TimeToWatch.dk Skrev:Jeg kunne godt tænke mig at høre om dem af jer der mener +44 mm ure er de mest komfortable rent faktisk har et bredt referencespektra at trække på? For i mine øre lyder det mærkeligt at et så stort ur kan være det mest komfortable?! Nu ved jeg også godt at overskriften lyder JERES mest komfortable ur, så det kan jo være forklaringen
/Mads
Går næsten kun med 44mm og over, men vil gerne give ret i, at komfortmæssigt er de ikke i top (hvis man ser bortset fra haveuret, som er et Suunto i carbon og som intet vejer, men det tæller næsten ikke rigitg som et ur). Problemet, ud over størrelsen, især for divere, er at de bliver lidt top tunge, hvilket betyder, at jeg en gang i mellem lige retter dem lidt til (Sker stort set ubevidst og jeg tænker ikke rigtig på komforten som noget problem).
Jeg er dog vildt positiv over mit Breitling SO44. Det sidder super godt. Jeg tror, at det har noget at gøre med, at hornene bukker ret langt ned, og dermed føles det som om, at uret tvinges tættere på armen. Det gør også, at uret ikke ser så "højt" ud. Dertil kommer at gummiremmen også er super behagelig.
Det mest komfortable ur jeg har gået med var et Seiko Kenetic 5m42. Men føles for lille i dag, så har ikke gået med det i knap ti år.
Ulemperne overskygges jo af fordelene ved et stort ur, man er glad for
Mvh Thomas