Jers mening om denne Sea Dweller Triple Six årgang 1984
Krans og indlæg på det første billede ser noget nyere ud.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Krans og indlæg på det første billede ser noget nyere ud.
Mvh
Klaus

Det første billede ligner et produktbillede mens de øvrige er taget til lejligheden - der er iøvrigt også forskel på den viste dato. Sandsynligvis er det blot forskel i lyssætningen, samt i en evt. efterbehandling af billederne.

Jeg kan ikke se nogen nævneværdig forskel på de to, der ikke kan forklares med ovenstående.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Tusinde tak for al den hjælpsomme og informative info. Dejligt at der er et sted på nettet med så hjælpsomme mennesker. Jeg sætter virkelig pris på jeres feedback og tanker.

Jeg har bedt sælger om lidt flere billeder og de kom her :

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Jeg synes det er en god pris. Normalt går de nok til omkring 50k uden b/p hvis de har ok skive og visere.

Hvis det aldrig har haft service skal du måske påregne at det skal have det (men det er jo individuelt hvad man foretrækker vedr service)

Og fra de billeder du viser synes jeg at skive og visere ser fine ud. Her er mit fra ca 1985 til sammenligning:

İmage
vh Hans Henrik
Svar
Du skal være opmærksom på, at den har fået en stor polering eller to. Det har sat sine spor.

For nogle er det underordnet, men du skal bare være informeret om det
Svar
Skivens stand har stor betydning for urets værdi. Skulle jeg købe dette ur ville jeg se nærmere på skiven. Jeg ville også sikre mig at urets serienummer er under de 8,4 mill der skal til for at skiven er tidsmæssig korrekt. Uden disse oplysninger er det ikke muligt at vurdere prisen.
Just my 2C.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
WatchThis.dk Skrev:Du skal være opmærksom på, at den har fået en stor polering eller to. Det har sat sine spor.

For nogle er det underordnet, men du skal bare være informeret om det

Det er meget sandt. Nu må jeg se det i morgen i levende live før der sker noget, og så vil jeg gerne forbi Evt. Mølbak ell. Klarlund og det bliver jo først efter påske. Så holder vejret og pengene i lommen lidt endu Icon_e_wink

Tak igen.
Svar
KlausM Skrev:Skivens stand har stor betydning for urets værdi. Skulle jeg købe dette ur ville jeg se nærmere på skiven. Jeg ville også sikre mig at urets serienummer er under de 8,4 mill der skal til for at skiven er tidsmæssig korrekt. Uden disse oplysninger er det ikke muligt at vurdere prisen.
Just my 2C.
Mvh
Klaus

Og dine 2C er meget værdsat Klaus!

Nu spørger jeg helt dumt, sorry, men har lidt meget om ørerne Icon_e_wink Serienummeret du refererer til, det er det mellem hornene?

Tak igen.
Svar
keldw Skrev:
KlausM Skrev:Skivens stand har stor betydning for urets værdi. Skulle jeg købe dette ur ville jeg se nærmere på skiven. Jeg ville også sikre mig at urets serienummer er under de 8,4 mill der skal til for at skiven er tidsmæssig korrekt. Uden disse oplysninger er det ikke muligt at vurdere prisen.
Just my 2C.
Mvh
Klaus

Og dine 2C er meget værdsat Klaus!

Nu spørger jeg helt dumt, sorry, men har lidt meget om ørerne Icon_e_wink Serienummeret du refererer til, det er det mellem hornene?

Tak igen.

Det er korrekt - grunden til at Klaus påpeger det, er at det er den udbredte opfattelse, at matte skiver i Rolex´s modellinie blev erstattet af gloss skiver på SD "666" modeller med et serienummer højere end 8.4 mill. Det er dog kun en hovedregel idet det ikke er muligt at sætte en skarp grænse, men hvis serienummeret er højere end 8.4 mill, så bør man være skeptisk overfor, om det er den originale matte skive til uret.

Grunden er naturligvis, at en del "666" har fået deres blanke skiver erstattet med matte, idet de sidstnævnte er mere attraktive og kan indbringe en højere pris Icon_sick Men uret vil så ikke være originalt, men et såkaldt "frankenstein-ur" og vil derfor være uattraktivt for samlere.
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Lidt flere billeder. Jeg har haft den i hånden, på håndleddet og ja, jeg er ret solgt. Havde den også forbi en urmager i Kbh K som sagde god for originaliteten, dog uden at åbne den, men der blev kigget med lup og på disse billeder.

Så dette er sidste gang jeg belemrer jer med billeder, er der nogen af i vidende mennesker der har noget at indvende?

Er klar over poleringerne og er ok med den del.

Igen, på forhånd tak.

İmage

İmage

İmage

İmage
İmage

İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)