Re: omega seamaster automatic fra 1955
Hej derude.
Så modtog jeg "endelig" mit nye ur har ventet siden lørdag. Syntes det ser okay ud efter alderen. Har ligeret par spørgsmål,
kan det passe at der ikke er et omega logo i glasset på sådan et gammelt ur?

hvad skal man bruge til at pudse det i?

Ville i ofre en ny forgyldningen eller ville i syntes det var synd?

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Efter ca1950 har originale omega glas logo i midten, med der kan jo sagtens være et uoriginalt glas i.

Uret kunne godt trænge til en ny forgyldning men det bliver nok for dyrt.

Jeg tror bare man skal nyde et gammelt ur med de spor tiden og brug har sat..

Vh baun
Svar
Jeg tror også du skal lade den være og nøjes med at ofre en ny krone, den ser sølle ud, det burde kunne gøres for omkring 350 kr. En forgyldning vil ikke kunne betale sig med mindre uret var meget billigt og samlerværdien vil blive forringet da ikke er original mere. Et nyt glas med logo kan du købe for omkring kr. 300 incl. montering hvis du gerne vil have det. Det er altid farligt at købe ure med "rolled goldplating" (forgyldte) ud fra dårlige billeder, da gennemslidninger er svære at se og er væsentlige for købsprisen og samlerværdien. Så jeg vil også sige som Baun, brug det og nyd det som det er, med den alderspatina det har, det er jo en del af urets historie.

Jeg ville dog straks fjerne lænken og sætte en pæn mørkebrun læderrem på. Det vil straks pynte Icon_e_smile

Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Tak for svarene!
Hvor tydeligt er det omega logo i glasset? Jeg holder det nok som det er. Havde godt tænkt på en læderrem til det. Jeg har givet 1100 for det er det ikke en ok pris? Vil snakke med urmageren i dag.
Svar
Calle86 Skrev:Tak for svarene!
Hvor tydeligt er det omega logo i glasset? Jeg holder det nok som det er. Havde godt tænkt på en læderrem til det. Jeg har givet 1100 for det er det ikke en ok pris? Vil snakke med urmageren i dag.

Til kr. 1.100 er det helt fint og det kan bære et service og ny krone og en rem og stadig lige holde sig inden for urets værdi efterfølgende.

Mvh. Thomas
Svar
Hvad vil du vurdere det til?
Jeg har ikke så meget erfaring med ure endnu?
Svar
Calle86 Skrev:Hvad vil du vurdere det til?
Jeg har ikke så meget erfaring med ure endnu?

Som det er nu, ville jeg ikke give mere du har givet. Værdien vil forøges hvis du ofrer rem/service/krone. Men det kommer nok ikke meget over 3K. efter dette grundet sliddet på kassen.

Mvh. Thomas
Svar
Okay tak for svaret. Ville du ofre en omega rem eller et andet fabrikat?
Svar
Calle86 Skrev:Okay tak for svaret. Ville du ofre en omega rem eller et andet fabrikat?

En ny 18mm. Omega rem koster 950-1.100 og spænde 250-350 i butik, så det gør jeg typisk ikke.

Jeg har en NOS Omega rem til salg: [url]"http://www.dba.dk/andet-omega-100-original/id-1006915833/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dba.dk/andet-omega-100-origi ... 006915833/[/url] den kan du købe for kr. 450, jeg kan ikke bruge disse normal længder da mit håndled er omkring 21 cm i omkreds.

Mvh.Thomas
Svar
Okay. Ellers tak den er for mørk.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)