hoppede på nogle pop-bølger.
Den er, desværre, punkteret nu...
Vh. John
Jeg tror der er tale om en misforståelse her, for så vidt jeg kan se - og jeg har interesseret mig lidt for Longines, især det ældre - er det ikke tale om at Longines hopper med på nogen "pop bølger" med der imod at de lancerer et par rigtige Hommages. Kronografen er i hvert meget lig deres 70-er model med Valjoux 72. Kan desværre ikke lige finde ref.nummeret nu.
Se her: [url]"http://forums.watchuseek.com/f405/my-vintage-valjoux-cal-72-chrono-387027.html" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://forums.watchuseek.com/f405/my-vi ... 87027.html[/url]
•
Svar: 93
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Uploader lige et billede af den ægte vare - Mit Lonigines Ultra-Chron diver fra slutningen af 1960-erne.
Uret er i godt brugt stand, med ridser og hakker i kassen og ridser på glasset. Til gengæld er den orange farve på skive og minutviser temmelig velbevaret, hvilket er usædvanligt.
Jeg har monteret det med en 22mm uoriginal gummirem som jeg selv synes klæder det godt.
Det specielle ved uret er dels selve værket, og dels at det har indvendig drejelig bezel (ved hjælp af kronen ud for kl. 2), akkurat som min Legend Diver også har det. Denne er desværre "kun" en re-edition, lanceret for nogle år siden.
Hvad værket i min Ultra-Chron angår, er der tale om Longines helt eget cal. 431 som er et af de meget få 36.000 bph værker. Longines brugte dette værk i flere modeller, hvoraf de fleste havde teksten "Ultra-Chron" på skiven. Senere blev betegnelsen dog også brugt i værker med 28.800 bph.
Dato vinduets placering mellem kl. 4 og 5 er ligeledes ret karakteristisk, men er ikke genbrugt i denne re-edition.
•