Hvad må man give for et 16570?
Hej
Jeg er blevet hooked på at skaffe mig et Explorer II med hvid skive som beater, har vurderet at det er det "true GMT" ur der egner sig bedst til opgaven. Får bare ødelagt drejekransen på et GMT master, Omega SMP GMT er jeg gået rundt om så længe at det nok betyder det ikke er for mig og jeg ville aldrig kunne nænne at bruge et IWC 3251 så groft Icon_e_wink

Boks og papirer betyder egentligt ikke det store for mig, men vil gerne have et med tritium og pinholes - fordi det er cool basta!
Det er da et plus med en god (ikke slidt) lænke, men arbejdsuret har jeg næsten altid på nato.
Hvor meget bedre er "double-lock" lænken, er det værd at betale lidt mere for?

Kan se de billigste ligger lige syd for 20k på chrono24, er det sigende for prisniveauet? Eller er det skruet lidt op derinde?
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Explorer II er nok den billigste mulighed for at skaffe sig en Rolex. "Lidt syd for 20K" er meget billigt og på trods af at Exp. II er den billigste som brugt af alle Rolex sportsmodeller, får du nok ikke et suberb eksempel for den pris.
Men, leder du efter en daglig beater uden B&P og et par poleringer i historikken, kan det la´ sig at gøre. I DK begynder det fra ca. 27K med lidt held og tålmodighed.

Pøj-pøj - Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Den sortskivede Explorer er topfed.

Da jeg i sin tid købte mit GMT kunne man af og til se Explorer udbudt til 17-18K. Jeg tænkte at sådan et skulle jeg da nok også have.

Det er ikke få gange jeg har ærgret mig over ikke at have købt dengang. Jeg kan se at de nu nogle steder udbydes til over 30K - For mig er det tog kørt nu.
Med venlig hilsen
Jesper

I kassen pt.:
Breitling SuperOcean A17360
Breitling Avenger Seawolf titanium E17370
Rolex GMT Master II 16710
Omega Planet Ocean 2200.50.00
Maurice Lacroix Pontos PT6048
Junghans Automatic cal. 651.10 (1969)
Svar
Hmm, det må jo være OK så.

[url]"http://www.chrono24.dk/rolex/explorer-ii--id2710638.htm?id=2710638&picnum=1&tab=pics" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/rolex/explorer-i ... 1&tab=pics[/url]
Ser måske lidt grov ud på hornet ved kl 2.

[url]"http://www.chrono24.dk/rolex/16570-explorer-2-white-dial--id2746472.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.chrono24.dk/rolex/16570-expl ... 746472.htm[/url]
Regner jeg med at se på i næste uge.
Den ser så mindst lige så grov ud på hornet ved kl 5.

Spørgsmålet er så om det betyder noget da vi jo ikke taler om noget sjældent ur, eller noget der skal tage sig pænt ud til en hvid skjorte.
Svar
Til 19k kan det ikke gå helt galt og som "beater" er det da perfekt. Jeg har flere gange selv rodet med ideén om et gammel sub som dagligt arbejdsur. Et hvor man (jeg) kan være ligeglad med ridser og lign.
Svar
Nok det mest undervurderede ur fra Rolex og i mine øjne faktisk det fedeste! Den faste lynette, GMT viseren, størrelsen etc... Det hele går bare, for mig, op i en højere enhed på det ur. Stod jeg idag og skulle købe mig et Rolex "for keeps" så var det helt sikkert mit absolut første valg.

Salute the Explorer II 16570!!!!!
Svar
Jeg har også længe kigget efter et 16570, med hvid skive, som sommerur. Er der nogle årgange, man skal holde sig fra ? Jeg nan forstå rolex på et tidspunkt skiftede fra tritium til luminova på explorere'n. Hvornår skete det?

Jeg er vildt med vintage looket fra tritiummen, men kan den stadig lyse efter 20 år ? Så vidt jeg kan læse har tritium en halverings tid på 12,5 år, og vil derfor ikke lyse af sig selv efterfølgende. Er den påstand korrekt ?

God påske !
Svar
Nå har set lidt på sagen hos diverse forhandlere i dag, man kan få et virkelig flot eksemplar, god lænke, ikke poleret i stykker på nogen måde, med et års garanti for ca. 22k.
Det er fristende.

Tritium er normalt dødt efter ca. 15-20 år, det er min erfaring...
Men de kan blive flotte:
İmage
Billede fra nettet.
Svar
peterkaa Skrev:Nå har set lidt på sagen hos diverse forhandlere i dag, man kan få et virkelig flot eksemplar, god lænke, ikke poleret i stykker på nogen måde, med et års garanti for ca. 22k.
Det er fristende.
Det kan jeg godt forstå og det lyder som fine priser.
Svar
peterkaa Skrev:Nå har set lidt på sagen hos diverse forhandlere i dag, man kan få et virkelig flot eksemplar, god lænke, ikke poleret i stykker på nogen måde, med et års garanti for ca. 22k.
Det er fristende.
Det lyder som en fin pris. Her et billede af mit, dog en lidt nyere udgave. Perfekt sommerur for mig Icon_e_smile
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)